Lever(smeer)worst is slecht voor babies!

@Geraldine, tuurlijk mag iemand zo’n bericht hier neerzetten, maar het blijft nog altijd een forum waar ook anderen hun mening kunnen geven. Dat vroeg Moppiesmama ook “Hoe denken jullie hierover?”.

En zoals ik al schreef, dit is niet het eerste “paniekverhaal” wat hier geplaatst wordt, dus op een gegeven moment krijg je zoiets van “gaan we weer”.

Ieder moet zelf weten wat hij of zij een kindje geeft, maar zoals ik al schreef en zoals anderen ook al schreven: als je overal op moet gaan letten, kun je niks meer eten of drinken en er zitten ook weleens broodje-aap-verhalen tussen die mensen onnodig ongerust maken.

En voordat er nou mensen opspringen, ik zeg niet dat dit smeerworstverhaal zo’n broodje-aap-verhaal is. Er zal best een kern van waarheid in zitten, maar dan moet je een kind zo ongeveer alleen maar smeerworst geven (net als dat kaneelverhaal wat hier ook besproken wordt, waardoor mensen al bang zijn dat ze tijdens de zwangerschap geen appeltaart meer mogen eten! Het blijkt alleen maar slecht te zijn als je veel teveel kaneel eet.). Dan is de paniek terecht.

Als smeerworst echt zo slecht was, dan hadden we dat wel via het ministerie van volksgezondheid gehoord, niet via de website van een willekeurige diëtist!

(Even voor de duidelijkheid, dit bedoel ik allemaal niet aanvallend naar Moppiesmama persoonlijk toe! Maar aanvallend naar het verschijnsel paniekverhaal.)

Groetekes, Sje

Gewijzigd door - Sje op 03 May 2010 17:30:23

@ Sje, ik voel me ook niet aangevallen hoor . Het is ook zo dat er vaak paniek wordt gezaaid terwijl er niets aan de hand is. Toch is het belangrijk dat we zelf na blijven denken. De fabrikanten kunnen wel van alles zeggen en je adem inhouden tot de overheid handelt is erg benauwend hoor. De overheid handelt vaak pas als het mis is gegaan niet daarvoor.

Feit is wel dat de lever een opslagplaats voor afvalstoffen is wat je dus doorgeeft aan je kind. Daarnaast is de lever van een baby nog niet volledig ontwikkeld. Het klopt, als een roker stopt met roken is er een kans dat de longen zich herstellen, mits hij niet voor die tijd aan longkanker overlijdt, wat hij tijdens het roken kan hebben opgelopen.

Het is heel belangrijk dat je de verschillende argumenten en feiten hebt en dan als mama kan beslissen wat je wel of niet aan je kindje geeft.
Het is fijn een forum te hebben waar je hierover kunt discussiëren.

Om het nu gelijk over kanker te hebben, lijkt mij nogal ver gaan, nietwaar??? Er zijn hier veel mensen die onlangs of een tijd geleden iemand hebben verloren aan deze vreselijke ziekte. Om nu dat te gaan gebruiken in een onschuldig forum lijkt mij niet gepast.

Het is natuurlijk goed dat je dit hebt gezegd en misschien is het wel waar. Je weet het niet zeker. Er kan wel eens een keertje iemand wat gezegd hebben en is het weer eens helemaal opgeblazen. En aangezien mensen echt 'ramp’toeristen zijn, wordt een mug toch snel een olifant!!

Ik blijf gewoon Nora lekker smeerworst geven, ze vind het namelijk erg lekker. Maar wat ik eerder al zei, ALLES met mate!! Ook ander broodbeleg krijgt ze niet te vaak.

@Judith en Nora, Ik hoop niemand voor het hoofd te stoten. Ik ben niet over roken begonnen en het is een feit dat je die nare ziekte van roken kunt krijgen. Daarmee alleen als voorbeeld aan te willen geven dat het klopt dat je lichaam zich kan herstellen maar dat het ook op de langere termijn helemaal mis kan gaan.
Het spijt mij oprecht als ik iemand met deze opmerking heb gekrenkt.

@moppiesmamma, ik had het ook niet tegen jou.

Vooral na de reactie van EUROHOEVE kreeg ik een nare smaak in de mond. Natuurlijk heb je gelijk dat je van roken kanker kan krijgen, dat zal ik zeker niet ontkennen. Ik vind het alleen een beetje ongepast om in een vrolijk forum als die hier op ikkeben en de baby-afdeling, ineens over kanker te gaan praten.

Op een forum als dit deel je lief en leed dus het er zullen ook wel minder leuke onderwerpen voorbij komen helaas. Natuurlijk was het nu, gelukkig maar, als voorbeeld maar dit forum is er voor iedereen en voor leuke en minder leuke onderwerpen volgens mij…

Gewijzigd door - moppiesmama op 04 May 2010 13:32:48

Hoi Eurohoeve,

Ik denk dat dat stukje van Judith en Anna voor mij bedoeld was…

Die reactie was wel voor Geraldine toch? Staat er letterlijk in.

Groetekes, Sje

Zo te zien valt mijn berichtje niet in de goede smaak. Ik houd dan ook verder mijn mond, nou ja, ik zal hier niet meer op reageren bedoel ik dan.

quote:
Zo te zien valt mijn berichtje niet in de goede smaak. Ik houd dan ook verder mijn mond, nou ja, ik zal hier niet meer op reageren bedoel ik dan.

Ik denk dat je topic getuigt van gezond verstand. Iedereen die de moeite heeft genomen om bij de ingredienten van smeerworst te kijken weet dat je gelijk heeft. Het is puur gif wat je bij je baby naar binnen schuift en vele malen erger dan pindakaas!

quote:
quote:

Ik denk dat je topic getuigt van gezond verstand. Iedereen die de moeite heeft genomen om bij de ingredienten van smeerworst te kijken weet dat je gelijk heeft. Het is puur gif wat je bij je baby naar binnen schuift en vele malen erger dan pindakaas!

Vanwaar deze reactie op een topic van een jaar oud???

M.