Hallo mama’s
Op het bureau zeiden ze een tijdje geleden dat ik best kon beginnen met Yfke uit een bekertje te leren drinken. Hoe sneller ze dit doen hoe beter schijnbaar ivm spraak en gebit.
Nu was hun advies een gewone beker (geen tuit) ivm spraak en drinktechniek.
( op een tuitbeker zuigen ze schijnbaar nogsteeds en leren ze niet het echte drinken) ALs dat nog niet ging mocht ik wel een tuitbeker proberen, maar dan GEEN anti-lek. ivm bovenstaande. Antilek moeten ze op zuigen en komt de vloeistof maar in kleine beetjes tegelijk. Aangezien een gewone beker eindigde in een zwembad, ik op zoek naar een tuitbeker GEEN antileksysteem. Nou, bijna nergens te vinden zo’n ding, alles is anti-lek. Uiteindelijk toch gevonden bij de hema. Nieuwe ronden, nieuwe kansen… Ook dit geen succes. Doordat er ineens een grotere hoeveelheid vloeistof in haar mond komt ( en ik doe echt heel voorzichtig, maar ze vind het toch raar denk ik) spuugt ze de helft weer uit. Slap helpt niet. Weer kind van top tot teen nat en omkleden. Ik dacht: het is mooi geweest, ze kunnen me wat op dat bureau, ze krijgt eerst een antilek, als ze dan eenmaal door heeft wat de bedoeling is van zo’n beker, dan zien we wel weer verder. Dus ik toch een anti-lek gehaald. Daar snapte ze helemaal niks van! Ze snapt niet dat ze eraan moet zuigen en dat er dan wat uit komt, zit dus in haar kinderstoel een beetje te spelen met dat ding (lees: op de grond smijten) en als ik het dan in haar mondje doe, dan zit ze me echt aan te kijken met die tuit in haar mond van: ja hallo, er komt niks uit hoor! haha. Vervolgens kwam ik erachter dat ze het makkelijker vond als ze liggend dronk ipv zitten, dus ik denk, het is toch anti-lek, zo maar s proberen en ja!!! ze dronk! maar… ook nu schrok ze denk ik van de hoeveelheid vloeistof in haar mondje ofzo denk ik, want ze neemt steeds slokken, maar spuugt deze dan net zo hard weer uit. Ze slikt haar drinken dus niet in, maar spuugt het uit. Ik laat haar dus nu maar weer gewoon uit het flesje drinken, want dan haar echt iedere keer omkleden. Echt alsof ze onder de douche heeft gestaan, zo nat is haar t shirt en romper na het drinken uit wat voor beker dan ook. Iemand tips?!?
mama1980