Levy bijt

hallo moeders,

Ik heb een eigenwijs kind thuis…
Als Levy zijn zin niet krijgt word hij boos en dan probeert hij mij te bijten hij doet het niet elke keer maar de afgelopen week 3a4 keer gebeurd… Nu zijn de meningen verdeeld denk ik om er wat aan te doen Ik heb zelf zitten denken om terug te bijten de ander zeg weer tik op zijn vingers ik zou het niet weten wat ik moet doen ik vind het immers wel vroeg om met 11 mnd te gaan bijten… Ik heb het nu maar op de vrije loop gelaten en er niks mee gedaan maar als hij dat bijten door blijf zetten moet ik er toch wat aan gaan doen…

Groetjes Manon

Om een baby van 11 maanden terug te gaan bijten zou ik niet doen. Ik zou het denk ik niet eens kunnen om mijn kleine te gaan bijten. Ik zou het alleen niet zomaar op zijn beloop laten. Hoe klein ze ook zijn, ze begrijpen meer dan je denkt. Ik zou hem dus toch boos aankijken en zeggen dat dit niet mag, omdat hij mama dan pijn doet.

Groetjes,
Sandra

Lilypie Second Birthday tickers

Ja erg he… - schaam schaam - Jurian doet het ook!! Ik ga hem niet terug bijten maar geef hem wel tik op de vingers… helpt dit niet dan mag meneer even in zijn kinderstoel na gaan zitten denken over zijn daad … tja dat is toch een beetje de enigste plek waar hij niet weg kan en waar hij ook geen gevaar loopt (bedoel in de gang zie ik hem niet …)

Ook naar vriendjes en vriendinnetjes doet hij dit. Pas was mijn vriendin hier met haar kindje van 6 maanden. En zij dacht dat Jurian kusje wilde geven … maar nee hoor hup tanden erin… toen ze wegging zag je de tanden nog staan. Vind het echt heel erg …

Lees daarom graag mee om tips en advies hierin… hopelijk is het een fase… want je durft toch de deur niet meer uit zo!!

nou ik zou mijn zoon ook niet terug bijten dat kan ik niet over mijn hart verkrijgen maar je hoort sommige moeders die dat wel doen ik doe het niet ik heb sla mijn kind ook niet maar ik heb er de laatse keer wat van gezegd dat ik boos keek en hij zit me gewoon uit te lachen

groetjes manon

nee idd zo durf je niet de deur uit…
Bij levy is het nog niet zo dat hij kinderen bijt en dat wil ik eigenlijk wel zo laten ik zou me geen raad weten als hij dat gaat doen… maar ik hoop dat er tips binnen komen dan kunnen we er allebei wat aan doen om het uit te proberen hihi

Groetjes Manon

Minke heeft dit ook gedaan. Wat wij deden was heel boos kijken en “NEE!” zeggen en haar vervolgens op de grond zetten/ in de box/ in de stoel, afhankelijk van waar je op dat moment staat. In elk geval meteen het contact even “afbreken"zeg maar en je dan omdraaien. Zodat ze leren’dit levert me niets op”. Hier werkte het en was het bijten gauw over. Tot nu toe in elk geval…

Lilypie
Lilypie

Over dit onderwerp is deze zomer al een topic gestart en de reacties die toen gegeven werden vielen helemaal verkeerd bij de schrijfster, zij is weggegaan van dit forum toen volgens mij?
Anyway, ik denk dat het niet goed is om terug te bijten, noch om een tik te geven. Een kind leert door imitatie en als jij dus bijt/tikt, waarom zou hij dat dan niet mogen?
Wat Linette zegt is goed denk ik. Duidelijk maken dat het stout is en je kind uit de situatie halen en zo mogelijk apart zetten. Jack vind het echt helemaaaaaal niet leuk als hij op de gang gezet wordt. Niet te lang hoor, maar ze hebben het zo door. Ik zou het niet laten gaan, hij moet weten dat het niet mag!!!

Groetjes van Christa

Hey hey

Wat mijn ervaring is, want Jens deed dat ook plus knijpen e.d, is dat ze zich onbegrepen voelen.
Dus ALLES uitleggen, vertellen wat je doet, waarom je dit doet, etc etc… tot in de kleinste irritante details…

Lilypie 3rd Birthday Ticker
Lilypie 1st Birthday Ticker

hmm… ik heb begin van de zomer een soortgelijk topic opgestart, maar was teverden met de reacties en ben er nog steeds… Hoop niet dat je mij bedoelde…

Bij mij hielp het nee zeggen niet, ze vond het een soort spel en lag helemaal dubbel. Als wij haar kaak zeg maar even vasthielden, zodat ze echt naar ons keek en dat heel rustig zeiden: Dat mag je níet dóen had ze wel respect en begreep ze het uiteindelijk. Ze zat ook in een tandenperiode en beet overal op. Was niet gemeen bedoeld van haar.

Misschien heb je er wat aan!

Lilypie - Personal pictureLilypie

quote:
hmm... ik heb begin van de zomer een soortgelijk topic opgestart, maar was teverden met de reacties en ben er nog steeds... Hoop niet dat je mij bedoelde..

<a href=“http://lilypie.com/">[img]http://lilypie.com/pic/2009/07/02/fMqc.jpg" width=“60” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie - Personal picture” />[img]http://lb1f.lilypie.com/X0hUp2.png” width=“400” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie” /></a>

Nee meis dat wat jij niet…! Want jij ben er nog gezellig… weet even niet meer hoe ze heet… maar die trok het zichzelf allemaal erg aan. Die dacht dat wij haar zagen als iemand die haar kind mishandelde terwijl wij alleen maar tips gaven…

Ik heb nieuws…
Levy bijt al een paar dagen niet joeppie…
Wat heb ik er aan gedaan als hij boos word en probeerd te bijten zijn handje vast gepakt en hem boos aan gekeken en gezegd dat hij niet mag bijten…
Hij is blijkbaar onder indruk!!

Groetjes manon

Manon dan kunnen wij elkaar de hand schudden… Jurian doet het ook niet meer. Maar ik durf het bijna niet te zeggen … bang dat hij het wel weer gaat doen.

Wat ook grappig is: Jurian slaat graag… (hihi losse handjes). Als hij mij nu slaat pak ik ook zijn handje en doe met dat handje aai bewegingen en zeg ‘aai aai’. Nu doet hij ipv slaan zelf ook ‘aai aai’… LIEF!