mick is bij het cb geweest en hij is nu bijna 70 cm en 7.9 kilo prezies ze vonden dit weinig vinden jullie dit ik hij loopt ook bij de kinder arts door het vele spugen nog wat hij doet ook heeft hij een hard ruisje maak me wel zorgen om hem en dat terwijl hij met 4.2 kilo geboren is
Lengte en gewicht met 9 maanden
is alleen het gewicht weinig of lengte en gewicht?
Elke kindje is anders! de een groeit harder dan de ander de een eet meer/minder dan de ander en het cb heeft iedereen het liefst het zelfde.
Als zijn gewicht in verhouding met zijn lengte te weinig is dan kan hij te weinig voedsel binnenkrijgen. Eet hij goed is hij levendig vrolijk etc. is gewicht/lengte in verhouding alleen lager dan het gemiddelde kind zou ik mij geen zorgen maken.
Heb je niet een map van het cb? staat ook een curve in die je zelf kan invullen, kun je zo kijken of gewicht in verhouding met lengte goed is! hoef je niet te kijken naar de leeftijd
70 cm en 8 kilo liggen precies tussen de twee middelste lijnen bij jongens! nog niet eens tussen de twee buitenste lijnen! 70 cm en 9 maanden ligt ook bij de lijn net onder de middelijn! daaronder heb je nog 2 lijnen liggen! dus hij zit gewoon rond het gemiddelde waar de meeste kinderen liggen!
Zal me in dit geval van het CB weinig aantrekken eigenlijk!
nou het zou wel mogen die lengte en gewicht maar hij was altijd zwaar enzo en komt nu in eene niet meer aan als hij altijd al niet groot was enzo dan was het niet erg maar hij is nu al langer als een maand niks aangekomen en dat terwijl hij veel meer eet dan hij eigenlijk mag hebben nu willen ze gaan kijken of het door het spugen komt wand hij moet nog wel veder groeien op zich zit hij maar 1 streepje onder de middellijn
Hou je er dan wel rekening mee dat ze in het begin meer aankomen en dat het later minder wordt?
In het begin groeien babies heel snel! Geloof in het eerste jaar tot 7 kilo en dan gaat het geleidelijker en langzamer, tot ongeveer een kilo of 2 per jaar? Ik weet de getallen niet zeker. Aangezien Mike bij de geboorte al zwaarder was zit hij sneller over het gewicht heen dan de andere kinderen dat het geleidelijker gaat!
De mijne groeide ook als kool en sinds hij op 74cm en 9,5 kilo (zon 7 maand) zit gaat het langzamer eigenlijk niets meer bijgekomen, het blijft hangen. Maar ik heb ook een grote vent tegen de boven lijn aan met lengte en gewicht! Hij is dan over de 7 kilo heen vanaf de geboorte.
Als je bijvoorbeeld het zoontje van Bakmama hebt, (Als ik het even als voorbeeld mag gebruiken) is 13 maand en ongv 9 kg en 69 cm!
Is de een nou te klein en de ander te groot voor zijn leeftijd? Nee, ieder kind is anders en ze zijn allebei harstikke gezond en we hoeven ons er allebij geen zorgen om te maken
ja je hebt gelijk hoor ik snap ook niet waarom ze in eene vinden dat het niet goed is me andere zoondje is bijna 4 en nog 13 killo en draagt maat 92 en daar hebben ze nooit wat van gezegt
ze zijn toch allemaal anders damian heeft een mega groeispeurt gemaakt dat is ook goed te zien in zijn boek. met 9 maanden precies was hij 9240 gram en 75 cm. maar die van mijn collega is een maand ouder en die weegt nu 8 kilo en is iets van 70 cm dus het zegt echt niks als hij gewoon vrolijk is en goed eet gewoon lekker doorgaan