Lengte (te lang)

hoi meiden…

ik komt net bij cb vandaan… en altijd als ik daar geweest ben voel ik me beetje depri… heb het ze nu ook gezegd… maar dan lacht hij een keer en kan ik vertrekken!

mijn zoontje is nu bijna 4 maanden (15e) hij is 7450 in gewicht en 68 cm in lengte… mijn man en ik zijn niet lang! daarom maakt de arts zich toch wel zorgen om zijn lengte… is het echt zo extreem??

Ik weet niet of dat extreem is, maar dat jij en je man niet lang zijn zegt niks hoor. Mijn beide schoonouders zijn ook niet bijster lang. Mijn vriend ook niet (1.82) maar zijn broertjes zijn beide 2.03 en 2.10 lang. Reden: Hun opa’s waren beide heel lang. En hun omen zijn het ook.

Bij mij zijn mijn moeder en ik heel klein (beide maar 1.60) mijn tantes zijn 1.75 en 1.80 en mijn oom 2.00. Mijn broertje is ook bijna 2 meter. Waarom wij hebben lange oma’s.

Heel vaak wordt er alleen naar de papa en mamma gekeken, maar vergeet niet dat je ook dingen meeneemt van de generatie daarvoor. Zo had Morgan de kans op bruine ogen ook al hebben wij beide blauwe. Want aan mijn kant en Mervin’s kant komt bruin veel voor. Neem dat voorbeeld in America waar een blanke vrouw een donker kindje kreeg. En DNA wees uit dat het van haar man was. Bleek dat zij een zwarte overgrootmoeder had.

Ik zou me persoonlijk niet zo’n zorgen maken en even kijken hoe de rest van je familie eruit ziet. Enne toevallig stond er een stuk over het CB in de ouders van nu, daar stond in dat ze al hysterisch worden als je kind 1mm van de curve afwijkt en dat ze daar ook heel goed zijn om je je onzeker te laten voelen.

Morgan hebben ze ook gezegd dat ze niet lang wordt, maar dat moet ik eerst maar zien, het CB heeft mij ma ooit verteld dat ik 1.75 zou worden, zit nog op de laatste 15 cm te wanten.

Groetjes,

Michèle

Het lukt dat cb toch ook elke keer weer om mensen zo ongerust en onzeker mogelijk weer de deur uit te laten gaan he?! Bjek!

Laat je niks wijsmaken. Lekker doorgaan met die kleine man zoals je gewend bent en als-ie volgende week ineens in 1 nacht een halve meter gegroeid is, dan lekker aan de bel trekken bij de huisarts. Verder gewoon lekker door laten groeien op zijn eigen tempo. Kan goed dat-ie gewoon in een groeispurt zit en dat de groei nu weer een tijdje “stilstaat”. Die kinderen groeien in horten en stoten dus hij kan maar beter wat reserves hebben opgebouwd voor als hij een tijdje minder hard groeit. Gemiddeld komt-ie dan uiteindelijk vast op een leuke lengte uit.

Dus cb lekker laten voor wat het is. Schrale troost, je bent niet de enige die zo onzeker wordt gemaakt door het cb. Ik hoor niet anders van mensen om me heen en mensen hier in topics. Nog nooit iemand meegemaakt die het cb een fantastische steun vond. Maar er zijn uitzonderingen natuurlijk.

Dus gewoon ontspannen genieten van je kleine man.

Groetekes, Sje

daar heb ik gelukkig geen last meer van het cb mijn moeder en ik hadden in het begin ook een beetje een probleem van dit is niet goed en dat is niet goed .
maar wij hebben toen gezegt van jongens bekijk het maar het kind doet alles spelen eten slapen en dat doet ze goed dus wij maken er ons geen zorgen over .
sinds dat ze weten dat er met ons niet te sollen valt accepteren ze het wel .
en nu doen ze normaal en helpen ze mij met andere problemen die belangrijker zijn .
leyla is ook niet groot maar haar papa en ik zijn ook niet groot hoor en zijn familie ook niet van mijn moeders kant zijn ze ook niet groot mijn vaders kant weer wel.
dus maak je geen zorgen misschien grooit hij over een paar jaar wel boven jullie uit .
houw je strek meid

gr de mama van leyla

veronique daniels

Maak je niet druk meid! Hij groeit zoals 'ie groeit toch? Onze zoon was in een maand tijd ook 10 cm. gegroeid. Tja, wat doe je eraan? Er zal echt wel weer een periode komen dat je zoontje minder hard groeit. Probeer het je echt niet teveel aan te trekken wat ze op het cb zeggen!

Groetjes!

och alexander mijn jongste is ook te lang volgens het cb, keek ik toevallig de boekjes na van mijn andere kids op die leeftijd en ja hoor… het scheelde wel 1/2 cm…

grr

maar het cb heeft mij weer tuk met het feit dat mijn lexje nog niets zegt… geen papa geen mama niets…

9ik vind dat niet gek, hij hoeft maar eh te zeggen en te wijzen en hij heeft een oudere broer of zus die het al voor hem pakt

groetjes Kim, mama van Sofie,Victor & Alexander!!

“Opvoeden is een kind te helpen worden wat het is”

Ik heb er ook ervaring mee.

Mijn beidde kids waren erg lang.
Nick is nu naar het gemiddelde gegaan en is licht geworden,maar als baby erg groot en dik.

Mika was met 4 maandjes oud 69,5 cm lang bij precies 9 kilo.

Ik werd ook gek van het gezeur dat hij veelste zwaar en lang was.

Maar nu hij 1 jaar is geworden gaat het gewicht iets minder en schiet hij nog harder de lengte in.

Hij is nu 14 maandjes oud,weegt 14580 gram bij 90,5 cm lang.

Nog steeds erg lang en flink,maaar wel in verhouding.
En eindelijk is het cb tevreden over hem,en ze weten dat hij niet klein is,en accepteren dat gewoon.

Dus eindelijk geen gezeur meer van het cb dat je zo onzeker maakt.

Dus meid trek je er niets van aan.
Ze groeien soms even wat minder dus niet druk erom maken,
het is jouw knulletje en jij weet wat het beste voor hem is.

En hij is lang maar wel gezond.

Groetjes Bianca

Bianca mv 2 kanjers.
(2000) en (2007)

Ja jullie hebben helemaal gelijk… hij is lang nou mooi toch! mijn man is niet lang eerder beetje klein nou die vind dat echt een ramp… wordt je minder snel serieus genomen en soms met je beroep wel lastig… dus we hopen maar dat ons mannetje dan toch lang blijft

laat je niet gek maken!
Ik werd er ook altijd akelig van van cb!
Alles moet volgens lijntjes en gemiddelen!
Ik heb nog nooit een gemiddelen kindje gezien!
Lieke is te licht ja nou en wij zijn ook niet dik maar eerder te dun!
Ze eet goed voor haar doen en is nooit ziek! Nou ik maak me er niet druk om hoor!
Laat je echt niet gek maken als ze 18 zijn hebben ze het ook neit meer over een gemiddelen lengte of een cm verschil met leeftijdsgenoten!

groetjes Gytha

tis ook nooit goed!! wat moet je dan, stukkier eraf???
mijn schoonouders zijn allebei 1.50 en hun kids alle 4 rond de 1.90!!!
zegt gewoon niets!!
grrrrrrrrrrrrrrr cb…

Hoi,

Ik vind het niet extreem ik bedoel als je kijkt naar zijn gewicht. Ik zou me niet z’n zorgen makrn nu nog. de volgende keer is ie misschien weer te klein of percies op de lijn. Ze gaan zich pas zorgen maken als ze met 3/ 4 jaar lang zijn en exteem groeien… En dan nog doen ze niet veel hoor. alleen moet je dan 1 a 2 keer per jaar naar de k.a. om het in de gaten te houden. Als kinderen 10/12 zijn en veel pijn hebben in de groeischijven kunnen ze een hormoon behandeling voorschrijven bespreken. die zorgt ervoor dat je kind afhankelijk van geslacht maximaal nog 10 cm groeien.
Ik weet dit allemaal omdat ik het zelf heb meegemaakt. ik heb uiteindelijk en nu soms tot mijn spijt de behandeling niet genomen daar ik maar dacht ik toen 1,83 werd. Nu is het moeilijk om broeken en truien te kopen daar ik verhoudingsgewijs lange benen en armen heb.
En ik sta nu met mijn dochter onder controle zij is afgelopen jaar 10 cm gegroeit terwijl miesjes z’n 5 cm groeien en jongens gemiddeld 7 cm.

Maar goed ik zou me nog geen zorgen maken.

groetjes

lon106

Mij lijkt dat kindjes groeien zoals ze groeien vooral in de lengte. En om nu al je zorgen te gaan maken over de lengte van een kindje lijkt me persoonlijk wat vroeg. Mijn broer is ook 1.90 en ik ben blijven steken op 1.57. En we hebben toch echt dezelfde ouders.
Vooralsnog zou ik me, als ik jou was, niet gek laten maken door het cb. Misschien hebben jij of je man inderdaad wel ergens in de familie toch lange mensen.

Succes ermee in ieder geval.

Groetjes,
Claartje

Even het groeiboek van het cb hier erbij gepakt:

bij 4 maanden:
gewicht tussen de 5,3 en 8 kg.
lengte tussen de 59 en bijna 68 cm.

Of te wel, gewicht boven de helft, en lengte op de bovenlijn.
Zul je zien dat hij de komende maand wat minder hard groeit,
en de volgende keer weer netjes tussen de lijnen zit.

Misschien heeft ie net de laatste week een groeispurt gehad.

M.

quote:
...het scheelde wel 1/2 cm........

maar je weet toch wat voor resultaat 1/2 cm op 4 maanden
heeft op 16 jaar: Hij gaat een meter te lang worden hoor

M.

Hoi,

Kindjes groeien harder in de eerste vier vijf jaar dan vegelijkbaar met de jaren daarop. Dus die halve centimeter zegt helemaal niets.
Die kan je echt niet doortrekken hoor.

ik zou me niet te veel zorgen maken. onze dochter heeft vanaf haar geboorte op de jongens lijn gezeten en is er zelf een paar keer boven de bovenste jongens lijn geweest maar nu zit ze weer tussen het gemiddeld en bovenste lijn. omdat wij al bij een ka enz. zitten wordt ze op dat gebied wel wat meer in de gaten gehouden maar het zegt nog helemaal niets over de toekomst en hoelang ze wordt. Vooral bij meisjes speelt hoe laat of vroeg gaan ze menstrueren een grote rol hoe lang ze worden. Bij Jongens ligt dat iets anders maar ik vind personelijk dat een jongen best 1,90 mag zijn. daar boven wordt het wel wat lastig met de lengte van kleding hoor ik van mijn broer.

Groetjes

lon106

hoi hoi, probeer je niet te druk te maken over zijn lengte joh! Ik heb hier ook zo’n lange meid maar die is weer te mager (volgens de groeicurve). Maak me eigen er ook altijd erg druk over , vooral als ik net terug kom van het CB maar eigenlijk is het toch te gek voor woorden!! Onze babytjes zijn nog zo ontzettend jong en nu al “moeten” ze in bepaalde curves vallen, zo niet, oei oei oei dan zal het wel niet goed zijn. ONZIN, ik ben het zooo beu! Niets mis met je kindje, lekker laten groeien en laat ze maar kletsen op dat buro! Zo, dat is eruit haha!
Succes meid en zet hem op!

quote:
Hoi,

Kindjes groeien harder in de eerste vier vijf jaar dan vegelijkbaar met de jaren daarop. Dus die halve centimeter zegt helemaal niets.
Die kan je echt niet doortrekken hoor.

• Hap *

M.