Leren eten

Mijn dochtertje van anderhalf wil niet meer gevoed worden.
Ze wil het helemaal zelf doen maar ze maakt er zo’n bende van.
ze krijgt amper wat op haar lepeltje en eet daarom niet goed.
ik kan echt alles elke dag goed schoonboenen omdat mevrouw alles dr onder smeert. haha wel leuk om te zien trouwens hoor

Hebben jullie nog tips?

Hou van mijn prinsesjes

hoi prinsesje

met romano heb ik precies het zelfde gehad.
nou ja laat meer kliederen en probeer haar dan te helpen met het eten op de lepel/vork te doen en ondersteun haar als ze het naar de mond wilt brengen.
zo hebben wij het bij romano gedaan en die at na 3 weken zelf zonder dat we hem nog maar hoefde te helpen.
en romano maakt er nu soms nog een zooitje van maar nu raakt hij in paniek omdat hij toen ook een zooitje maakte en wij dat toen best wel vervelend vonden maar nu je pakt een doekje en het is schoon hij eet nu ook rustiger dan anders

groetjes vera en s6

oo hier ook een dame die het zelf wilt doen hahah
maar gaat nog niet altijd goed.
Ik geef haar nu een vorkje en zeg doen maar pikken met je vork en dan lacht ze al haha Ik help dan wel mee met pikken en doen we het samen. Maak er ook een spelletje van en moet zeggen gaat steeds beter. Alleen het toetje durf ik nog niet te proberen hahahaha

groetjes Gytha

Jordy begint ook hier met zelf willen eten
Wij laten hem gewoon zn gang gaan hoor en moedigen hem zoveel mogelijk aan als hij het goed doet gewoon plastic kindervorkje in de handen geven… Alleen wat jullie zeggen die troep erna hihi maar ja dat is ook eigenlijk net zo snel met een doekje opgeveegd toch?

Veel succes

Veel liefs joyce

joyce

Jens wil sinds een maand of 7 niet meer gevoerd worden. Ook hier een waar feest! Alles zat eronder! Inclusief hijzelf uiteraard.
Hij eet graag met de handjes, om structuren te voelen, maar sinds kort pakt ie toch steeds vaker een vorkje of lepeltje, want… meneertje heeft zomaar ineens een hekel aan vieze vingers … Snap niet waar hij dat vandaan haalt, maar ik heb 'm nooit extreem de handjes gepoetst na elke hap ofzo hoor, haha, nee alleen na de maaltijd. Maar goed…
Nu na een aantal maanden (ja duurt lang) gaat 't steeds beter, er beland steeds minder op de grond. Dat er af en toe nog wat valt dat kan ik niet verhinderen; het is en blijft een kind! Hé… zelfs wij knoeien nog wel eens .
Voor de rest laat ik 'm gewoon lekker prutsen. Vooral de laatste tijd proberen we hem steeds meer te stimuleren om met vork of lepel te eten, maar dat wil meneertje “selluf doen”. Hij zegt 't niet, maar laat 't wel merken!

Toetje gaat hier redelijk, hij kan al best goed scheppen met z’n lepeltje! Ja dat er af en toe iets te veel opgeschept wordt en 't dan in z’n schoot beland… dat kan ik niet altijd verhinderen, ze zijn soms zo snel!

Komt vanzelf wel goed… laat ze lekker prutsen en laat zien hoe 't wel moet!

Groetjes

ik heb zelf ook al geprobeert om haar te helpen want met vork/lepel naar de mon dschijnt nogal moeilijk t ewezen voor die kleintjes.
Maar zodra ik de lepel/vork aanraak is het helemaal mis. dan word ze gigantisch boos omdat ze het echt helemaal zelf wil doen. Nou ja je kent het misschien wel… op de grond gana liggen en met de vuisten op de grond slaan enzo haha.
Die troep opzich maakt me niet zo heel veel uit het gaat mij meer om hoe ik het haar kan leren moet ik haar haar gang laten gaan of togh af en toe laten zien hoe het moet en lepel/vork overnemen??

Groetjes Marina

Hou van mijn prinsesjes

Ik laat 'm gewoon z’n gang gaan, prik af en toe wat aan z’n vorkje en laat dat dan op z’n bordje liggen. Meestal eet ie er uiteindelijk gewoon omheen hahaha! Maar een enkele keer pakt ie toch de vork en gaat ie zelf prikken. Maar ja, je eet ook wel eens iets wat niet op een vorkje geprikt kan worden en die lepel is dan wel eens lastig idd… Hier schuift de lepel dan door heel z’n bordje heen en uiteindelijk schept ie meer naast z’n bord, dan op z’n lepel, hihi.
Maar ja, meneertje hier eet liever met de 10 geboden. Geeft niks. Ik laat zo lang de vork en lepel wel liggen, bied hem wel altijd de mogelijkheid. En zelf ook eten met bestek natuurlijk, want de na-aap fase komt vanzelf .