Leuk spelen

Hallo mama s!
Nina speelt nu echt met haar pop. Zodra ze smorgens onder komt gaat ze haar pop eten en drinken geven. Ook veegt ze het gezicht van de pop af. En dan gaat ie de poppebuggy in en vervolgens geeft ze de pop een kusje en/of aait de pop. Ik vind dat zo geweldig om te zien he? Zouden meisjes van nature al zo zorgzaam zijn of zou het nageaapt gedrag zijn? Ik vind het best fasinerend hoe ze zo in haar spel zit. Spreekt ook de pop toe in een taaltje wat ik niet versta. Maken julllie ook van zoeen leuke grappige speelmomenten van jullie kleine mee? Zo ja wat vinden jullie zo leuk of grappig?
Groetjes chantak

Chantal

Anna heeft nu al dat ze haar eigen mondje afveegd of als ze een snottebel heeft een zakdoek van de tafel af pakt en haar eigen neusje afveegd!!! Het heeft wellis waar niets met spelen te maken, maar het is zo’n mooi gezicht.

Ook veegt ze de tafel af met een spugdoekje of de handdoek! Super! En dat taaltje,… het is geweldig!!

Ja! whaha dat doet nina ook bij haarzelf! Ook bij haar pop. Tafel poetsen doet ze ook. Echt inderdaad een leuk gezicht. groetjes chantal

Chantal

Joep is bijna 16 maanden en kan gelukkig heerlijk alleen spelen.
Het is een echte jongen want zijn houten vrachtwagen is zijn lievelingsspeelgoed en hij ‘brrrroemt’ heel wat af. Dat zal er toch van nature wel in zitten. Hij is helemaal wild van auto’s en vrachtwagens.
Wat hij ook eindeloos kan doen is een toren bouwen van die stapelbekers. Geweldig om te zien.
Nu hij wat ouder wordt is imiteren en papa & mama ‘meehelpen’ ook erg leuk. Papa had vandaag wat gaatjes geboord en Joep stond er met zijn neus boven op om vervolgens in zijn spel dit na te doen. Super om te zien.
Joep praat nog niet maar heeft hele verhalen tijdens het spelen. Echt genieten.

leyla is nou twee jaar ze kan zich goed alleen vermaken en is erg creatief ,
ook is ze puntje precies blokken moeten recht staan en noem zo maar op .
maar wat ik het leukste van der vind is dat ze graag danst en erg van muziek houd
het gaat allemaal wel wat stijfjes maar een grappig gezicht om te zien ,
ook probeerd ze mee te zingen met de muziek die ze hoort en dan krijg je een
echo gehoor .
zij zingen een zin en zij het laatste woordje .
ook speeld zij graag met poppen een echt moedertje .

gr de mama van leyla

veronique daniels

Ja leuk is dat, als je kind zo in zijn / haar spel opgaat.
Joyce die ramt tegenwoordig met blokken hard op deuren en tafels.
Ik wordt dan boos en zeg dat dat niet zo hard hoeft.
" Ja maar mama, ik moet de deur even maken ", zegt ze dan terwijl ze me doordringend aankijkt. Tja, er is bij ons een hoop geklust de laatste tijd en kinderen gaan alles nadoen. Als ze dat dan zo zegt, ja dan moet ik wel lachen hoor

Goh wat een leuke verhalen allemaal! Deze verhalen vind ik nu ook echt leuk om te lezen. Vind het ook leuk dat jullie deze verhalen delen. Dit zijn nu ook echt de leuke kanten van het moederschap waar we zo van genieten. In sommige verhalen herken ik nina ook in. Zo leuk als ze papa en mama nadoen. hahahagroetjes chantal

Chantal

Anna doet ons ook na. Vooral als ze iets doet wat niet mag, dan zegt ze zelf Nee! Of ze steekt haar vingertje in de lucht en zegt, Luisteren! Of Denk eraan! Zo lief! Alleen dan moet je niet lachen, want ze doet dan echt iets wat niet mag! Moeilijk!!

LEUK he!
Jordy doet mij ook in alles na als ik bijvoorbeeld nies dat zegt ie SHIE hihi en dansen is ook zijn grote hobbie hij danst echt op elk deuntje dat ie hoort en hij kan het ook nog goed hahah mn moeder noemt hem altijd jonh travolta zo lief…
maar het liefste vind ik als hij een kusje komt halen hahahha wat een lieverd is het toch!

veel liefs joyce

joyce

Anna danst ook op elk deuntje dat ze hoort, ook zo mooi om te zien!! Zal ze vast van haar moeder hebben, ik danste vroeger ook vooral stijldansen heb ik 5 jaar gedaan. Super!

hier nog zo’n muzikale dreumes!
Als ze de kabouterplop dans hoort doet ze heel het dansje!
Zo lief he! En ja poppen he! popje flesje geven als zij ook drinken heeft. mondje poetsen zo ook bij de pop.
Sinds gisteren zegt ze geen daag meer, maar op Lieke zijn brabants HABOE(bedoelt ze HOUDOE mee) Zo grappig he. Ook zegt ze dan tot ziens, maar dan op een chinees toontje hahahaha
Wat kunnen we er toch van genieten he!

groetjes GYtha

Ik heb een Dochtertje van anderhalf (ELisa) en een dochtertje van 3 weken(Nina).
Elisa is ook zo’n lekkere kusser en ze is heel lief voor haar kleine zusje.
Als nina huilt dan roept ze Nina en geeft haar een kusje echt zo schattig.
Ze zegt nu ook sindskort poesje naja op haar manier poeh of poessie en als ze weg gaat of als een ander weg gaat is het altijd even zwaaien dada en een kusje geven.
dit is echt een leuke leeftijd geniet er volop van

Groetjes Marina

Hou van mijn prinsesjes

Nina danst ook werkelijk op ieder deuntje wat ze hoort. Of het nu muziek uit radio,tv of van een ziekenwagen afkomstig is dat maakt haar niet uit. Ben haar nu proberen af te leren dat ze niet moet dansen op de sirene van de ziekenwagen want dat vind ik eigenlijk niet passen. Ligt er iemand te kreperen in de ziekenwagen en zij danst er vrolijk op. Van de ene kant wel grappig van de andere kant moet dat niet kunnen.haha groetjes chantal

Chantal

hoi Marina zou je AUB een ander kleurtje willen nemen?

tis anders echt niet te lezen

dankje

gr Tries

haha ja sorry ik had de kleur ook wat feller verwacht maar helaas

Hou van mijn prinsesjes

Lucas kan zich ook heerlijk alleen vermaken.
Ik kan er dan ook echt van genieten als ik hem zie spelen en hoor welke fantasie hij erbij heeft. Ik heb ooit eens ergens gelezen dat het voor kinderen heel goed is dat ze een eigen fantasie hebben bij het spelen.
Lucas slaapt sinds een jaar op een grotere slaapkamer en daar heeft hij ook ruimte voor speelgoed. Als hij 's morgens wakker wordt gaat hij nu ook lekker spelen.

Beneden heb ik zijn speelgoed nu in een grote rieten mand (afgesloten) en daar kan hij zijn speelgoed uit pakken en ermee spelen.

Lucas komt wel meteen bij me als hij een vies handje heeft of een vieze neus. Lucas is nu verkouden en hij heeft nu zijn eigen papieren zakdoekjes, en hij is zo trots als een pauw.

groetjes, Liesbeth

Lilypie Vierde Ticker