Leven voelen

hoe omschrijven jullie het leven voelen van je baby?
dit is namelijk mijn eerste kindje en ik vind het echt heel moeilijk om te zeggen wanneer die kleine nu duwt/schopt…
en als ik het voel is het altijd rechts onder.
en natuurlijk is het erg als je de kleine 2dagen minder hebt voelen bewegen?
ben nu bijna 25 weken zwanger.
ben benieuwd of jullie ervaringen te lezen.

groetjes,

Gewijzigd door - ashleykaroly op 15 May 2008 09:34:49

Toen ik zwanger was ging ik ontspannen liggen met mijn hand op de buik. Na even wachten voelde ik dat de baby zich tegen mijn hand aannestelde. Als ik dan heel langzaam met mijn hand over mijn buik beweegde kwam de baby achter mijn hand aan. Dit deed ik ook als ik de baby een tijdje niet gevoeld had. Als je druk bezig bent slaapt de baby meestal door het wiegen in de buik.Ik vond het aanvoelen alsof ik een vlinder in mijn buik had. Mijn baby lag toen in stuit en ik zag en voelde aar hoofdje uitsteken. Daar aaide ik altijd overheen altijd rechtsboven op dezelfde plek. Misschien zit jou baby ook nog rechtop in de buik en voel je de voetjes schoppen. Ook deed zij altijd op mijn blaas schoppen daardoor moest ik vaak naar het toilet.haha Poe als ik weer terug denk aan de tijd dat ik zwanger was zou ik zo weer zwanger willen worden. Heerlijk om je kindje te voelen in de buik. Maarja ik wacht nog 1 of 2 jaartjes. Geniet maar lekker van de zwangerschap! groetjes Chantal

chantal

Ik vond het in die eerste periode net alsof er bellenblaas aan de binnenkant van mijn buik plopte. Of af en toe een pingpongballetje wat tegen de binnenkant gegooid werd.

Groetekes, Sje

In het begin voelde het net alsof er vlinders in je buik zitten. Iets later voelde het alsof je darmkrampjes hebt.

Als je placenta voorin ligt, kan het zo zijn dat je het veel later voelt. Ik voelde het voor het eerst na een week of 15.

In het begin vondt ik dat ik een vlindertje in mijn buik had die rond vloog.
Later ging heel mijn buik op en neer en waren het gewoon stevige schoppen.
Lieke reageerde op een hand op mijn buik en op muziek. muziekdoosje zette ik op mijn buik en dat kreeg ik weer van die geweldige schoppen.
Ik was 5 maanden zwanger toen ik het voelde 1 week later kon mijn man het ook voelen.
Ik vond het geweldig!

Geniet ervan!

groetjes gytha

Gewijzigd door - gytha en Lieke op 16 May 2008 20:55:36

Ik voelde het ook alsof er bubbelblaasbelletjes kapot plopten in mijn buik, ow wat een heerlijk gevoel…!

Elke minuut die je je druk maakt om je verleden gaat af van je toekomst!

ja of dat je darmen erg tekeer gingen. Later werd ik natuurlijk ernstig geschopt

Gr, bianca
mama van Lisa (14-05-2003) en Lucas (31-12-2005)

Ik kan nog weleens heimwee hebben aan een bewegend kindje in mijn buik.

Ook al ben je nog zo in je eentje, je bent nooit alleen! Heerlijk!
Behalve als die kleine mop ingedaald is en met het hoofdje tegen je schaambeen en je blaas gaat liggen wurmen, dan is het heerlijke er wel vanaf. Maar dan nog vond ik het niet eens echt vervelend.

Groetekes, Sje

Gewijzigd door - Sje op 18 May 2008 22:45:57

Ja, heimwee naar dat heerlijke gevoel in je buik. Iets wat van jouw en je mopje is tot het op die grote wereld komt. Jessin was heel kriebelig, kriebelde ik mijn buik, dan floepte hij zo met zijn billetjes naar de andere kant whahaha. Regelmatig heb ik bij beide zwangerschappen gewoon liggen genieten van dit wonderlijke gevoel in mijn buik, gewoon lekker even een moment alleen. Ik was me er bewust van dat dit bijzondere gevoel niet lang zou duren. Maar ook al is dat gevoel er nu niet meer, nu zijn er die heerlijk warme kinderarmpjes die regelmatig om mijn nek liggen, een heleboel kusjes en de lichtjes in hun oogjes als ze me aankijken omdat ze zo verliefd zijn op hun mama.

Elke minuut die je je druk maakt om je verleden gaat af van je toekomst!

net of je vlinders voelt,ja van die kleine plopjes net of er waterbelletjes kapot gaan

moeilijk te omschrijven maar als je het eenmaal door heb dat dat gevoel je kindje is oohhh heerlijk

Groetjes Bianca, mamma van Kevin*
Dylan & Kaitlyn

hoi hoi,

Ik ben op dit moment 21 weken zwanger. Ik vind het een heerlijk gevoel als ik voel dat mijn kind beweegt, zoals nu Toen ik was bevallen van mijn vorige, miste ik het gevoel wel een beetje. MAar aan de andere kant was ik blij dat ik van het geschop af was hehehe.

Mijn placenta heeft met de eerste gelukkig niet voorin gelegen en dat is nu ook niet met de tweede. Wat het verschil is tussen deze twee is dat ik met mijn eerste rond deze week haast niks voelde en me afvroeg of hij nou leefde of alles nog goed ging daarbinnen hehe Met de tweede merk je gauw van ooh ja dat is mijn baby Mijn eerste was vaker stil dan de tweede dus maakte ik me vaak wat zorgen. Ik denk dat als je voor het eerst zwanger ben, het moeilijker is te weten hoe het nou voelt etc. Maar zodra je voelt dat er leven is, door ontspannen op het bed of bank te gaan liggen, dan weet je het voor de volgende keer

Zorgen zal ik me niet maken als jij je kind niet voelt voor 1 of 2 daagjes. Ik heb dat heel vaak gehad met de eerste dus… En alles is goed gekomen

Groetjesss!!!

Gewijzigd door - Christina_Dingemans op 20 May 2008 08:24:37

nu kan ik het redelijk onderscheiden als de kleine zich weer wild in mijn buik beweegt.

van de week schopte de kleine zo hard dat de kat die op mijn buik lag een paar meter de lucht in vloog.
het is inderdaad wel een mooi en wonderlijk gevoel.

bedankt voor de leuke reacties.

xxx