Duplo is altijd goed ![]()
De fysiotherapeut raadde me een poos geleden de volgende speelgoed aan:
- Stapelblokken
- Bakjes die je als een toren op kan stapelen
ed.
Zodat ze oorzaak en gevolg relaties kunnen leren. Met blokjes/bakjes kan je slaan, je kan er spullen instoppen/uithalen, ze passen inelkaar, opelkaar ga maar door.
Ik vind het zelf ook heel lastig hoor, om iets uit te zoeken. Hier is iets nieuws ook even interresant, voordat habituatie optreedt. Hij speelt even met zijn blokjes, muziekbal, ed. als ik hem erbij neerzet en dan kruipt hij erweer bij weg. Hij vind het op moment leuker om aan mijn been te hangen, tegen de tafel aan te staan (hoewel hij zich nog niet kan optrekken), te lopen met hulp, aan de planten te trekken en in de keuken rond te hangen en dan voornamelijk de knopjes van mijn oven, de prullenbak omtrekken en met de deur heen en weer wiebelen.
Maar op het kdv speelt hij al met de duplo blokken en vooral het grotere speelgoed waar hij naast kan zitten is erg intrek en ik heb zelf nog niet veel dingen die evengroot of groter dan hem zijn, wat hij dus wel interresant vind. Dus daar ben ik naar opzoek ^^. Het nadeel bij mij is dat ik meestal tijd heb om een speelgoedwinkel in te stappen tijdens tussenuren in Groningen en dan zoek ik iets wat in mijn rugzak past, omdat ik geen zin heb om de collegezaal met een grote speelgoeddoos in te stappen ^^.