Wat doen jullie binnenshuis zoal met je peuter (ruim 2 jaar) ?
Ben wel eens toe aan andere ideeën, dan kleien, tekenen, knutselen, duplo-en, lezen, enz.
Ik lees het graag!
Wat doen jullie binnenshuis zoal met je peuter (ruim 2 jaar) ?
Ben wel eens toe aan andere ideeën, dan kleien, tekenen, knutselen, duplo-en, lezen, enz.
Ik lees het graag!
koekjes bakken??
Dat vind mijn dochter helemaal geweldig.
Dan lekker zelf met dat deeg laten kliederen, komen de grappigste koekjes uit,
Liefs Xandra
Eef kijkt regelmatig naar kinderfilmpjes op Youtube op de de ipad. Ze is net 2 jaar en ze is er al reuze handig mee. Ze vraagt er af en toe om en is dan zooo blij als we het goed vinden. Net als bij andere spelletjes houd het haar aandacht nog niet zo lang vast. Dat vind ik nu prima in evenwicht met ‘echt’ spelen. Gewoon even rustig op de bank (en mamma heeft tijd voor een klusje ). Ze doet er ook puzzeltjes en andere behendigheidsspelletjes op. Soms doen we het samen (vindt mamma ook leuk, leuker dan kleien).
Ook ideaal: een ipad (of smartphone) mee naar het restaurant. Je kind vermaakt zich prima en gaat niet lopen vervelen. En dus kunnen pap en mam rustig eten. Natuurlijk niet meteen een driegangendiner, want ook een ipad houd op een gegeven moment de aandacht niet meer vast. Maar omdat je dus spelletjes kunt doen, maar ook filmpjes kunt kijken, is er afwisseling. Leuk hoor!
quote:
Eef kijkt regelmatig naar kinderfilmpjes op Youtube op de de ipad. Ze is net 2 jaar en ze is er al reuze handig mee. Ze vraagt er af en toe om en is dan zooo blij als we het goed vinden. Net als bij andere spelletjes houd het haar aandacht nog niet zo lang vast. Dat vind ik nu prima in evenwicht met 'echt' spelen. Gewoon even rustig op de bank (en mamma heeft tijd voor een klusje). Ze doet er ook puzzeltjes en andere behendigheidsspelletjes op. Soms doen we het samen (vindt mamma ook leuk, leuker dan kleien).
Ook ideaal: een ipad (of smartphone) mee naar het restaurant. Je kind vermaakt zich prima en gaat niet lopen vervelen. En dus kunnen pap en mam rustig eten. Natuurlijk niet meteen een driegangendiner, want ook een ipad houd op een gegeven moment de aandacht niet meer vast. Maar omdat je dus spelletjes kunt doen, maar ook filmpjes kunt kijken, is er afwisseling. Leuk hoor!
Hallo,
Vind je dat ze daar niet te jong voor is?
Het kindje van mijn zus, is ook 2 jaar oud,
en mocht ook op de ipad spelen, maar even niet opletten, en het kan zo op de grond liggen. dus bij mijn zus is de ipad nu stuk. en dat is best zonde vind ik.
Vandaar dat mijn dochter dus niet op de ipad of smartphone mag spelen.
en vind het eigelijk ook geen speeltje voor een kindje van 2 jaar, maar dat is mijn menig.
Liefs Xandra
Gewijzigd door - Nemo op 19 May 2012 11:36:38
Onze bijna peuter is helemaal gek van puzzelen! Kleine puzzels, grote puzzels, vloerpuzzels.
Ik hou dan ook meer van de echte puzzels dan de App-puzzels…
Groetjes Manderijn.
Ik vind het ook niet geweldig om een peuter al zoveel op een Ipad/smartphone te laten spelen. Ze mag hier heel af en toe op mijn BB een filmpje kijken en dat is dan puur om haar even 5 minuten tot rust te laten komen voor ze naar bed gaat.
(we hebben nogal een stuiterballetje)
Hier puzzelt ze heel erg graag, leest ze graag en met mooi weer is ze altijd buiten te vinden. Ook speelt ze graag met haar poppen.
En we bakken regelmatig een cake, cupcakes of koekjes.
Het zal per kind verschillen of en op welke leeftijd het om kan gaan met een ipad. Ik had eerst ook bezwaren, vanwege de vooroordelen. Maar het is niet meer van deze tijd om te denken dat kleien en puzzelen het enige geschikte speelgoed zijn. En je moet een kind van 2 er inderdaad niet mee alleen laten. Die verantwoordelijkheid kan je ze nog niet geven. Bovendien moet je in de gaten houden dat ze niet op ongeschikte filmpjes op Youtube belanden. Er bestaan echt heel foute filmpjes waar Dora in voorkomt bijvoorbeeld.
Maar ondanks mijn vooroordelen is het mij zo meegevallen hoe leuk, interessant en vermakelijk een ipad of een smartphone voor een peuter kan zijn, dat ik jullie deze tip niet wilde onthouden. Doe eens gek en stap eens over je vooroordeel heen. Als je kleine er niet aan toe is, merk je het gauw genoeg. En als je niet de beschikking over een dergelijk apparaat hebt, houdt het natuurlijk ook op. Speciaal aanschaffen is absurd, daarvoor zijn ze te duur.
Het zijn niet eens de vooroordelen hoor! Ik zie er gewoon de meerwaarde niet van in.
In het kader van; ik ben er ook niet minder om geworden zonder de ipad,ipod, smartphone, laptop of wat dan ook!
Maar goed, ik vind het ook een uitdaging om mijn kinderen gedurende de dag lekker in beweging te houden, zowel geestelijk als nog wel meer lichamelijk!
Ieder zijn meug uiteraard!
Groetjes Manderijn.
Puzzelen (legpuzzels), tekenen, knutselen, blokjes bouwen, lezen, voorlezen, met knuffels spelen en fantasieverhaaltjes vertellen, “pakkertje” of verstoppertje in huis, je kind een (droog) doekje geven en mama laten helpen met poetsen, op het grote bed spelen.
Wij hebben een houten vloer.
Ik pak afplak tape.
En daarmee plak ik allemaal weggetjes op de vloer.
Incl parkeerplaatsen!
Dan komen alle raceauto’s en poppetjes tevoorschijn en is hij uren zoet!
Dit kan trouwens ook leuk op een houten of glazen tafel!
Voorzichtig eraf trekken dan blijft er niks achter…voila!
Groetjes,
IloveMyBoy
Of als je van die hekjes en boerderijdieren hebt (geen idee welk merk) of vb met speelkaarten, kun je weilandjes maken en dan rijst/macaroni/droge mais/bonen erin. Uren kunnen ze ermee spelen om het in de kar van de tractor te doen en er weer uit te kiepen. Nu is dat bij ons niet zo handig om dat er nog een kleiner zusje is, maar wellicht gaat dat bij jullie wel!