Leuk speelgoed voor +- 1 jaar

ik heb nu al een paar keer in de speelgoedwinkel gestaan om iets te kopen voor Colin, maar ik vind het zo lastig. Hij is een beetje uitgekeken op wat hij al heeft. Nu dacht ik aan Duplo ofzo, maar weet niet of hij daar al iets mee doet. Hij is net te jong voor heel veel dingen. Iemand tips voor echt een leuk kado?? Loopauto’s heeft hij al 2 en ook een stuur met geluiden.

alvast bedankt

22-12-2009 colin geboren

O ik lees even mee, zoek me suf naar een leuk cadeau voor Saar dr eerste verjaardag.

little people

groetjes Kim, mama van Sofie,Victor ,Alexander & Emily!!

“Opvoeden is een kind te helpen worden wat het is”

Duplo is altijd goed
De fysiotherapeut raadde me een poos geleden de volgende speelgoed aan:

• Stapelblokken
  • Bakjes die je als een toren op kan stapelen
    ed.

Zodat ze oorzaak en gevolg relaties kunnen leren. Met blokjes/bakjes kan je slaan, je kan er spullen instoppen/uithalen, ze passen inelkaar, opelkaar ga maar door.

Ik vind het zelf ook heel lastig hoor, om iets uit te zoeken. Hier is iets nieuws ook even interresant, voordat habituatie optreedt. Hij speelt even met zijn blokjes, muziekbal, ed. als ik hem erbij neerzet en dan kruipt hij erweer bij weg. Hij vind het op moment leuker om aan mijn been te hangen, tegen de tafel aan te staan (hoewel hij zich nog niet kan optrekken), te lopen met hulp, aan de planten te trekken en in de keuken rond te hangen en dan voornamelijk de knopjes van mijn oven, de prullenbak omtrekken en met de deur heen en weer wiebelen.

Maar op het kdv speelt hij al met de duplo blokken en vooral het grotere speelgoed waar hij naast kan zitten is erg intrek en ik heb zelf nog niet veel dingen die evengroot of groter dan hem zijn, wat hij dus wel interresant vind. Dus daar ben ik naar opzoek ^^. Het nadeel bij mij is dat ik meestal tijd heb om een speelgoedwinkel in te stappen tijdens tussenuren in Groningen en dan zoek ik iets wat in mijn rugzak past, omdat ik geen zin heb om de collegezaal met een grote speelgoeddoos in te stappen ^^.

hey
ik heb toevallig gister een speelgoed huis gekocht, met allemaal deurtjes en raampjes. Die hebben elk hun eigen kleur en vorm, en daarbij dezelfde kleur/vorm sleutel. Achter elk deurtje zit dan een speeltje.
Het was ontzettend afgeprijsd. Sarah is pas over 2 maanden jarig, maar heb het alvast gehaald.
En ze is misschien dan te klein om de sleutels te passen, voor de rest kan ze er goed mee spelen.
Succes met je zoektocht.

Ps Wat Sarah trouwens op het moment het einde vindt, is een lege fles (1,5L) met een steentje erin. Is ze uren zoet mee…haha

Lilypie First Birthday tickers

@boukje: Dat is een goed idee, een steentje in een fles te doen , Dim heeft een 1/2 liter fles van mij meester gemaakt, hij ging gewoon huilen als ik langs hem liep om hem in de prullenbak te gooien dus heeft hij er eentje van mij gekregen ^^ knispert lekker. Alleen ik had de dop weggegooid omdat ik bang was dat hij hem eraf zou kauwen (wat mij trouwens erg sterk lijkt) dus moet ik even een dop opzoeken en iets wat rammelt ^^. Maar ben je niet bang dat als ze de dop eraf weet te krijgen ze het steentje in haar mond stopt?

Nee, lukt haar niet. Ze heeft niet eens in de gaten dat die dop eraf kan.
Maar ik ben er ook altijd bij.
En áls ik even weg ben zit ze in de box, en daar ligt alleen speelgoed dat verantwoord is. (en dan nog kijk ik elke minuut om de hoek om te checken of ze niet toevallig een knuffel heeft ingeslikt…haha)

Gewijzigd door - Boukje&Sarah op 15 Oct 2010 22:27:41

Hier helemaal blij met een bekertje met rijst erin. tja… t is zo simpel soms, maar soms ook niet haha! Ik denk dat ik voor haar eerste verjaardag het poppenhuis van little people ga kopen. Staat van vorige week ook een topic 1e verjaardag op het forum. Hierin staan ook veel ideeen voor cadeaus etc, dus misschien daar ook even kijken

mama1980

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

Duplo word hier al mee gespeeld. Heel erg leuk spul.
Muriel krijgt met haar eerste verjaardag een keukentje.
En ik ga houten puzzels voor haar halen. Mijn vriendin gaf dit als tip dat ze daar toch wel vrij snel mee gaan spelen. Ik dacht dat ze daar nog wat te jong voor zou zijn.

Wat is dat toch met die flessen…hier ook eentje die er verzot op is! Als ik langsloop met een fles begint hij al met zijn handjes te wapperen!! Waar ze ook leuk mee kunnen spelen zijn simpel balonnen! Ook feest dan!

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

Duplo is inderdaad leuk!
Verder iets van muziekinstrumenten.

Voor jongetjes: een houten baantje waar van de auto’s af kunnen rijden. Was hier een groot succes.
Verder gewoon auto’s, ook geweldig.

Seth heeft ook een houten treintje, waar blokken op zitten, ook heel leuk.

Liefs, Anne

Lilypie Second Birthday tickers

Little People inderdaad van fisher price dacht ik ook meteen aan. Grtjs x

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers