Leuke recepten voor slechte etertjes

Ik vond deze recepten via Google, misschien hebben jullie er iets aan.

Onze Dion eet heel goed zijn boterhammen (4 per dag) en fruit (maar dan alleen appel en banaan) en melk en drinkt meestal voldoende ander vocht (helaas geen thee)
Maar als ik sávonds zeg “aan tafel” is het eerste dat hij roept TOETIE !
Ja maar eerst gaan we gewoon eten … niet dus.
Ik probeer er geen aandacht aan te besteden want anders wordt het een machtstrijd, vandaag spuugde hij zijn spagettie op de grond … dit was de eerste keer en hij werd direct op de gang gezet, zucht.

Maar goed toch maak ik me orgen natuurlijk want hij eet geen groente en geen vlees en dit zijn toch wel 2 belangrijke onderdelen van de schijf van vijf.

Weet iemand waar veel ijzer in zit (buiten vlees en groente)

Ik zou dan vleeswaren op zijn brood doen dan heeft hij in ieder geval weer iets van de schijf van 5.
En dan een schepje groenten op zijn bord, zeggen dat hij een toetje krijgt als hij zijn groenten op heeft, zo niet, dan geen toetje.

Succes met eten

Ijzer zit ook in appelstroop. Verder zit het ook in volkorenbrood, roggebrood, zilvervliesrijst en volkorenpasta.
Aardappelen, peulvruchten, fruit, inderdaad groente en noten en zaden.

Als hij elke dag een boterham met appelstroop eet, gaat het al flink de goede kant op.

Verder zou ik me niet zo’n zorgen maken, want hij gaat vanzelf wel weer goed eten (hier gaat het ook met ups en downs).
Liefs, Anne

Wij hanteren de regel, 2 jaar is 2 hapjes groente en 3 jaar is 3 hapjes groente. Alles wat ze extra aan groente eet is mooi meegenomen maar komt niet vaak voor hoor. Hier gaat ook eerst al het vlees op wat ik geen probleem vind. Ze weet dat er ook aardappel gegeten moet worden en groente anders is het de gang. Dat wilt ze niet en dus eet ze het op en vind ze het niet vies, ze spuugt het niet uit dus in ons geval oogt het echt als uit proberen. Daarna een toet!

Fabienne is geen grote eter (1 boterham) maar eet wel gemakkelijk en veel fruit, drinkt genoeg, verder is ze ook een flinke meid dus dat maakt wel dat ik vrij flexibel ben en het hier gezellig is aan tafel. Als ze bv aan 1 boterham genoeg heeft dan vind ik dat prima, eet ze meer ook goed … als ze honger hebben eten ze wel.

hier doe ik kwa groente niet moeilijk maar dat komt omdat morgan vaak al een berg groente op heeft voordat we gaan eten. Die staat het hier onder je vingers vandaan te graaien en eet het rauw en als ze dat liever heeft dan gekookt wie ben ik dan om moeilijk te doen. Dus hier eet ze vlees en dan zeg ik altijd niog zoveel aardappels en dan is het klaar. Ze is net als ik geen aardappelliefhebber. Maar als ze gaat viezelen met der eten zijn we hier ook snel klaar. Ze hoeft niet de gang op maar ze krijgt ook geen toetje.

Groetjes,

Michèle

Ohhh we hebben hier nog zo’n slechte groente eter. Maar dat zijn wel bepaalde groente. Dus wij hebben 2 soorten groente op tafel dan mag ze kiezen. Vaak 1 salade en 1 gekookte groente, ze kiest grappig genoeg meestal voor de sla, (koolsla etc. vind ze heerlijk) dus het is okay voor ons! We hope op meer, maar helaas kun je ze ook niet “forcefeeden”

hier een erg goeie groente eter, hier namelijk eet die niks van macarini of spagetti moet hebben dat eet hij dus erg slecht.
hier komt ook pas als laatste het vlees op het bordje anders eet het geen groente.

Hier gaat het eten heel wisselend de ene keer eten ze je de oren van de kop en de andere keer gaan er 2 hapjes in. Ik doe er niet ze heel moeilijk over omdat het hier fases zijn met eten. Ze moeten we iets eten anders geen toetje maar dat komt eigenlijk nooit voor.
Vlak voor het eten krijgen ze ook geen snoepje of een vol glas drinken want daar raken ze natuurlijk ook al voller van.