Leuke uitspraak

Marijn was met mijn nicht haar zoontje aan het spelen en ze waren met pistolen aan het spelen en toen zei hij van ik schiet je dood. Ik zei van Marijn dat wil ik niet horen want dat is geen leuk woord daar worden mensen verdrietig van. Nee, zei Marijn niet echt dood maar speelgoeddood.
Vond ik wel een vindingrijk woord.

Oeps…hihi. Wel goed bedacht, ‘speelgoeddood’. Erik zegt dan altijd: “Nee-hee mama, ik doe maar alsof.” Hij zegt alleen nog geen dingen als ‘ik schiet je dood’. Klinkt wel heftig zeg…

Groetjes,
M

“Ik zou graag de ideale moeder zijn, maar ik heb het te druk met het opvoeden van m’n kind”

Ja, ik ben er ook helemaal niet blij mee dat hij deze uitspraken doet maar ja als ze met oudere kinderen spelen of straks naar school gaan horen ze meer dan eigenlijk goed voor ze is. Ik kap het ook gelijk af en vertel duidelijk dat dat woord echt niet leuk is.
Hij weet niet wat het woord inhoudt gelukkig anders was het wel heel erg geweest.

Dat zegt Bo ook af en toe, maar dan zegt hij neehheeee, het is niet eeeeccchhhttt!! Wij zeggen ook dat het een naar woord is, en dat papa en mama daar heel verdrietig van worden als hij dat zegt!
Ik ben er ook niet blij mee, maar idd, omgang met oudere kindjes. neefje is wat ouder, die heeft vriendjes die ook weer wat ouder zijn, ze komen elkaar af en toe tegen (die vriendjes van neefje dan) op verjaardagen bij neefje thuis en hoppa, Bo heeft er weer een aantal leuke uitsraken bij (NOT)

liefs woezel

Lilypie Fourth Birthday tickers

Tim heeft het gelukkig zelf nog niet over doodgaan. Maar ik vind speelgoeddood wel erg grappig van hem bedacht!

Groetjes,
Sandra

Ja, die is erg leuk bedacht!

AgnesReinds-Bosch