Levende kip, dode cavia

Sorry, ik moet het even kwijt. Gister moest mijn man preken in een dorpje hoog in het Andes gebergte, en na afloop kreeg hij doodleuk een levende kip en een gebraden cavia!!

Ik dacht, ach de kip kan wel in de tuin lopen, en dan hebben we zo nu en dan een eitje, maar het hulpje van m’n man’s zus heeft de kip al in de pan zitten! Nu ben ik de hele tijd aan het kokhalzen van die geur en het zien van bloed en ingewanden in m’n keuken! Ik ga dus echt geen kippesoepje eten vandaag. zielig!

Cavia “moeten” we bijna elke week eten, want de indianen voelen zich beledigd als we weigeren. Ook dit is elke keer weer een uitdaging, want de kop en de voetjes zitten er nog aan.

Leuk, zulke cultuurverschillen!

Groetjes, Daniella

Lilypie 2nd Birthday Ticker

oooooooho ik zie het helemaal voor me…

groetjes Kim, mama van Sofie,Victor & Alexander!!

“Opvoeden is een kind te helpen worden wat het is”

Brrrrrrrrrrrrrrrrrr… kom maar weer gauw in Nederland wonen!

Groetekes, Sje

Gatsie! Lijkt me ook heeeeeeeeel vreselijk.

Groetjes!

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

Zeg schattebout, als jij zo loopt te kokhalzen van die kiptoestanden in je keuken, zou je dan ondanks die negatieve tests toch zwanger kunnen zijn?

Groetekes, Sje

Ha ha ha ik ken de gewoonte uit Peru van een vriendin die er 3 maanden gezeten heeft. Wel grappig dat je ziek wordt van de kip en de cavia beschrijft alsof he normaal is. Bij ons krijg je dode kip en levende cavia hoor.

Enne misschien heeft Sje gelijk??? Had je bij Dootje niets waar je echt niet tegen kon?? mijn schoonmoeder kon bijvoorbeeld 3 keer niet tegen de geur van koffie.

Groetjes,

Michèle

Zo, inmiddels heeft iedereen de soep met kip gegeten. Ik was blij dat m’n man vrienden had uitgenodigd, zodat er niet veel soep is overgebleven.
De hele ochtend ben ik misselijk geweest van die kippegeur, maar ik weet niet of dat per se met een evt. zwangerschap te maken kan hebben. Zou natuurlijk goed kunnen. Bij de eerste was ik nooit misselijk. Ik ga zaterdag weer een test doen.
Groetjes, Daniella

Eet smakelijk…!!!

En trouwens, ik was ook nauwelijks misselijk bij Anna, maar tijdens deze zwangerschap… praat me er niet van! Ben nu nog misselijk! Denk dat het de volle negen maanden blijft. Het zou dus heel goed kunnen dat je toch zwanger bent en daarom zo misselijk bent.

Gewijzigd door - Judith en Anna op 23 Mar 2009 21:06:54

Van nr 1 ben ik 1 nacht ziek geweestm verder niks gehad aan kwaaltjes. Van nr 2 echter was ik misselijk van dag 1 tot de laatste dag.

Ik heb het verder niet op kippen, ook al vind ik kuikentjes wel tof. Dus die beesten mogen rustig van me in een pan ( hoef dat gedoe dan ook niet te zien hoor ) maar een cavia hoort echt wel in een kooitje gezellie thuis ergens. Ik hoef hem niet op me bordje tegen te komen. Hihi succes daarro.

Elke minuut die je je druk maakt om je verleden gaat af van je toekomst!

Ja, ik zie die kleine beestjes ook liever in een kooitje. Maar ja, soms houden ze er hier gekke gewoontes op na. Ik heb ook al een keer een gebakken miereneter opgegeten!! en gefrituurde wormen.
Ik heb liever dat ze me het na afloop vertellen, dan voordat ik aan een maaltijd begin.
Geef mij maar een lekkere frikandel!
Groetjes, Daniella

Dan is een echte Hollandse boterham met hagelslag of pindakaas niet eens zo slecht!!

Volgens mij Asje, kunnen we elkaar de hand schudden wat betreft de tweede en de eerste zwangerschap!! Die van Anna was een fluitje van een cent en deze… Niet fijn!

haha mijn broer is vorig jaar op vakantie geweest in equador!
hij had gehoord dat het daar normaal is on een dode cavia te eten en wou wel eens weten hoe het smaakte…
hij is er 3 weken geweest( overal en nergens zeg maar) en hij heeft geen caviagehad! ze hebben daar rond getrokken en ze konden nergens een plek vinden waar ze die (arme) diertjes opaten…dus hellaas pech voor me broer en zijn vriendin!!!

groetjes!

karin

Ja, dat kan wel kloppen. Bijv. in de kustgebieden, de grote steden of in de jungle eten ze geen cavia’s. Bij de Quitchua’s die in het Andes gebergte wonen, is het een delicatesse. Als je bij ze op bezoek gaat, krijg je altijd een cavia opgediend.
Verder zijn er altijd 1 of 2 straten waar ze alleen maar geroosterde cavia’s of varkens verkopen, maar je moet net weten waar die straat zich bevind.
Groetjes, daniella

en al een test gedaan?

groetjes Kim, mama van Sofie,Victor & Alexander!!

“Opvoeden is een kind te helpen worden wat het is”

Maar volgens mij zijn die cavia’s daar ook groter dan wij ze hier kennen toch??

Groetjes,

Michèle

geen idee michele, maar als ze echt zo groot zijn kun je er met het hele gezin van eten,
het lijkt mij 3x niks…maar misschien smaken ze wel heel erg lekker!!!
met een beetje satesaus ofzo, haha

ik zal mij broer ff zeggen dat als hij weer naar equador gaat op vakantie dat ie dan daar naar cavia’s moet zoeken!!
hij vond het een prachtig mooi land…de avonturier!!!

groetjes!!!

karin

Je kunt echt niet met de hele familie een cavia eten hoor…hahaha. De cavia wordt namelijk zo plat als een dubbeltje en er zit bijna geen vlees aan. Dus het is voor 1 persoon, en inderdaad eten ze het hier met pindasaus!!

Nee, Kimmetje…ik werd helaas ongesteld net voordat ik de test wou doen. Balen!

Groetjes, Daniella

dan maar in je uppie een cavia op smikkellen!
met een hele dikke klodder sate dan maar!!! dan vult het nog een beetje!!

karin