@Geraldine, tuurlijk mag iemand zo’n bericht hier neerzetten, maar het blijft nog altijd een forum waar ook anderen hun mening kunnen geven. Dat vroeg Moppiesmama ook “Hoe denken jullie hierover?”.
En zoals ik al schreef, dit is niet het eerste “paniekverhaal” wat hier geplaatst wordt, dus op een gegeven moment krijg je zoiets van “gaan we weer”.
Ieder moet zelf weten wat hij of zij een kindje geeft, maar zoals ik al schreef en zoals anderen ook al schreven: als je overal op moet gaan letten, kun je niks meer eten of drinken en er zitten ook weleens broodje-aap-verhalen tussen die mensen onnodig ongerust maken.
En voordat er nou mensen opspringen, ik zeg niet dat dit smeerworstverhaal zo’n broodje-aap-verhaal is. Er zal best een kern van waarheid in zitten, maar dan moet je een kind zo ongeveer alleen maar smeerworst geven (net als dat kaneelverhaal wat hier ook besproken wordt, waardoor mensen al bang zijn dat ze tijdens de zwangerschap geen appeltaart meer mogen eten! Het blijkt alleen maar slecht te zijn als je veel teveel kaneel eet.). Dan is de paniek terecht.
Als smeerworst echt zo slecht was, dan hadden we dat wel via het ministerie van volksgezondheid gehoord, niet via de website van een willekeurige diëtist!
(Even voor de duidelijkheid, dit bedoel ik allemaal niet aanvallend naar Moppiesmama persoonlijk toe! Maar aanvallend naar het verschijnsel paniekverhaal.)
Groetekes, Sje
Gewijzigd door - Sje op 03 May 2010 17:30:23