Let op met de prikpil! Laat je goed voorlichten!

Hoi alle mede-mama`s,

Ik ben zooo blij!
Maar eerst een korte introductie die past bij het onderwerp van deze topic:

Ik heb na de bevalling van Joaquin de prikpil laten zetten… Ik raad het iedere jonge vrouw met eventuele kinderwens af! Maar gelukkig is het bij mij goedgekomen. Ik lees helaas op internet ook nog wel vervelendere verhalen i.v.m. de prikpil.

Bij de prikpil staat namelijk op de bijsluiter dat na het zetten ervan, het 12 tot 36 maanden kan duren voor je weer gaat menstrueren en tussentijds heb je geen menstruatie wat weer komt doordat de prikpil niet alleen je eisprong beïnvloed maar ook zorgt dat je baarmoederslijmvlies dunner word. Helaas had ik me niet goed laten voorlichten, dat zelf ook niet gedaan en mijn huisarts heeft me ook niet ingelicht over het feit dat het zo lang kan duren voordat de menstruatie weer op gang komt. Ik kwam er dus 6 maanden geleden via internet pas achter!! Natuurlijk accuut gestopt met de prikpil maar na 6 maanden nog helmaal niks!

Terug naar de HA en kreeg meteen een medicijn voorgeschreven die ervoor zorgt dat de cyclus weer op gang komt. Maar volgens mijn HA had ik in 6 maanden tijd alweer 2 cyclussen mogen hebben gehad… (denk ook enigszinds schuldgevoel van mijn HA hoor dat hij me meteen een middeltje gaf).

Maar… Heb nu 10 dagen kuurtje gedaan en JA binnen 3 dagen, sinds vandaag ben ik weer ongesteld!! Hahaha hoe gek klinkt dat, dat een vrouw zo blij is met haar menstruatie.

Dus jullie raadden het al, als dadelijk mijn cyclus weer netjes met regelmaat komt (dat duurt nog wel en aantal maanden hoor) hebben mijn partner en ik besloten voor een 2e kindje te gaan:! Super! Een broertje of zusje voor Joaquin!

Nou ik hoop dat het ons weer gegunt is in de toekomst zo makkelijk en gezond zwanger te zijn en dat we weer een gezond kindje mogen krijgen.

Wilde dit graag met jullie delen

Liefs, Ghislaine.

Lilypie Second Birthday tickers

Wat leuk zeg voor jullie! ik hoop dat het snel lukt
ik wist idd dat door de prikpil het heel lang kan duren voordat het weer op gang komt, en ik wist ook dat er iets tegen was om het weer op gang te brengen. Prikpil is nooit mijn favoriet geweest… eigenlijk…
nou meid succes enne zet m op saampies

Wat fijn dat het is goed gekomen met je cyclus. Veel klusplezier gewenst!

Groetjes,
M

“Ik zou graag de ideale moeder zijn, maar ik heb het te druk met het opvoeden van m’n kind”

Wat leuk! Veel plezier alvast

Groetjes Hanna, trotse mama van Sylvie en Amy

Dank jullie wel !!

Lilypie Second Birthday tickers