Sommigen onder jullie zullen al wel weten dat ik moet wachten met zwanger worden. Voor de rest een korte samenvatting: Mijn man wilde geen kinderen meer en na een half jaar had ik me er eindelijk bij neergelegd. Deze zomer wist hij me echter te vertellen dat hij van gedacht veranderd was. Ik blij natuurlijk! Maar op m’n werk kom ik in contact met bepaalde stoffen die schadelijk kunnen zijn. Als je zwanger wil worden, moet je 6 maand op voorhand weg van die producten. Nu ben ik dus al maanden aan het wachten om te mogen beginnen proberen zwanger te geraken en heb het er enorm moeilijk mee. In het begin viel het mee, daarna had ik een periode dat ik echt jaloers was op zwangere vrouwen. Dan ging het even beter terug omdat het einde van de wachtperiode in zicht was. Maar nadat er dan CMV-virus werd vastgesteld, moet ik nog een paar maand wachten totdat de actieve stoffen in mijn bloed gedaald zijn. Nu zit ik terug in een serieuze dip.
Daar komt dan nog bij dat mijn zus ons op kerstavond vertelde dat ze terug zwanger was. Ik was echt blij voor haar hoor, maar ik heb achteraf moeten huilen. En heb het er nog steeds moeilijk mee. Want ook al mag ik binnenkort beginnen klussen, dan kan het nog zijn dat het een hele tijd duurt vooraleer ik zwanger ben.
Ben de laatste tijd enorm wisselvallig, kan voor het minste m’n man z’n neus afbijten. Ik moet ook met bijna àlles huilen. Voel me echt niet lekker in m’n vel en ik denk dat als ik kan beginnen klussen, ik zo gestresseerd ga zijn, dat het niet gaat lukken.
Iemand ervaring met zo’n dip? En hoe je eruit kan geraken?