Leukocyten in de urine van mijn dochtertje


#21

Ik zit niet heel ver van de Belgische grens af en mogelijk is dat ooit in een topic ter sprake gekomen en leg je daardoor die link.

Groetekes, Sje


#22

Madelon werd ook pas doorgestuurd na 3 keer in een jaar, maar oke dat is 16 jaar geleden

Liefs Michelle


#23

Hoi allemaal, bedankt voor alle reactie’s

Mijn mijn dochtertje gaat het weer goed.
Heb vandaag de huisarts gebeld en er zaten geen bacteriën in haart urine.
Ze had het over een virus infectie in de urine. Nu heb ik hier eigenlijk nooit eerder van gehoord. Woensdag moet ik weer even een plasje inleveren om te kijken of het dat goed is. Als het dan nog wat verontreinigd is laat ik me niet weer weg sturen. het lijkt mijn namelijk niet goed dat het niet schoon is na een best zware antibiotica kuur.

Dus even woensdag afwachten.

Maar inderdaad mijn dochter had weinig symptomen die bij blaasontsteking “horen”. Ik merkte het vooral aan de geur van haar urine. Heb 4 x urine in moeten leveren voor dat ze wat deden. De 1e x was het verontreinigd en de 2e x ook, nog deden ze niks. De 3e x zaten er leukocyten in en weer ben ik naar huis gestuurd. En de 4e x hebben ze dan eindelijk wat gedaan. Er zat bloed in en weer leukocyten en uit de kweek kwam dus dat er geen bacteriën in zaten. Vandaar dat ze er al 4 weken mee loopt, liep.

Nou we zien het wel. Hou haar in de gaten en hoop dat ze het niet weer krijgt.

Laat wel even weten wat de uitslag woensdag is.

Groetjes Spruit


#24

Raar dat ze niet meteen in actie gesprongen zijn toen de urine verontreinigd bleek!

Groetekes, Sje


#25

Dat vind ik indd ook vreemd zeg, En zou ik de volgende keer ook niet pikken zonder een hele duidelijke uitleg waarom ze niets doen.

Liefs Michelle


#26

Hoi,
Ja dat vond ik ook inderdaad wel raar, maar ja dacht zou zullen wel weten wat ze doen. Maar ga daar dus nu niet weer mee akkoord.

Ga het er ook nog wel over hebben met de huisarts.

Groetjes Spruit


#27

Ik zou het zeker aankaarten inderdaad dat je het vreemd vindt dat er niet meteen meer actie is ondernomen.

Groetekes, Sje


#28

Hoi
ben vandaag dus bij de huisarts geweest voor mijn zoontje en heb ook even gevraagd waarom ze bij mijn dochter niet eerder wat hebben gedaan. Ze gaf als antwoord dat het eerder niet zo was dat ze er wat aan moesten doen, er geen bacteriën in zaten , ontsteking. Ok nou waarom doet een vervangende huisarts dat dan wel. En die had het over een virus infectie in de blaas, hier zijn ze achter gekomen door een kweek. Nou morgen moet ik weer urine inleveren, ik ben benieuwd. De assistente zei wel dat ze misschien anders een keer door verwezen moest worden. Helaas gaf mijn kleine meid vanmiddag mij wel weer een signaal dat het misschien nog niet goed is. Ze was gewoon aan het spelen en ineens grijpt ze naar haar luier en zegt au en kijkt er erg moeilijk bij, dus ik vroeg wat er was, vroeg of ze een plasje deed en ze zei ja., grgr nee niet weer. Hoop zo dat het over is. Vind het sneu voor de kleine meid.

Groetjes Spruit


#29

Oh nou moet het niet gekker worden!!!

Breng ik vanmorgen nog een plasje van mijn dochter naar de huisarts om nog een keertje na te kijken, of het nu schoon is.

Zegt de assistente tegen mij dat ze het er met haar collega’s over gehad heeft waarom er eerder niks gedaan is en nu wel. Zegt ze dat er telkens geen bacteriën in zaten en geen aanwijzing op blaasontsteking. Ik zeg waarom heeft ze dan die kuur gekregen, ook nog een vrij zware kuur. Ja dat wist zei ook niet. Vroeg ik waar die klachten dan vandaan komen, kwamen. Ja misschien moeten we dan toch maar eens verder kijken bij haar, onderzoeken. Nou ik weet eigenlijk wel zeker dat ze een blaasontsteking had. Ze was hangerig , haar urine stonk, soms zo erg dat het net leek of ze gepoept had. Nou ja ik snap er ook niks meer van, maar baal er wel van. Ze hebben het over leukocyten en bloed in de urine, wat is er dan wel aan de hand, of was er aan de hand. Vanmiddag maar weer even bellen voor de uitslag. We wachten maar weer af.


#30

Jeetje, krijg het idee dat ze het zelf niet eens weten Ben benieuwd wat ze vanmiddag zeggen.

Liefs Michelle


#31

Tjonge, wat een warrige toestand bij die praktijk zeg!

Groetekes, Sje


#32

Hoi,

De uitslag van haar urine was goed, het was helemaal schoon.

Daar zijn we dus wel blij mee.

Maar de assistente had het er nog even met de huisarts over gehad en als mijn kleine meid weer klachten kreeg moet ik bellen voor een afspraak. We zien wel hoe het veder gaat. Nu gaat het gelukkig goed met haar.

Maar blijf het wel allemaal een beetje raar

Groetjes Spruit


#33

Hopen dat de klachten weg blijven en anders inderdaad weer meteen bellen dat ze verder gaan zoeken naar een oorzaak.

Groetekes, Sje


#34

och jee, fijn dat de uitslag in ieder geval wel goed is maar wat vreemd dan van die klachten, die komen er ook niet voor niets… maargoed stel ze kreeg weer klachten moest je dus contact opnemen, maar wat willen ze dan nog gaan doen dan??


#35

Fijn dat het goed was, hopelijk blijven de klachten weg.

Liefs Michelle


#36

Hoi,

Ik heb mij zelf voor genomen als de klachten weer terug komen dat ik gewoon een verwijzing wil naar de kinderarts, dat er even goed naar kunnen kijken. Maar we hopen gewoon dat het zo blijft. ZE moet ge3woon goed en veel blijven drinken.

Gr. Spruit


#37

Hallo Spruit, het is lang geleden, ik hoop dat je dit nog leest. Maar je verhaal klinkt eigenlijk precies hetzelfde als wat er nu aan de hand is met mijn dochter van (inmiddels) 2,5. Sinds zij 3 maanden oud was, loopt ze al met blaasontstekingen. Onderzoeken gehad en niks gevonden. En inderdaad vaak: wel blaasontsteking, maar niks in de kweek gevonden. Ik ben erg benieuwd hoe het met jou dochtertje is veder gegaan.


#38

Verhoogd aantal leukocyten in de urine duidt erop dat er ergens in het lichaam een ontsteking zit. Leucocyten zijn witte bloedlichaampjes in je bloed en dat zijn eigenlijk de vuilniswagentjes. Die ruimen lichaamsvreemde stoffen op, waaronder dus ook ontstekingsmateriaal/bacteriën etc.

Het kan dus een blaasontsteking zijn, het kan ook betekenen dat er ergens anders in het lichaam een ontsteking zit want die vuilniswagentjes gaan door heel je lichaam met je bloed mee.

Niks mis mee dus om het op kweek te laten zetten. Nog beter is om ochtendurine in te leveren, dat is geconcentreerdere urine waarin nog meer witte bloedlichaampjes zitten en dan is er nog beter en duidelijker een kweek te maken.