Leren eten van een lepel

Hoi allemaal,

Nog een vraagje, hoe leer je je kleine van een lepel eten.
In het begin met banaan deed ze het wel, opende ook haar mond goed.
Nu ik weer gestart ben, na een aantal allergische reacties op banaan en rijstebloempap, wil ze haar mond niet meer open doen voor de lepel.
Er zit nu of worteltjes op of peer, beide best zoet, maar ze houd haar mond stijf dicht en spettert als je tegen haar lippen aankomt. Dikke pret voor mij, zit dan helemaal onder. Hahaha.
Ze is nu bijna 5 maand en met 6 maanden moet ze natuurlijk alles tegelijk leren, dus het lijkt met wel fijn als ze al een aantal smaken kent en dan niet ineens heel veel moet.
Iemand hier ervaring mee? Komt het gewoon van zelf en moet ik wachten of iedere dag gewoon aanbieden? Hopenlijk hebben jullie tips, ervaringen en adviezen.

Groet Vanessa mama van Senna.

[img]http://b1.lilypie.com/LOUip2.png" alt=“Lilypie Eerste Verjaardag Ticker” border=“0” width=“400” height=“80” />

Hallo moeilijke situatie ja. Mischien kun je het proberen om een beetje op je vinger te doen en het haar er af laten likken dan proeft ze dat het lekker is.
Dat doe je een paar keer en dan probeer je het met de lepel.
mijn dochter at meteem goed van een lepel net of ze niet anders gewend is haha.
nou succes er mee dan horen we het nog wel hoe het is gegaan.

Heb t ook al geprobeerd van de vinger, dus geproefd heeft ze t al, maar van de lepel ho maar. Hahaha, lekker hè, zo’n eigen willetje.

Groet Vanessa mama van Senna.

[img]http://b1.lilypie.com/LOUip2.png" alt=“Lilypie Eerste Verjaardag Ticker” border=“0” width=“400” height=“80” />

Ik denk niet dat de lepel zelf het probleem is. Door die allergische reacties op banaan en rijstebloempap denkt die kleine mop dat ze van alles wat ze van een lepel krijgt last krijgt en dus doet ze haar mondje niet meer open, want ze wil die lepel niet binnen hebben.

Ze moet dus leren dat ze niet voor alles wat er op een lepel ligt allergisch is.

Probeer het eens te geven met een andere kleur of een iets ander model lepeltje. Eens kijken of ze dan de link met die allergische reacties niet legt.

En anders inderdaad een beetje van je vinger laten proeven en als ze dan door heeft dat het gewoon lekker is en dat ze er geen last van krijgt, dan zal het vast weer snel lukken om haar van een lepel te laten eten.

Groetekes, Sje

Misschien dat het zelf laten eten met een lepeltje, de aandacht zo afleid dat ze wil gaan eten weer. Ik deed dit ook al vrij vroeg en als ze zelf met het lepeltje aan het scheppen ( knoeien) waren dan schoof ik er snel met een eigen lepeltje een hapje in.

Dat met die 2 lepels heb ik ook een poosje gedaan bij Jesse en Jamai. En nu weer want ze hebben ontdekt dat als er maar 1 lepel is die het leukste is. En nu met 2 lepels hebben ze genoeg afleiding daarvan en doe ik met mijn eigen lepel een hapje in hun mond.

[img]http://b1.lilypie.com/mjUip2.png" alt=“Lilypie Eerste Verjaardag Ticker” border=“0” width=“400” height=“80” />

hoi,
Daniel is er ook zo 1 die nog niet door heeft hoe hij van een lepel moet eten.
Die 3 hapjes die hij eet strijk ik af aan zijn bovenlip maar echt happen ho maar.
Ben al een paar weken met tussen pauzes aan het proberen maar het wil niet echt lukken. Hoe lang kan dat duren voordat ze echt zelf happen?
groetjes natascha

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker