Hallo allemaal,
Ik zit hier met een grote vraag.
Ik heb sinds januari gemerkt dat het huid van mijn zoontje steeds meer rood wordt. Het begon met kleine witte puistjes op zijn gezicht en armen (dat nog steeds niet weg is). Ik heb van het CB een soort zalf meegekregen en later een hele tube gekocht bij de apotheek, om hem 3 keer op een dag in te smeren. Dit heb ik tot nu toe gedaan, maar volgens mij helpt het echt niet, en men heeft verteld dat dit heel goed werkt!
Een maand geleden zag ik ineens een klein rode plekje in het midden van zijn buik. Nou ik begon daar wat meer van het creme in te smeren(ik zal morgen trouwens het merk even doorgeven). Gisteren zag ik dat er meer roodheid is gespreid rond zijn buik, en dat is vandaag nog erger geworden. Maandag heb ik gelukkig een afspraak bij het CB, want nu begin ik me erg zorgen te maken.
Ik merk dat hij er niet veel last van heeft. Hij zeurt niet, huilt niet, maar wordt snachts wel een paar keer huilend wakker. Ik smeer hem altijd goed in voordat hij voor de nacht gaat slapen. Maar ik denk dat het niet echt helpt.
Maar overdag laat hij merken er niet veel last van te hebben. Ik weet het even niet meer…
Ik zal het even omschrijven hoe het eruit ongeveer uitziet:
-
kleine rode vlekjes, lijkt op eczeem rond zn hele buik.
-
Op zijn gezicht en armen: kleine witte, nogal harde puistjes. Ik vind dat het net als kleine steentjes aanvoelt.
-
Ik was hem alleen met water;
-
Hij krijgt sinds 11 maanden gewone melk gemixt in pap;
-
Hij krijgt nog steeds opvolgmelk;
-
Ik gebruik waspoeder dat helemaal geen parfum bevat (want mijn vriend is allergies voor parfum);
-
Ik lucht zijn bed elke dag, haal alle dekens en beertjes weg en houdt het raam lekker open zodat het goed kan luchten;
-
Ik verschoon zijn bedje regelmatig;
-
We gebruiken tapijt, maar ik stofzuig elke dag rond het huis;
-
Wij hebben geen huisdieren;
-
Het huis wordt elke dag goed gelucht, want de ventilatie in dit huis is best slecht;
-
Als het lekker weer is en de zon schijnt, dan smeer ik hem heel goed in met zonnencrème dat speciaal voor babies is;
-
Ik heb geprobeerd, te stoppen met yoghurt en daarvoor in de plaats fruithapjes gegeven, helpt ook niet;
-
Hij is niet allergies voor honden heb ik gemerkt, want zijn oma heeft een hond;
Nou ik kan even niet meer nadenken, teveel opgeschreven, hopelijk is dit voldoende informatie.
Nu de grote vraag, wat heeft mijn zoontje? Ik heb hiervoor al eerder over geklaagt en ook de punten opgenoemd, maar men bij het CB verteld mij dat zij niet weten wat het dan is En hebben mij om te kalmeren gewoon een soort zalf gegeven dat moet helpen, wat dus niet HELPT!
Iemand hier ervaring mee?
Gewijzigd door - Christina_Dingemans op 24 May 2008 23:04:00