Levi nu 3 maanden en

heeft 5 voedingen… heel netjes en heel goed volgens mij.

Maar ik moet meneer voor allebei de laatste voedingen wakker maken. En echt wakker maken hé … hij is ver vertrokken dan. Nu dacht ik oh dan kan de laatste fles/of die van 20.00 uur wel eraf. Maar meneer is momenteel smorgens wel vroeg(er) wakker. Ipv half 9 komt hij om half 7… :open_mouth:

Dus wat moet ik nu? Toch maar niet die fles eraf of … ?

Wat zouden jullie doen?

pf aan mij heb je niks… emily is ruimmm 4 maand en zit nog steeds op 5 voedingen
van 180 … laat meestal wel wat staan in de fles… dus eigenlijk al met al zit ze op 4 voedingen

gisteravond uitgeprobeerd, 8 uur in bed
vanochtend 1/2 9 wakker gemaakt…
vandaag dus over naar 4 flesjes…en zowaar gelukt

groetjes Kim, mama van Sofie,Victor ,Alexander & Emily!!

“Opvoeden is een kind te helpen worden wat het is”

Wij hebben Tim ook altijd wakker moeten maken voor de laatste voeding. Ondanks dat hij een keurig gewicht had moesten we dit gezien zijn leeftijd blijven doen. Pas met 5 maanden mochten we de 5e voeding laten vallen. Tim dronk die laatste voeding bijna slapend op en een boertje kwam er nooit meer. Toen we na 5 maanden stopte met wakker maken ging dat ook prima en miste hij die voeding niet.

Groetjes,
Sandra

Wow Kim jij durfde gelijk…

Tja Levi is EIGENLIJK nog wat te jong om die laatste fles te laten liggen denk ik … maar toch lijkt het een beetje of hij doordat hij 2x wakker moet worden gemaakt daardoor onrustiger is en vroeger wakker…

Bleeh kan ik hem tijdelijk uitlenen aan iemand die dit wil testen

Wij maakten onze dochter ook altijd wakker voor de fles. Nou ja wakker?!?! Ik haalde haar van bed, schone luier, flessie en mevrouw sliep volgens mij gewoon door.
Toen ze 4 maand was werd ze kwaad als ik haar wakker maakte en ze wilde de fles echt niet. Dus toen zijn we gestopt met de voeding van 22.30.
Ze kreeg dan tussen 19.30 en 20.00 de laatste fles en ging dan slapen.

Ik zou persoonlijk die fles er niet afhalen. Hoe ziet je schema er nu uit dan?

Wij met 4 maand:
8.00 fles
9.00 tot 10.00 slapen
12.00 fles
12.30 tot 14.30 slapen
16.00 fles
16.30 tot 17.30 slapen
20.00 fles en dan de nacht in.

Ik hoefde dan onze dochter niet wakker te maken.

Succes

Je mag hem hier ook brengen hoor !! Heerlijk om weer een baby in huis te
hebben

Toen wij zijn gestopt met de 5e fles hebben we dit ook in 1 keer gedaan. Vond het wel spanend die nacht, maar meneer werd echt niet eerder wakker.

Groetjes,
Sandra

maar half 7 is wel doorslapen voor hem dan, he Ik snap dat het vroeg is, maar kun je hem na die fles niet nog terugl;eggen dan? Ik persoonlijk zou de fles weglaten als hij dan toch nog gaat slapen in de ochtend. Hij heeft hem dan niet echt nodig lijkt mij.

22-12-2009 colin geboren

was het niet zo dat je tot 5 x 180 gaat en dan pas flessen laat vallen als het vervangen wordt door vastvoedsel? of iniedergeval 4x 180 dan. Ze moeten het idd zelf aangeven en anders doe je eerst een half flesje savonds kijken of hij daar op door komt.

Volgens mij was het hier vanaf 5 maanden dat ik naar 4 ging, 6 maanden naar 3, 7 maanden naar 2 en sinds een poosje zitten we op 1x 180 en 1x 150 omdat meneer steeds een bodem liet staan

Maar 3 maanden lijkt mij erg vroeg om al op vier flessen over te gaan. Of de vier flessen moeten zo’n inhoud hebben dat je alsnog op de 5x 180 uitkomt.

Breng Levi maar hier hoor… Heeeerlijk zo’n klein manneke!
Maar half 7 is inderdaad wel een mooie tijd. Superknap dat hij dat al kan zeg!
Half 9 is uitzonderlijker hoor!
Wij hebben de laatste fles met 4 maanden weggelaten. Hij kreeg toen geen fles meer om 23.00u maar daarvoor in de plaats er in de fles van 19u wat rijstebloem.

breng maar hier kan ik gelijk zien hoe het zou zijn om nog een vierde rebij te hebben hihi

before you judge me, try hard to love me

Zodra de kraamhulpen hier weg waren ben ik gestopt met wakker maken voor de laatste fles om 12 uur… Ik liet ze slapen tot ze zelf wakker werden. Eerst sliepen ze dan 5 uurtjes (dan zette ik de wekker op 5 uurtjes na de vorige fles) en elke week kwam daar een of twee uurtjes bij. De laatste fles was hier om 21.00 uur, en de volgende dus om 01.00 uur en in de weken daarna verschoof het naar 2.00 uur en 3.00 uur enz enz… Toen ze na twee maanden tot 7 uur sliepen is de laatste fles vervroegd naar 8 uur en toen naar 7 uur, en heb ik ze in overleg met het CB gewoon laten slapen tot ze wakker werden smorgens. Tot ons rote geluk is dat ook in een paar weken tijd steeds later geworden, en nu maken de beide kinderen hier nachten van 7 uur savonds tot 9 uur smorgens!

Groetjes Anouk

Lilypie First Birthday tickers

Lilypie Third Birthday tickers

Gister helaas geen tijd gehad om te beppen / kletsen met jullie dus … nu even update!

Gisteravond zei ik tegen manlief zullen we het proberen … ik was gewoon beetje zenuw … Dus wij Levi om 19.00 uur op bed gelegd en gezegd dat we zouden wachten tot hij zelf komt. Dat was om 21,45 uur. Toen meneer een flesje gegeven van 180 + 6 schepjes en na kroelen weer op bed gelegd… (heerlijk ik kon zelf ook om 22.30 naar bed )…

Vanmorgen om 6.45 hoorde ik Jurian mama roepen (doet hij nooit … grr) dus werd Levi ook beetje wakker. Jurian kreeg aai over zijn bol en het advies om nog even duimpje in zijn mond te doen en op Levi heb ik even niet gereageerd. Rond 7.30 (ik was toen al beneden tafel klaar maken…) hoorde ik Levi meer geluid maken dus ben ik daar speentje erin gaan doen. En met Jurian samen gaan eten… Vervolgens heb ik Levi pas om 8.30 uit bed gehaald omdat hij toen ‘veel’ geluid maakte… en hij het zo keurig had gedaan dat hij wel wat drinken had verdient…

Nu vind ik het vanavond weer net zo spannend hoor … maar we blijven het gewoon even op deze manier proberen… Dat wil dus wel zeggen dat meneer nu 4 flessen van 180 + 6 schepjes krijgt…

Wat heerlijk dat Levi het zo goed heeft gedaan! Tof joh!

Groetjes,
M

Lilypie Third Birthday tickers

Ja … en afgelopen nacht weer zo goed! Ben nog trotser op hem dan dat ik al was … Maar het blijft stiekem wel spannend stom is dat hé. Dan hoor ik een kuchje en denk ik oh nee niet nu … veel te vroeg en meneer tukt gewoon verder