Levi 'stinkt'

Oh wat klinkt dat negatief over mijn eigen kindje… want verder is hij de mooiste / liefste baby van de hele wereld

Maar hij stinkt toch zo erg. Dit komt van de melk … / spugen … Maar wat moet ik eraan doen? Hij boert redelijk tot slecht. Maar ik houdt hem lang genoeg rechtop. Ook is het soms als hij wel boert dat hij uur later nog wat melk erachter aan gooit ook… Vaak is nekje nat wat weer voor huidirritatie zorgt. Maar vooral die lucht in de kleren etc. Het liefst wil ik hem na elke voeding in badje doen…maar helaas… de tijd gaat verder en Jurian is er ook nog.

Wel hebben ik van robijntje een geurtje gekocht die je op de kleren kan sprayen… maar ik vind het eerder duur dan dat het resultaat heeft/geeft! …

Iemand tips of … ervaring hiermee?

Alex stinkt ook haha, en toen hij 2-4 maanden was al helemaal… Opa noemde hem zelfs “zuurtje” hihihihihi.
Hij had ook uitslagjes in z’n nekje, en ik kon hem wel 3x omkleden per dag.
Nu is hij 6 maanden, en het spugen is nog zeker niet voorbij, maar wel wat minder. Dus even volhouden.
Ik zorg dat Alex z’n slabber nog een uur na z’n drinken om heeft…

Lauren & Alex (05-05-2010)

Misschien een slab omlaten na het voeden en boertje doen? Als hij dan terug geeft, dan is het in zijn slab.
Verder eigenlijk weinig tips, je hebt er weinig aan, maar het hoort er helaas een beetje bij. Hij heeft geen reflux of wel?

liefs woezel

Max stinkt ook soms! Hij lijkt wel wat op Levi, ook zo’n natnekje van de melk. Bah, echt vies. Zijn nekje voelt klam aan en laatst vond ik melkrestjes achter zijn oren! Dat rook ook niet zo lekker…Zijn kleertjes ruiken verder wel fris, behalve nu hij die stinkpoep heeft. Die geur blijft vaak in zijn broekje hangen en laatst stonk het boxkleed zelfs! Ik weet ook niet wat ik er aan moet doen? Ik doe regelmatig even een bildoekje in zijn nekje, zodat het wat frisser is…Maar waar ruiken levi zijn kleertjes naar dan???

Groetjes Rainbow, trotse mama

Lilypie First Birthday tickers

Lilypie Third Birthday tickers

Billendoekjes kun je beter niet voor het gezichtje/de nek gebruiken, vanwege het zinkbestanddeel wat erin zit.

Heb je verschillende manier van boeren geprobeerd.
Julian boerde het best als ik hem vasthield in de zitstand en dan hield ik hem ietsjes voorover. Wie weet is dat ook iets voor Levi?

Tja waar ruikt het naar… zure kots lucht! Echt vies… komt echt van het terug geven. Tja er zit denk niks anders op dan het maar even zo te laten en hem elke keer grondig te reinigen

Denk soms zal ik nutriton gaan gebruiken … maar hij spuugt NIET ALTIJD… dus dan heb ik er ook weer geen zin in om het te doen. Ook maakte ze er op het cb gee punt van omdat hij verder goed groeit dus hij krijgt genoeg binnen…

Alsof Nutrilon niet net zo erg stinkt…

Denk dat je gewoon vergeten bent hoe dit ook alweer was.
Of dat je het bij Jurian minder erg vond (maar toen was
alles ook nog zo nieuw enzo).

Hoort er gewoon bij, en gaat ook wel weer over :smiley:

M.

quote:
Alsof Nutrilon niet net zo erg stinkt...

Hoort er gewoon bij, en gaat ook wel weer over :smiley:

M.

Marsel, Nutriton is anders dan Nutrilon. Nutriton is tegen spugen… vandaar…

Tja je hebt helemaal gelijk … vond Jurian ook nooit een lekker baby geurtje bij zich hebben

Nora gaf ook altijd veel terug, soms wel een uur na de voeding. Tja, daar gaan ze niet lekkerder van ruiken! Ik verkleedde haar inderdaad soms een paar keer per dag. Slabbetje was geen optie, omdat ze soms pas na een uur spuugde. En als ze dan net lag, droop het toch in haar nek.

En Mini-boy, volgens mij heb jij ook een heel goede neus! Kan me herinneren dat je wel eerder een topic over geur hebt geopend.

Zo goed mogelijk schoon houden en hopen dat hij snel alles binnen gaat houden maar!

Liefs!

Lilypie Pregnancy tickers

Sinds we 1 schepje Nutriton in z’n fles doen, geeft hij minder veel terug. Ik gebruik het altijd. Het is niet heel goedkoop (5,- en centen), maar je doet heel lang met zo’n pakje, omdat je er een heel klein schepje bij krijgt. 1 klein schepje is voor Alex al voldoende om wat meer binnen te houden. Hij gebruikt ook geen grotere speen.

Lauren & Alex (05-05-2010)

Jada stonk ook echt, zo’n zure borstvoedings walm, waar je maar niet van af komt! Tja hoort er bij denk ik. Ik deed er verder niets aan, gewoon goed poetsen en soppen Maar goed als je dus flesvoeding hebt tegen het spugen moet je eens kijken of je dat kan/wil proberen. Dat kon helaas met borstvoeding niet! Succes!

ik gebruikte altijd die wegwerp washandjes van de zwitzal
als ze dan een boertje terug liep en melk hadden gemorst
dan friste ik ze daar mee op zo had ik geen nare luchtjes
is het wel een dure hobby natuurlijk die doekjes zijn niet gratis en na elke drink beurt een washandje tikt er wel in
zag dat ze nubij de extion ook wegwerpwashandjes hadden voor kinderen
een stuk goedkoper maar of ze lekker ruiken ik heb geen idee

trotse mama van twee pracht boys van 5 en 3 jaar en zwanger van ons derde wonder

Hahaha, ik was met Max bij het CB vandaag en toen hij daar naakt lag, zag ik EN in zijn nekje EN in zijn oorschelp EN zelfs onder zijn okseltjes restjes melk en/of zeep zitten! Bah. Alsof ik hem nooit was! Voortaan alleen nóg beter afdrogen!

Ik ben ook zwaar fan van die Zwitsal washandjes! Die vliegen er hier ook doorheen! Ik ga alleen eens kijken hoe die van het Kruidvat zijn. ETOS heeft ze ook, maar die ruiken nergens naar en ik heb dan niet het gevoel dat ze lekker fris zijn.

quote:

Ik ben ook zwaar fan van die Zwitsal washandjes! Die vliegen er hier ook doorheen! Groetjes Rainbow, trotse mama

<a href="http://lilypie.com/">[img]http://lb1m.lilypie.com/lJGAp2.png" width=“200” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie First Birthday tickers” /></a>

<a href="http://lilypie.com/">[img]http://lb3m.lilypie.com/nVzRp2.png" width=“200” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie Third Birthday tickers” /></a>

Heb ze nooit geprobeerd … maar de prijs is mij te duur. Dan liever toch elke keer verkleden etc. De geur uit de kleren haal je met die washandjes ook niet weg denk ik

Tja denk maar knijper op mijn neus … :

De uitvinding… zwitsal parfum!! Deze is niet duur rond de 13 euro en doe je lekker lang mee. Als je de recensies op google lees is iedereen er over te spreken zelfs mensen die het op hun kleren/beddegoed etc sprayen! Dus rainbow misschien ook iets voor jou boy?

Hahahaha, hebben ze dat ook al? Maar Max zijn kleertjes stinken niet, hij zelf stinkt des te meer! Echt ook zo’n zure melklucht. Heel vies, maar ik kan hem ook niet constant wassen he? Zou die parfum ook helpen tegen die melkgeur??