Leuke spelletjes voor 2 personen?

J en ik doen veel samen spelletjes. Zoals iets met een dobbelsteen, etc, nu doen we ook al een tijdje memory, vind ze geen bal aan, binnen 3 minuten is het klaar want ze onthoud alles. Nu hebben we een K3 spel, maar daar vind ik haar nog wat te klein voor en kwartet, maar dat boeit haar nog niet zo! Iemand een leuk spelletje? Misschien iets dat ik zelf kan maken? of iets wat je overal hebt? Omdat ik het anders uit NL moet laten komen!

Kevertje gooien! Hahaha, dat heb ik als kind heeeeel vaak gedaan, en doe het nu ook vaak met Joey! Volgens mij is het niet eens een bestaand spel, maar daarom niet minder leuk!

Je hebt twee dobbelstenen, pen en papier nodig. Je gooit om de beurten twee dobbelstenen tegelijk, en bij een 6 mag je een deel van je kevertje tekenen. (die kever is een rondje hoofd, rondje buik, 6 pootjes en twee hoorntjes) De hoorntjes mag je tekenen als je twee 6en tegelijk hebt gegooit. Degene die het kevertje als eerst af heeft is de winnaar! Dit kan naturlijk met elk tekeningetje wat je wil, spinnetje/lieveheerstbeestje/bloem etc…

Groetjes Anouk

old fashion ganzenborden of mens erger je niet al zal het niet volgens de regels gespeeld worden nog

Groetjes,

Michèle

Favorieten zijn hier:

• Memory
  • Mens erger je niet
  • Ganzenbord
  • Uno (net als pesten met een kaartspel, maar dan duidelijker/eenvoudiger)
  • Rummikub (maar dat zal waarschijnlijk nog te moeilijk zijn voor J…)
  • Domino
  • Triominos (misschien de echte ook nog wat moeilijk, maar heb je ook een kindervariant van, met kleurtjes)

Ik heb voor Tim een paar spelletjes voor zijn verjaardag gevraagd en hij vind het helemaal leuk. Wij doen nu de volgende spellen:

• kleurentorentje
  • woezel en pip kleurenspel
  • dikke dik lotto
  • memory

Groetjes,
Sandra

Lilypie Fourth Birthday tickers
Lilypie First Birthday tickers

ow spelletjes,pfhh ik heb echt nog nooit met pippy een spelletje gespeelt,ik zie dat ook nog niet echt gebeuren met haar concentratietalent…
ik wilde van de week me WI eens ff aanknallen,ken ze bootje varen of zwaardvechten,beetje meppe ziet ze wel zitten denk ik hahaha

Pippy is geboren 17.07.2009

Wat een leuke ideeen! Ik zal er zeker een aantal overnemen!

Peekaboo (sesamstraat)
Ogen dicht & zie jij nu het verschil (Nijntje)
Koetje Boe
Nijntjes draaimolen
Kleuren Nijntjes
Toren van Pisa
Lotto/ memory

Dit zijn de spelletjes die ik/we veel spelen met Jony.
De eerste 2 als je die even googeld zijn volgens mij wel na te maken met tekeningen en kleuren ed.

Greetz Cora