Leuk kapseltje voor Eva?

Ik wil de haartjes van Eva laten groeien. Ze heeft inmiddels een aardig coupe-je, maar haar pony moet meegroeien. Die is nu zo lang, dat 'ie in haar ogen begint te hangen. Dat kun je natuurlijk oplossen met speldjes, maar mevrouw laat die niet zitten! Ze wil ze 's ochtends in, maar trekt ze na een half uur ofzo weer uit. Ze ziet er dan meteen onverzorgd uit, door die lange pony! Ik probeerde ook nog om die ‘ponyhaartjes’ samen in een klemmetje op haar hoofd te doen, maar dat bleef niet zitten en ze wilde dat niet. Staartjes ook niet…Kortom: wat nu? De kapster kwam ook met speldjes en klemmetjes, maar ik vind het zo slordig staan als ze die weer uit doet en ze met vies haar op het KDV loopt. Heeft iemand een ander idee? Want ik wil dat haar pony wel lang wordt en meegroeit met de rest van haar haartjes! Maar ik ben bang dat afknippen de enige optie is…

Groetjes Rainbow, trotse mama

Nou, hier dus precies hetzelfde met Minke! Ik knip nu steeds toch maar weer haar pony want anders hangen haar haartjes als een slappe dweil op haar hoofdje! En wat jij zegt, dat heeft Minke ook, dan doe ik s morgens leuk speldjes in maar die gaan er dan weer uit als ik er niet bij ben en dat ziet er zo overzorgd uit. Soms kom ik op de creche binnen en dan is ze echt "polletje piekhaar"zoals mijn moeder haar soms lachend noemt… al die pieken in haar gezicht! Dus ik knip het steeds maar weer ( laat het doen hoor) . Liever een verzorgd korter kapsel dan zo’n pony voor haar gezicht… is voor haar ok maar lastig lijkt mij.
Minke heeft sowieso niet zoveel haar, gelukkig sinds een paar maanden wordt het eindelijk wat voller,dus de achterkant ( de lengte zeg maar) laat ik nu wel wat langer worden. Maar het eerste jaar was ze zowat kaal haha!
Lastig he, Neeltje heeft heel ander haar dan Minke, die heeft echt een dikke bos en die krijgt krullen . Maar goed zo los ik het dus op hier.
groetjes!

Lilypie Second Birthday tickers

Lastig!!
En als je nou de voorkant een stukje doet invlechten ofso, laat ze dat ook niet zitten?
Of dat ze zelf een speldje mag uitkiezen bij DA en dan belooft dat ze hem laat zitten?

Liefs Shirley

Zolanf morgan het geduld ook niet heeft om der speldjes te laten zitten knip ik lekker een pony. Vind het ook wel wat liefs hebben zo’n klein vrouwtje met een pony.

Groetjes,

Michèle

Onze dochter heeft ook een pony, maakt het soms ook net wat pittiger. Mijn dochter word er ook erg ‘sloeg’ van als ze dat niet heeft. Geen idee ook wat een ander woord voor sloeg is… haha! Fries he?

Heb je al een bandana geprobeerd of een hoofdband?
Inderdaad dealtjes sluiten, als jij het laat zitten kopen we samen iets moois in de winkel. Of stickers plakken je hebt het de hele ochtend laten zitten je mag een sticker plakken… (verzin ook maar wat hoor, maar ja als het motiveert)
Jony laat hier alles zitten gelukkig, kan alles met haar haar doen, ik hoop dat jij dat ook snel kan.

Greetzz

ow hou op pippy heb echt mijn vaders haar spring en krullehaar…verschrikkelijk… haar haartjes kunnen nog net nie opeen lage staart alleen een palmboompje op haar hoofd als ik toch een laag staartje wil doe ik er gewoon haarlak in! want speltjes en klemmekes die heb ze er zo uit!
maar ik denk datik bij haar juist binnenkort een ponny ga knippen…want haar haartjes kunnen ook nie los dan ist net een poedel en ziet ze dus helemaaal niks

Pippy is geboren 17.07.2009

@ Sugars ik heb ook zo’n krullebol en die krijgt gewoon een palmpie op der hoofd of twee

Groetjes,

Michèle

Sylvie is net 1 en haar pony hangt ook al iets voor haar ogen
Maar ja bij Sylvie is het nog makkelijk, omdat het haar nog niet zo lang is schuif ik haar haartjes gewoon naar de zijkant en dat blijft gewoon zitten hihi
Ik wil Sylvie haar pony ook liever niet knippen. Als ze er echt last van heeft doe ik haar haarbandje in. Staat superschattig maar natuurlijk als ze gaat wildebrassen op de bank of stoeien met papa, ja dan is ie zo weer uit
Ze heeft er zelf geen last van en trekt m nooit van dr hoofdje af. Het zit volgens mij ook lekkerder dan speldjes, dus je kan het eens proberen.
Verder inderdaad wat Sugars al zei, met haarlak bezig gaan
Succes ermeee

Groetjes Hanna, trotse mama van Sylvie

Hahahaha, die haarlak is best een goed idee! Dan blijft het wel een beetje naar de zijkant zitten! Ik ga het straks meteen proberen!

Als ik soms zie hoe Eef er bij loopt na een dag kdv…bwaaaa…Dat haar hangt ook als een dweil om haar hoofd, ze heeft dan ook heel wild haar van het ravotten. Ze is dan echt niet meer zo mooi als toen ik haar ‘afleverde’! Ze heeft van achteren ook wat krulletjes, maar bovenop is het zo steil als wat. Haar in de ogen staat zo slonzig vind ik.

Dus straks effe sprayen en anders: toch de schaar erin vrees ik, want bandjes laat ze ook niet in. En het staat zo lief, al die staartjes, bandjes, speldjes…Ze wil een meisje zijn, maar dan wel eentje met een te lange pony!

Hahaha Maar ja aan de andere kant rainbow… Het zijn en blijven toch kids he Maakt op zich helemaal niet uit dat ze er niet meer zo netjes uit ziet als hoe jij dr hebt afgeleverd Zo zie je ten minste dat ze lol heeft gehad
En ze zal vast niet t enige kindje zijn die niet zo netjes opgehaald word als dat hij/zij afgeleverd is Haha

Nee, hihi, klopt. Ik had haar laatst een wit blousje aan gegeven…dat was zwart! En ze neemt altijd 3 kilo zand mee in haar schoenen…Ach, het is allemaal zo schoon en ze is geen prinses Amalia die er altijd netjes uit moet zien voor als de Story op de loer ligt voor de school! Lekker brassen, heerlijk toch! Alleen jammer dat ze ook graag met ZWART ZAND speelt…die nageltjes…Ieieieieie!

Hahaha nou inderdaad zo is het Hihi geen prinses Amalia
Ja die tijd zullen wij ook vast nog wel krijgen met zwart zand spelen

Ach, haha! Het is net Seth, die houdt ook van lekker vies worden
Gaat het liefst ‘even slapen’ in het zand, en neemt standaard een hele zandbak mee in zijn zakken, schoenen en omslag, luier enz.

Lekker, die smeerpoestjes!
Liefs, Anne

Wij gebruiken, elastiekjes, haarbandjes (zachte en diadeem achtige) speltjes etc. Gewoon even kijken, ik zou zelf op zoek gaan van die hele kleine speldjes die niets wegen dan merken ze het vaak niet, ook zijn er van die stoffen haarbandjes (80 cent bij zeeman etc.) die zijn hier een groot succes. Als ik J’s haren na het wassen helemaal uitkam, dan past het wel op een staart, doe ik dit niet dat zijn d’r krullen heel klein en kort en moeten er wel speldjes of een haarbandje in, maar goed bij haar hangt er dus niets voor d’r ogen omdat het recht omhoog staat! hahahah met die bos krullen.

Trouwens hoe zacht is het? anders misschien een beetje haargel en mooi vlechtje naar de zijkant en dan met een klein elastiekje vastzetten (is een stuk moeilijker uit te trekken, hier trouwens ook een fase gehad dat ze speldjes uithaalde, dus deed ik er gewoon een hele hoop in, die kreeg ze er nooit allemaal uit!

idd of een kuif
rico’s haar hangt ook voor zn ogen bijna maar ook ik vind dat wel stoer voor mijn ventje. ik weet eigenlijk ook geen leuk kapsel voor rico had het laatst hier ook gevraagd maar nog steeds is het een warboel

Dames een tip als jullie met haar producten aan de gan gaan neem gel en geen haarlak. Haarlak is een stuk chemischer en ik neem aan dat jullie over een paar jaar ng steeds willen dat de dames mooi haar hebben. Het tast volwassen haar al aan laat staan wat het met die jonge zachte peuterharen doet. Enne als je gel gebruikt spoel het er 's avonds uit anders heb je hetzelfde effect.

Groetjes,

Michèle

Ohh als ik het zo lees heeft Eva echt precies het zelfde haar als mijn dochter.
Vanachter heel lichtjes wat krulletjes (waar die vandaan komen ???) en bovenop steil en piekerig.
Hier laat ze ook niks langer dan een half uurtje (vaak nog niet eens ) zitten. Terwijl het zo leuk is, speldjes, of een palmpje op dr hoofd… 2 staartjes.
Ze ziet er 'smorgens altijd prachtig uit
Maar vaak is het er al uit voordat we op school aankomen.
Dan blijft het nog wel een beetje in model staan.

Maar na even spelen hangen er van die vieze slierten voor dr gezicht! Bah! Ik kan daar zo slecht tegen, en loop dus ook de hele dag met elastiekjes achter dr aan, hahaha.

Gel ga ik ook maar eens proberen!!! Vlechtjes lukt denk ik nog niet…
En eh… tja anders toch maar eens naar de kapper daar is ze nog nooit geweest.
Heb het zelf wel een keer een beetje gelijk geknipt van voren, maar eh… das ook al meer dan een jaar geleden, want we willen het ook laten groeien. Vind een pony niet zo leuk.