Leuk als mama boos is?

Oke dit is best apart, ben benieuwd of jullie het herkennen of snappen waarom dit zo is want ik kan er geen wijs uit.

Wij zitten echt al dagen super gezellig met elkaar te doen met zo nu en dan dat ie tegen de regels aan schopt. (logisch natuurlijk)
vandaag hebben we lekker in bad gezeten, en daarna hebben we samen disneyfilms gekeken en chippies gegeten superleuk dus en hij genoot ook enorm.
ik ga vervolgens naar de wc en ik kom terug heeft ie een xl beker helemaal over de bank en vloer gegooit, ik werd dus echt boos en zei ook dat dit NIET mocht en dat hij geen drinken vanmiddag meer kreeg als dit nog 1 keer gebeurde.
na zo’n 10 minuten goot hij mijn drinken in zijn beker terwijl ik op de wc zat, en smeet het zo weer neer. toen was ik dus echt boos heb m bij zn arm gepakt en op zn kamer gezet en uitgelegd \dat ie hier maar is over na gaat denken.
vervolgens kom ik terug en vraag hem dus waarom hij die beker op de grond gooide tot 2 maal toe. zegt hij gewoon doodleuk: omdat mama dan boos wordt.

ja sorry hoor maar waarom wil een kind dat zn ouders boos worden dan?? ik snap die peuter logica in deze totaal niet! tis niet zo dat hij aandacht te kort is gekomen vandaag dus snap niet waar dit dan ineens weer vandaan komt. hij heeft dit wel is vaker gezegt. en dan denk ik; tja waarom??

jullie enig idee hoe ik deze peuter logica kan snappen?

Kijken hoe ver hij kan gaan?? Ik denk dat het inderdaad onder de noemer peutergedrag valt.
Zo gaat het hier ook vaak. Vanmorgen mocht dochterlief helpen bij autowassen. Met de tuinslang met zo’n sproeikop er op mocht ze de auto nat maken. Al eens geprobeerd om mij er mee te raken, en ook mijn vriend werd niet over geslagen
Meerdere malen gewaarschuwd dus. Daar komt broertje lief aan lopen, en van geen meter afstand word het arme ventje zeiknat gespoten… En dus niet per ongeluk. Uitproberen dus, ze had immers van te voren kunnen bedenken dat ik daar boos om zou worden…!

Groetjes Manderijn.

haha och gerum! ja idd maar dat vinden ze leuk he dat toch even doorgaan, dat is van hun gezicht af te lezen…boeven smoeltjes, maar mijn punt was meer… dat hij dat ook zo eerlijk zegt en dat besef hardop uitspreekt dat hij dat doet omdat ik dan boos wordt. dat zegt ie letterlijk. en dan denk ik van; huh?!

Mama’s reactie als ze boos is, dat is dolle pret. Dus probeer zo koel mogelijk te reageren als hij gecorrigeerd moet, dan is de lol wellicht al een stuk minder.

Groetjes,
M

“Ik zou graag de ideale moeder zijn, maar ik heb het te druk met het opvoeden van m’n kind”

Hier hetzelfde. Zoonlief heeft nu een manie dat hij zijn zusje met beide handen aan haar haren trekt. Nu word ik niet snel echt boos, maar daar kan ik dus niet tegen. Als ik het tegen hem zeg en dus wel boos wordt, dan lacht hij er gewoon om. De hoek helpt niet en de gang en zijn kamer ook niet, want dat is voor hem groot feest. Hmm, dus toch maar voor de 200.000ste keer uitleggen dat het niet mag en dat het pijn doet. Pff, peuterpubers zijn soms echt niet leuk!

haha nou ja ik snap ook wel dat ze het leuk vinden als papa en mama boos worden, maar dat ze er ook zo openlijk voor uitkomen sta ik toch van te kijken.
zeker gezien het feit dat je overal leest dat kinderen geen buien hebben om papa en mama te pesten maar dat het gewoon bij de ontwikkeling hoort. maar blijkbaar doen ze het er dus wel om om ons te pesten, aangezien meneertje dat zonder gene toegeeft

Nee, niet om te pesten. Om jullie reactie te zien. Da’s iets anders

Groetjes,
M

“Ik zou graag de ideale moeder zijn, maar ik heb het te druk met het opvoeden van m’n kind”

Ja, hier gebeurd dat ook weleens. En juist om zo’n moment moet je heel rustig blijven want als papa en mama dan nog bozer worden is alleen maar leuker. Het is toch even weer kijken hoe ver ze kunnen gaan. Grenzen blijven ze uittesten.

k herken het tot nu toe niet, want Dylano vind het juist helemaal niet leuk als ik boos ben. Dan komt hij echt vragen of ik nog boos ben.
Gister had hij echt geen oren, dus ik zeg ik geloof niet dat ik je nu lief vind, zegt hij ik vind jou wel lief. Ahhh goed om je schuldig te voelen

Liefs Michelle

@Mriek:

@Miremady: ooh nee rico die roept dat wel eens hoor: stomme stomme mama!!
en dan reageer ik nie en zegt ie ineens: mama is zoooooooo lief