Leren zwemmen met tussenpozen

J is al een tijdje bezig met zwemmen. Vorig jaar zijn we elk weekend en intensief gegaan. Tegen november aan kon ze bijna zwemmen. Toen begon het regenseizoen. (dus gestopt met zwemmen) Begin Maart zijn we weer begonnen, nu zwemt ze weer bijna (moest weer helemaal opnieuw beginnen met watervrij maken) en nu begint dus de winter. Waarschijnlijk is het over een aantal weekjes gedaan met zwemmen tot half Augustus, dan ben ik dus bang dat ik weer helemaal opnieuw moet beginnen, en zo blijf ik dus aan de gang! Ik baal!!!

Dat kan ik me indenken. Want ze is er vroeg bij met zwemmen, zou super zijn als ze het straks gewoon zou kunnen. Toch even naar Nederland komen met haar, om het leerproces af te ronden?

Groetjes,
M

Lilypie Third Birthday tickers

Kan me voorstellen dat dit vervelend is. Misschien een stomme vraag, maar is ze niet nog te jong om te leren zwemmen? Ik weet dat je ze in NL pas met 4 jaar op zwemles kunt doen.

Groetjes,
Sandra

Sandra, d’r zijn geen stomme vragen. J zit ook niet op zwemles. Ik ga vaak zelf naar het zwembad (buitenzembad bij een hotel waar we een abbonement op hebben) In het begin wilde ze graag met bandjes toen alleen mama vasthouden en nu het liefst alleen, maar je moet er wel echt bijblijven hoor, ze blijft nog niet heel goed drijven. Ik heb niets geforceerd, gewoon veel spelen met ballen, springen vanaf de rand etc, maar omdat we er best wel vaak komen pikt ze het dus op, ook omdat de andere kindjes al zwemmen (zijn stuk ouder maar dat ziet ze natuurlijk niet in)

@ Mriek; ja dat zou wat zijn, helaas gaan we dit jaar niet, hopelijk volgend jaar zomer!

De reden dat ze hier pas vanaf (meestal) 5 jaar gaan zwemlessen, is dat ze er anders de kracht niet voor hebben om het vol te houden… Ik snap dat je baalt, maar ik denk dat je het nog niet kan verwachten dat ze het al wel kan…

Ik vind het ook erg vroeg, en mss dat het daarom ook een beetje weg-ebt bij J als ze een tijdje niet gezwommen heeft?
Jack is 3,5 en die kan zich in het water voortbewegen ( ja want zwemmen kan je het niet noemen ) met bandjes om. Wil ik trouwens ook perse; bandjes om tot hij een diploma heeft.
Hij heeft gewoon nog niet de kracht en met name de rust om zwembewegingen te maken; tis net een hondje in het zwembad, als je die beentje onder water ziet.
Ik ben ook erg voor snel leren zwemmen maar denk dat 3 echt nog een beetje hoog gegrepen is.

Ik zwem met Hylke al sinds hij ongeveer 8 weken oud was.
En sinds januari dit jaar zit hij in een groep waar papa of
mama niet meer mee mag, en hij het zelf moet doen,
begeleid door de zwemjuf natuurlijk.

Het is nu dus “echt” zwemmen.
Gewoon baantjes trekken, en zwembewegingen oefenen.
Natuurlijk gaat dat nog niet goed, en zeker niet vanzelf,
maar het is wel een goede voorbereiding.
Volgende stap zal waarschijnlijk echte zwemles zijn.

Oh ja, om beter te blijven drijven heb je van die kurkbanden,
die je om de buik knoopt.
En een “plankje” om voort te duwen helpt ook goed.

M.