Leuke activiteiten voor 12 jarige

Mijn man geeft leiding op een jeugdclub voor 12-15 jarige jongens en meisjes. Hartstikke leuk… alleen zo moeilijk om elke keer weer iets leuks te verzinnen. Wie heeft er tips / ideetjes wat deze leeftijd leuk vind om te doen of te maken?

Gewijzigd door - mini-boy op 19 Oct 2009 16:31:40

Het is 's-avonds, denk ik, of niet?

Een disco is leuk of een spooktocht. Ik kan me herinneren dat wij hier in het dorp ook een jeugdclub hadden (weet niet meer of die er nog is), maar daar relaxten ze ook vaak. Gewoon met cola en chips en ze praatten dan ook over verschillende onderwerpen. Verder heb ik zo ff geen idee… Misschien ook zelf aan de jongeren vragen wat ze leuk vinden?!

Groetjes Natasja

Lilypie Tweede Ticker

Het is op vrijdagavond. Het is een jeugdclub van de kerk … dus disco niet zo’n succes denk

Het zijn wat dat betreft wel echte pubers die je moet aansturen en begeleiden tot actie!

Dacht zelf aan het maken van een kapstok (figuurzagen … etc) als ze daar 2 avonden mee vullen moet die wel klaar zijn.

Ook is het leuk om met elkaar een spel te doen. Iemand idee? Een spel voor 25 personen… jongens en meisjes…

Die jeugdclub waar ik het over had, was ook van de kerk en op vrijdagavond. Maar misschien kijken wij anders tegen een disco aan (bedoel ik niet verkeerd, maar weet niet hoe ik het anders neer moet zetten).

Je hebt wel buitenspellen, zoals levend stratego. Dat wordt nu wel wat lastiger ivm het weer. Een binnenspel voor 25 personen weet ik zo niet…

Groetjes Natasja

Lilypie Tweede Ticker

levend stratego is ook wel een idee ja… leuk!!
Bedankt.

Blikspuit… Dat deden wij vroeger altijd met kinderen uit de buurt. Kijk maar eens op deze pagina: http://www.spelenboek.nl/ Daar staan echt veel spelletjes op. Wat wij ook wel deden, op feestjes en zo… Hints! Echt superleuk, en dan net zoals op tv, met die gebaren en zo. Weet niet of je hier wat mee kan?

Levend stratego zat ik me ook te bedenken en misschien is het ook mogelijk om eens een workshop te organiseren. Ik weet niet wat de budgetten zijn, maar er zijn vast workshops die niet zo duur zijn.

Groetjes,

Michèle

Ik heb zelf op zowel een jongensclub als meidenclub vrijwilligerswerk gedaan, ook allemaal rond de 12 jaar.
Wij deden vaak creatieve dingen, en maakten dan dingen waar ze echt iets aan hebben. Zoals bijvoorbeeld (zelfmeegebrachte) witte t-shirts kleuren met tie&die. dan moet je plukjes op het shirt pakken en omwikkelen met elastiek, en ze zo in een emmer met water en textielverf zetten. Nadat ze gedroogd waren hadden ze hun eigen shirt met allemaal mooie kleuren en witte kringen enzo.
Ook een vogelhuisje hebben we gemaakt, en dat was ook een groot succes. Op internet vind je vast wel handige beschrijvingen.
Spelletjes… triviant was leuk, en dan in twee grote groepen tegen elkaar.
Of eerste letter/laatste letter. Iemand noemt bijvoorbeeld een naam/voorwerp/artiekel uit supermarkt met een letter, en de volgende moet er een noemen beginnend met de laatste letter van het vorige woord. Bijvoorbeeld NinA AnS SjaaK KareL enz. enz. Dit deden we vaak om na het opruimen de laatste tijd vol te krijgen zeg maar.
Pfff ik kan zo even niets meer bedenken, maar ik denk nog even verder!

Lilypie Second Birthday tickers

Lilypie Pregnancy tickers

Hoi,

Ook al zijn het pubers en moeten een beetje aangespoord worden.
Zelf ideeen laten in brengen. Kijk samen wat eruit komt. Zeg dat je samen met jou ideeen en hun ideeen een soort agenda wil maken. Zelf inbreng is vaak heel belangrijk rond deze leeftijd.
Of laat bijv. een levensgroot ganzenbord knutselen. Laat ze zelf het plan maken en bedenken welke spullen ze nodig hebben desnoods geef je het een budget mee als dat mogelijk is.
Laat ze een aktiviteit bedenken voor hun ouders of ouderen. Ik bedoel in de trant van een avond met amusument een lekkere kop thee koffie met eigen gemaakt gebak of anders lekkers.

Misschien dat je er wat aan hebt.

Maatschappelijk, leerzaam, gestructureerde zelfregie en daarnaast nog andere leuke dingen doen zoals bij de andere genoemd.

groetjes

lon106

super meiden … er zit zeker wel wat bij!!

workshop verzonnen voor de meiden:
*fotograaf komt workshop foto plakken (op speciale manier) geven aan de meiden.
*kettingen maken met de meiden (workshop)

Iemand idee voor een workshop voor jongens?

Verschillende spelletjes neerzetten als Twister, Stratego, Party & Co en Mikado (je kunt ook Levend-Mikado spelen… vooral erg melig!).

Levend mikado… vertel … je maakt me nieuwsgierig.

Met super grote stokken:

http://www.spelenboek.nl/index.php/Levend_mikado

En opdrachten die je zelf kun verzinnen en die lekker melig zijn. Koekhappen of snoephappen of zo. Paaltje draaien is dan ook erg leuk (een paaltje in de grond van ongeveer 50cm. Degene moet zijn hand op het paaltje leggen en 20 rondjes om de paal heen draaien terwijl hij naar zijn hand kijkt. Dan wie het snelst aan de overkant is…).

Je kunt altijd nog hierop kijken:

http://www.deluchtballon.nl/luchtballon/spellen

Lach overgooien staat er ook bij. Is ook leuk om te doen. Vooral als de sfeer er goed in zit.

Kan de fotograaf geen workshop foto’s maken geven aan de jongens? Is denk ik ook erg leuk. Of een technische workshop ofzo…

Groetjes Natasja

Lilypie Tweede Ticker

Superrr bedankt voor jullie reacties…

Gister die site bekeken … wat een leuke site!!

We gaan morgenavond Levend Bingo doen… hebben de voorpret zelf al gehad met voorbereiding.

Bedankt voor de tips!

Hoii,

Mijn man geeft ook club aan precies de zelfde leeftijd catogorie.
Hij neemt ook wel eens een boomstronk mee en dan vragen uit de bijbel stellen en dan bij elke goede antwoord een spijker op de kop slaan wie het eerst de spijker erin geslagen heeft.
Hij zet ook wel eens in de ruimte tafels op 1 lijn dwars door de lokkaal en dan trefbal doen met een klein balletje (zeer geliefd onder de jeugd zo ook voetbal.)Verder als het wenselijk is kan ik ook nog wel eens vragen aan hem wat hij nog meer doet op zo’n avond.

Groet succes Cora

Ook leuke ideetjes Cora… enne alle tips zijn welkom

Soms echt lastig om iets leuk te doen. Weet je wat je anders een aan je man moet vragen. Of hij nog tip heeft om iets te maken… waar ze 2 a 3 avonden van 1 1/2 uur mee bezig zijn. Voornamelijk voor jongens iets leuks zijn we nog op zoek. De meiden hebben nu al ideetjes genoeg

Bedankt!

Hoi Mini-boy,

Vragen zoals hoeveel bijbelse namen beginnen met een A en dan tegen elkaar opbieden degenen die de meeste namen weet die mag het vervolgens gaan zeggen En dan wie de meeste goede heeft krijgt dan een beloning (punten telling) het groepje zeg maar.
Een beetje in de “ik hou van holland stijl”.

Levend Memory: 1 iemand maakt een geluidje bijvoobeeld kwaken en 1 doet springen als een kikker. 2 mensen moeten setjes zoeken wie de meeste heeft, heeft gewonnen.
Allemaal groepjes van 2 en 2 personenen moeten de setjes zoeken.

Iets maken knutselen doen ze nooit, daar zijn het het type jongelui niet voor.
Balspellen zijn het meest gevraagd en gewilde spellen.

Succes he!

Groet Cora