Leren ze het dan nooit

Echt ik was net thuis zo pissig op pappa. Morgan heeft al een week nu of zo dat ze 's morgens weigert te eten. Vooral door de weeks. Dan is ze net wakker en moet het allemaal wat vlugger, maar wel vragen om appel, banaan en ijs. Dus niet. Als ze niet wil eten best dan eet ze maar niet. Ik geef het op het kdv aan dat ze slecht ontbeten heeft en dan krijgt ze soms als ze al even binnen is een cracker en soms wat extra fruit. Ligt een beetje aan morgan en zo is het goed opgelost. Zij heeft niet door dat ze iets anders krijgt en ze eet toch.
Maandag dus ook niet eten en pappa zegt lekker slim wil je dan een appel. Ja die wilde ze wel dus ik zeg bedankt. Oh stom zegt ie want hij weet dat ik mijn punt wil maken bij haar. Dinsdag at ze slecht 's avonds. Goed ze was doodmoe en hangerig. Zegt ie na het eten, ze had 2 stukjes aardappel en 2 stukjes vlees op. Ze heeft voor het eten nog een banaan gehad want die hadden we 3 dagen lang al beloofd aan der. Heb ik ook al zo vaak van gezegd geen appels en bananen voor het eten. En als klap op de vuurpijl geeft ie haar zonder nadenken vanmorgen weer een appel want ze wilde niet eten. Sorry maar dan heb ik het even gehad. 's avonds geld ook niet eten is geen toetje en daar is ie heel streng in, maar waarom kan hij het dan niet met het ontbijt. Echt zo blijft het feest natuurlijk. Ik wordt er zo moe van en dan helemaal als ie met een verontwaardigd gezicht en een zucht zegt jahaaa mijn fout. Wat blij dat ik naar me werk kon. Echt we zitten met alles op 1 lijn alleen dit niet of nu even niet lijkt het.

Groetjes,

Michèle

Gewijzigd door - Michèle op 16 Dec 2010 08:18:57

Wat irritant! Wat zegt hij er zelf over, waarom hij het wat betreft het ontbijt niet kan volhouden om streng te zijn? Misschien vindt 'ie het zielig dat Morgan met een leeg buikje het huis verlaat? Fijn dat ze op het kdv wel iets kan krijgen nog. Er op een rustig moment even over praten, niet in het heetst van de ‘strijd’ en dan worden jullie het hierover ook vast weer helemaal eens.

Groetjes,
M

Lilypie Third Birthday tickers

Niet handig inderdaad als Morgan op die manier merkt dat jij en papa niet op 1 lijn zitten wat dat betreft. Grote kans dat ze daarvan gaat profiteren.

Wat die banaan vlak voor het eten betreft: een banaan heeft een verzadigingsduur van 3 uur! Dat betekent dat een banaan de maag zodanig vult (en zeker zo’n klein maagje) dat het ongeveer 3 uur duurt voordat je weer trek krijgt.

Denk dus altijd goed na als je een kindje een hele banaan wilt geven en op welk moment van de dag je dat doet. Een banaan is niet zomaar een stukje fruit voor tussendoor, dat geldt zo ongeveer als hele maaltijd.

Groetekes, Sje

Gewijzigd door - Sje op 16 Dec 2010 09:03:54

@ Mriek ik had hem net gesproken en hij snapt me wel. Het is er uit voor hij er erg in heeft en inderdaad heeft hij zoiets van ja maar ze moet wel eten voor ze weggaat. Maar hij zou er op letten

@ Sje daarom was ik zo pissig, ik snap best dat ze dan niet meer wil eten en ik kan het haar moeilijk kwalijk nemen toch.

Groetjes,

Michèle

Nee, je kunt het haar inderdaad niet kwalijk nemen dat ze dan niet eet. Als je zelf een banaan eet vlak voor etenstijd, krijg je ook geen hap aardappel meer naar binnen.

Groetekes, Sje

ik snap Morgan wel, die denkt: hee van papa krijg ik lekkur tog wel!!
papa papa toch
ik snap dat je je boos maakt om zoiets, hier gebeurd ook wel is zoiets, dat ik dan zeg nee en dat hij dan zegt ja, maar dan is het langs elkaar af werken.
wij moeten nog leren: heb jij al ja of nee uitgesproken tegen rico?
laatst liep rico b.v. met een kaasje rond terwijl ik nee zei. vervolgens liep hij naar papa: baby kaasje??
ja hoor zei papa, en ik kom uit de slaapkamer en ik zie hem met een kaasje. grr!!
en hij maar lachen.
vanochtend had ik eht er nog over met rijco en toen zei rico ook dat hij een kaasje wilde. toen zei ik: nee je krijgt zo appel.
en toen zei ik tegen papa al van; mocht je ooit nee zeggen en je denkt achteraf: dat was wel flauw… NIET alsnog geven, blijf gewoon bij nee als je nee hebt gezegt want anders gaat hij met je lopen.
want soms zet ik rico in de hoek en dan denk ik: tja dat was wel overdreven, ik had beter eerst kunnen waarschuwen…
ik had hem dan in mijn hoofd al zitten waarschuwen b.v. haha snapje? maargoed dat is niet eerlijk tegenover Rico, maar dan moet ik hem er wel even inhouden al is het maar 30 seconden. dan vraag ik of hij weer lief kan zijn
en toen zei papa: en jij mama kan jij ook weer lief zijn?

Nou ja weet je soms zou ik noh niet eens zo erg vinden maar 3x deze week dan wordt ik pissig. DAn heb ik zoiets van hallo ben je alle afspraken weer vergeten of zo.

Maar goed ik denk dat ie het wel weer even weet (hoop ik).

@ Sje nee dan hoef ik ook niet meer nee.

Groetjes,

Michèle

@Michèle
Nee dat leren ze nooit. Want als ze dit door hebben komt er weer iets anders Papa’s zijn soft

Liefs Michelle

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

Bedankt Michelle dat wilde ik nou net horen

Ach morgen ben ik weer alleen dus ik het brood of niks.

Groetjes,

Michèle