Licht aan 's ochtends


#1

Eva heeft 's nachts nog een luierbroekje aan. Soms zit daar echt nog plas in, dus ze heeft het nog wel nodig. Poepen doet ze er niet in. Ze gaat als ze wakker wordt keurig naar de wc en veegt zelf haar billetjes af. Ze gaat dan soms gewoon weer terug naar bed, al slaapt ze niet echt meer dan.

Op zich prima dat ze zelf naar de wc gaat, maar…ze doet het licht aan in de badkamer en laat dat ook branden. En ze maakt veel lawaai. Dus wordt Max wakker en dan zitten we met twee gilkinderen om 06.00 uur ofzo. Want als Max wakker is, wil hij eruit en gaat hij 50x op papa of mama roepen! Eva kan daardoor niet meer slapen en begint dan ook heel dwingend te roepen. We hebben geprobeerd om haar even bij ons te leggen, een uur, maar dat wil ze niet meer. Maar ik ga echt niet om 06.15 uur beneden zitten in het donker! Ik vind 07.00 uur al erg vroeg! Max valt meestal in slaap als we zijn gegil negeren, maar Eva zat vanmorgen al erg vroeg beneden. Terwijl ze dan bleek ziet van de slaap…

Hoe doen jullie dat, met lampen 's ochtends? Worden anderen daar ook wakker van? Eva vergeet de lamp uit te doen en die schijnt best fel Max kamer in, die dan ook half aan het wakker worden is…Het zou fijn zijn als ze zou gaan poepen en dan nog even terug naar bed zou gaan…En houden jullie kinderen elkaar ook wakker?

Groetjes Rainbow

Lilypie Fifth Birthday tickers

Lilypie Third Birthday tickers


#2

hier kinderen die met lampjes aan slapen als ze peuter/kleuter zijn en die kamers delen… kan een kanon afschieten en nog worden ze niet wakker van elkaar…

maar kan je niet de kamer deur/raampje waar het licht doorschijnt af plakken dan?

groetjes Kim, mama van Sofie,Victor ,Alexander & Emily!!




“Opvoeden is een kind te helpen worden wat het is”


#3

Wij hebben de wc beneden, dus geen probleem! Ik zou als ik jou was inderdaad kijken of je op Max zijn kamer iets af kunt plakken?
Hier is de oudste vaak eerder wakker, om te plassen inderdaad, en de jongste volgt vaak niet veel later! Beide worden ze vaak wakker van vriendlief, die opstaat! Maar niet van elkaar dus!

Groetjes Manderijn.


#4

Ik zou tegen Eva zeggen dat ze wel de lamp weer uit moet doen, en anders het raampje met donker folie afplakken.
Als er bij ons 1 wakker is, is de ander ook wakker (slapen op 1 kamer).
Behalve snachts…want Joël word al 2weken snachts wakker omdat zn speen op de grond ligt… gaat TITI TITI roepen…maar daar word Noah niet wakker van.

Liefs, Melanie



#5

Wij hebben een ook zo dat als licht in badkamer aan is, dat dat in de babykamer schijnt. Onze dochter (die daar toen nog sliep) had daar last van.
Heb zelf van een lapje een gordijntje genaaid en dat aan buitenkant van t badkamer raampje bevestigd. Verder hebben wij badkamerraam afgeplakt met folie.
zoiets zou je dus ook kunnen doen met t raam in de kamer van max.

Vroeger bij mijn ouders thuis had ik ook last van het licht. Ik had toen een raam boven mijn deur. Mijn vader heeft toen een plank gezaagd en die boven de deur, in t raampje gezet. Was niet mooi gezicht, maar ik heb al die jaren daar heerlijk geslapen zonder lichtinval!


#6

Wij hebben wel folie geplakt bij iedereen, want er zitten ramen boven de deuren…het rare is dat Max en Eva niet wakker worden als ik 's avonds op de badkamer ben! Het is toch hetzelfde licht! Dus ze zijn 's ochtends al half wakker en dat licht maakt het erger. Ik snap kinderen niet, die zijn wakker en willen dan meteen opstaan. Als ik wakker ben, doezel ik net zo lang als mogelijk is!

Groetjes Rainbow

Lilypie Fifth Birthday tickers

Lilypie Third Birthday tickers


#7

Wij hebben tot een jaar of 2 1/2 het raampje boven de deur afgeplakt gehad met een vuilniszak. Geen gezicht maar oh zo effectief! Hij werd niet meer wakker als ik 's morgens vroeg ging douchen

Nu hebben wij bij zoonlief een zaklamp op zijn kamertje liggen waarmee hij naar het toilet gaat. Wellicht vindt Eva het te donker op de gang om weer terug te lopen naar haar kamertje waardoor zij de lamp aan laat staan? Zoonlief zet nu netjes licht in de douche uit en loopt met zaklamp terug naar zijn kamertje.