Lente soep


#1

Van het weekend op tv gezien bij Nigella en gister voor het eerst geprobeerd:

Voor 3/4 personen:

Kook een liter groentebouillon en gooi er 400 gram diepvries tuinerwten doorheen. Laat het geheel ongeveer 7 minuten koken. Zet het vuur uit, gooi er een klomp mozzerella doorheen, in stukjes natuurlijk. Gooi de boel in een blender of pak de staafmixer erbij. Goed blenden totdat er een gladde soep ontstaat. Voeg dan peper naar smaak toe.

De soep krijgt een lekker fris groen kleurtje en smaakt heerlijk! Bovendien is het goedkoop, zo klaar en supergezond.

Wij hebben het gegeten met een boulonge afbakbrood (met een beetje ham) en knapperbolletjes van knorr. Zonder kan ook. Ook Nora vond het heerlijk, en wij hebben met drie personen voor nog geen 5 euro gegeten en hadden nog flink wat over!

Wilde het toch even met jullie delen.

liefs en wie weet: eet smakelijk!

Lilypie Second Birthday tickers


#2

Hmm… dit klinkt ook heel lekker!!
Zeker omdat ik echt een soepfan ben

Ik ga het denk een keer tussen de middag proberen.
Liefs, Anne

Lilypie Second Birthday tickers


#3

Ik ben juist geen soepfan, maar werd aangetrokken door de simplicity en wilde het eens proberen. Schot in de roos wat mij betreft.

Eet smakelijk!

Lilypie Second Birthday tickers


#4

ehh tuinerwten en doperwten is dat hetzelfde??\want het klinkt erg lekker en heb nog wat diepvriesdoperwten liggen die anders niet opkomen aangezien mijn kids de verse lekkerder vinden dus dit zou wel een uitkomst zijn al moet ik dan wel de wortels er uit peuteren hahaha

de tijd vliegt voorbij, geniet van elke dag


#5

Hmmm… volgens mij wel, ze zien er in elk geval hetzelfde uit!

succes!

Lilypie Second Birthday tickers