Jens wil sinds een maand of 7 niet meer gevoerd worden. Ook hier een waar feest! Alles zat eronder! Inclusief hijzelf uiteraard.
Hij eet graag met de handjes, om structuren te voelen, maar sinds kort pakt ie toch steeds vaker een vorkje of lepeltje, want… meneertje heeft zomaar ineens een hekel aan vieze vingers
… Snap niet waar hij dat vandaan haalt, maar ik heb 'm nooit extreem de handjes gepoetst na elke hap ofzo hoor, haha, nee alleen na de maaltijd. Maar goed…
Nu na een aantal maanden (ja duurt lang) gaat 't steeds beter, er beland steeds minder op de grond. Dat er af en toe nog wat valt dat kan ik niet verhinderen; het is en blijft een kind! Hé… zelfs wij knoeien nog wel eens
.
Voor de rest laat ik 'm gewoon lekker prutsen. Vooral de laatste tijd proberen we hem steeds meer te stimuleren om met vork of lepel te eten, maar dat wil meneertje “selluf doen”. Hij zegt 't niet, maar laat 't wel merken!
Toetje gaat hier redelijk, hij kan al best goed scheppen met z’n lepeltje! Ja dat er af en toe iets te veel opgeschept wordt en 't dan in z’n schoot beland… dat kan ik niet altijd verhinderen, ze zijn soms zo snel!
Komt vanzelf wel goed… laat ze lekker prutsen en laat zien hoe 't wel moet!
Groetjes