Lenteweer


#1

Lekker lenteweer, ik geniet er van, maar toch zie ik nog veel winterweer gezichten!

Het aller mooiste van ons appartement, is toch wel het balkon. Heerlijk half inpandig, op het zuiden, wat er voor zorgt, dat wij nú al buiten zitten. Te genieten van de warme zon. Uit de wind, lekker bruinig worden. Ja, ik begin al kleur te krijgen in mijn gezicht. Lang leve het thuismoederschap. Nu is dit natuurlijk in de zomer bloedje heet, maar onze giga parasol (we hebben een behoorlijk groot balkon), zorgt dan voor de nodige schaduw. Nu is het echt heerlijk vertoeven op La Balconia.

Van dit weer worden een hoop moeders/vrouwens koopziek. Uiteraard ben ik daar geen uitzondering op en heb dan ook lekker ingeslagen. Goed, die sandalen voor Lucas waren eigenlijk nog niet zo nodig, net als die (ontzettend leuke) korte broek. En al die t'shirts, tja....ónder de truien zie je dr niet veel van, maar ik heb ze toch maar vast aangeschaft. Het is het begin van de "lentekolder".

Mensen zouden nu ook vrolijker moeten worden, kinderen stukken liever, omdat we allemaal weer spontaan buiten in de zon te voorschijn komen. Maar, het is misschien vreemd en misschien staat mijn hoofd de mensen niet aan ofzo, ik zie de mensen nog niet vrolijker worden en de kinderen doen hier thuis in ieder geval beslist niet hun best om liever te worden. Eerder andersom...misschien een téveel aan zon in eens? Is het misschien een soort overdosis zon, wat te hard aan komt misschien? Ik weet het niet, maar de mensen kunnen aan mij wél zien, dat de zon er weer is:blij blij.

De vakantie is weer bijna voorbij, alle kinderen hebben dus geluk gehad, net als hun ouders, want ze konden lekker buiten spelen, zodat er geen vervelende kindertjes binnen hingen. Althans, zo gaat dat toch? Bij schoolgaande kinderen en hun ouders? Ik weet nog goed, dat mijn moeder altijd zei:"Oh maandag hangen we de vlag weer uit hoor....dan ga je weer naar school...", ik snapte maar niet hoe ze daar toch bij kwam. Alsof het niet de leukste zaak van de wereld is, Monique in huis te hebben! Gelukkig zei ze dat ook bij mijn broer en zus. Door dat zinnetje, heb ik lang gedacht, dat wij ergens wel een Nederlandse vlag zouden hebben, verstopt ofzo.. Tegen de tijd, dat ik mijn schooldiploma haalde (wat nu vmbo zou heten, geloof ik), begreep ik pas, dat wij die vlag helemaal niet hadden! Dus pakten we de bezem, bonden het vast met koptelefoon snoer, aan mijn verwarming en staken de steel maar uit het raam, aan het uiteinde mijn schooltas. Zo'n oerdegelijke, niet stuk te krijgen, leren schooltas. Na 4 jaar er op staan, stampen, scheuren en onder kladderen (door iedereen, want dat was cool....), bleef het er als nieuw uit zien. Vreselijk ding dus.

De volgende schooldiploma die gehaald werd, mocht wel een vlag hebben, aan de bezemsteel. Al was dit wel een hele foute vlag! Eentje van een motorclub, die mijn broer op zijn plafond had hangen. Gelukkig was mijn broer in die tijd, erg bezig met stoer gedrag en hij had ergens (wat een ontboezeming)ook nog een Nederlandse vlag "geleend", volgens mij van de SPAR, die had het geloof ik nog hangen op zondag. Tja...dan kunnen die stoere jongens van een jaar of 19 zich nooit bedwingen. Maar afijn, ik was er toen blij mee hoor. Mijn moeder hing toen eindelijk écht de vlag uit, hoewel het dit keer was, omdat ik juist van school afging. Ze zal wel gedacht hebben:"Nu krijgt ze bijna geen vrij meer, ze moet werken!!!! Reden voor de vlag!". Goed helemaal eerlijk is die vlag dus niet geweest en mijn moeder had er ook zo haar bedenken over, IK was er blij mee. Stond zo lekker "echt".

En inderdaad, het lekkere genieten van het warme weer was toen wel over. Het moest gebeuren in de weekenden, die daardoor veel te snel voor bij gingen. Gelukkig bleek ik ouderwets genoeg te zijn, toen Veronica geboren werd. Want vanaf dat moment, kan ik dan weer genieten van dat heerlijke lente weer. Met zon. Ik werd toen thuismoeder. Zou dát misschien de reden zijn, dat niet iedereen zo vrolijk kijkt buiten? Omdat ik zo lekker geniet en zij misschien aan het werk zijn? Weet je wat, hang ik de vlag uit voor al die mensen, misschien worden ze dan wel blij! En in het weekend kunnen ze er dan weer van genieten...al moet het dan niet gaan regenen natuurlijk...

Tot de volgende keer maar weer.

Monique


#2

Blije thuismoeder... Heerlijk met me meiske eendjes voeren..Lekker shoppen... Ik zie geen reden om niet blij te zijn... (oke... niet blij met de verhuisdozen ;))

Het leest weer lekker weg mo... Je moet toch maar eens gaan denken over een schrijfcarriere hoor :)

 

lfzz.. Carlientje