Leverproblemen

Wij hebben problemen met onze oudste dochter. Zij blijkt nu leverproblemen te hebben. Wij zijn al regulier bezig geweest met van alles en nog wat. Ze is onder behandeling geweest van een kinderarts. Wij zijn er mee gestopt omdat ze niets konden vinden. Nu zijn we alternatief bezig en nu komt er dus boven water dat er leverproblemen zijn. Al vanaf haar geboorte. Ze is ook onder een lamp geweest vlak na de geboorte. Ik was altijd in de veronderstelling dat dat kwam door haar onder temperatuur. Dat hebben ze toen ook tegen mij gezegd. Ze was vlak na de geboorte 36,1 graden. Maar de jongste was nog onder de 36 graden vlak na de geboorte en die hoefde niet onder een lamp. Nu heb ik dus het ziekenhuis opgebeld, maar daar zeggen ze dus dat als er problemen zijn de kinderen naar de kinderafdeling moeten en dat ze daar kinderen niet onder een lamp leggen, maar wel bij de kinderafdeling dus. Nu staat er dus niets over een lamp vermeld in de papieren, terwijl er toen wel tegen mij gezegd is dat zij onder een lamp geweest is. Mijn dochter is ong. een uur weggeweest. Nu vraag ik me af wat ze in dat uur met mijn dochter hebben gedaan.
Nu zit ze dus met een heel dieet. Geen suiker dus. Ze mag alleen naturel chipjes en als drinken water, melk.

Wie kent dit nog meer?

geen herkenning hier?

Hoi,

Volgens mij komt het wel redelijk vaak voor dat baby’s op een blauwe lamp moeten liggen. Dit gebeurd als ze geel zien, wat komt omdat de lever bij pasgeboren baby’s soms nog even op “gang moet komen”. Bij ons zoontje hebben ze destijds ook bloedwaarden bepaald om te kijken of hij op een blauwe lamp moest liggen, maar dit was gelukkig niet nodig. Volgens mij liggen baby’s meestal wel iets langer dan 1 uur op een blauwe lamp en houden ze daar in principe geen leverproblemen aan over.

Ik weet niet of je in jouw stukje doelt op een blauwe lamp of een andere lamp.

Succes, ik hoop dat je dochter baat heeft bij het dieet.

Groetjes, Thirza

Gewijzigd door - Thirza op 09 Oct 2006 16:46:06

Gewijzigd door - Thirza op 09 Oct 2006 16:46:31

Oei, dat lijkt me een heel raar idee. Niet wetend wat er in dat uur gebeurd is.
De lamp heeft inderdaad te maken met je lever. Deze functioneerd bij elke baby nog niet optimaal. De een heeft er meer last van dan de ander. Geel of niet. Mijn zoon was ook heel geel. Hij is in het ziekenhuis geboren, was eerst nog niet geel, later pas, omdat hij geen melk kon krijgen bij mij en verder ook niet kreeg (???heb ik ook mijn vraagtekens bij hoor, ze hebben hem een hele nacht door laten slapen, zijn 1e nacht op aarde, doe je toch niet!!!). Doordat ze geen melk binnenkrijgen veranderd de biliwaarde niet en worden ze geel. Ze moeten het 1 en ander eruit poepen en dan gaat alles optimaal werken.
Nu was het zo bij Stijn dat hij telkens op het randje zat qua waarde en bij papa en mama thuis toch beter was. Ik heb ook gewoon na een week gekolft, al wouden ze het niet, en toen werd Stijn pas beter. Dat geklooi met borstvoeding. Hij kon het niet en ik was over m’n toeren.

quote:
Volgens mij liggen baby's meestal wel iets langer dan 1 uur op een blauwe lamp en houden ze daar in principe geen leverproblemen aan over.

Ik denk dat ze daar gelijk in heeft. 1 uur heeft voor mijn gevoel ook geen zin. Daar zou je echt niet beter van worden, als het al nodig was.

Is je dochter in het ziekenhuis geboren??? Hebben ze ook de bili waarde gemeten??? En zo ja… weet jij die ook. Aan de hand daarvan zou ik kunnen zien of je dochter een lamp nodig had. Moet je wel even bij vermelden of welke dag die waarde is gemeten of ongeveer, 1e, 2e, 3e enz.

Groetjes Wiets

Zij is de 1ste dag al onder de lamp gelegd. Of er wat gemeten is weet ik niet. Ik ben altijd in de veronderstelling geweest dat zij onder de lamp moest door te lage lichaamstemperatuur. Ik heb de assistent van de huisarts aan de telefoon gehad en die heeft voor mij uitgezocht wat zij voor gegevens hebben, maar bij hun is niets bekend over dat mijn dochter onder een lamp zou hebben gelegen. Ze vond het ook een vreemd verhaal.

Tja dan weet ik het ook niet.

Die assistent weet misschien wel wat voor Biliwaarde ze had. In principe staat dat los van de lamp (op papier).
Check nog maar eens goed. Met de biliwaarde kom ik een heel stuk verder…

Groetjes Wiets

volgens mijn hebben ze bij je dochter een hielpril gedaan ,en uit hand daar van de hilbillen waarde gesteld .onze dochter had het ook.ze was een maand te vroeg gekomen .ze heeft 3 dagen. eerste dag onder twee lampen ,volgende dag een er af .en de dag daar op nog een . .en toen was het oke

groetjes marielle mama van tanja

tanja is nu

Lilypie 5th Birthday Ticker

Het blijkt dus dat mijn oudste leverproblemen heeft omdat ik ruim 10 jaar voor haar geboorte de ziekte van pfeiffer heb gehad, dat blijkt dus op de lever te kunnen slaan. Ik heb daar dus in lichte mate een leveraandoening aan overgehouden en het doorgegeven aan de kindjes. Alleen mijn tweede heeft er ook in mindere mate last van.

Tegenwoordig weten ze dat je van de ziekte van pfeiffer leverproblemen kan krijgen, alleen toen was er nog niets over bekend. Als ik het van te voren had geweten dan had ik voorzorgsmaatregelingen kunnen treffen voor de zwangerschap.

Oke. Wat raar eigenlijk hé?
Wel een beetje opgelucht nu je weet waar het vandaan komt zeker?
En nu??
Nog steeds een dieet?
Ook nog iets anders nu je weet wat de oorzaak is?
Succes verder.

Groetjes Wiets

Helemaal 100 % wordt het niet hoor, maar dat hoeft ook niet. Ik wist tot nu ook niet dat ik in lichte mate iets met mijn lever had. Kon er prima mee leven. Dus als zij het zo krijgt als ik dan ben ik dik tevreden. Tot die tijd moet ze op dieet anders wordt ze echt ziek. Spierwit, dikke wallen onder de ogen en vatbaar voor allerlei ontstekingen. Ze gaan nu haar lever behandelen en daar krijgt ze ook een tabletten voor.

Allemaal alternatief hoor. Medisch gezien is ze zo gezond als een visje. Alleen was ze altijd ziek, zag er slecht uit. Had de ene ontsteking naar de andere. En dat is volgens de kinderarts gewoon pech hebben.

Veel sterkte ermee

Groetjes Wiets