Lekkere recepten

hallo allemaal,

Ik wil wel eens wat nieuws uit proberen met de warme maaltijd voor onze dochter, maar ben een beetje uit mijn creativiteit. Met andere woorden het wordt zo eentonig. Nu kan ik wel allerlei recepten boekjes uit proberen, maar hiervan weet ik niet zo goed of ze in goede aarde vallen en rechtstreeks uit jullie hand is een betere leidraad denk ik. Dus wie weet nog een lekkere samenstelling voor warme gerechtjes.

Groetjes Jeuly

Lilypie Second Birthday tickers

Hi!

Er is een speciaal stukje forum voor gerechten, daar staan best wel wat leuke lekkere dingen in, misschien is dat wat?

Lfs

Wat is er aan haar warme maaltijd anders dan aan je eigen maaltijd?

M.

@MarselenDiana,

Er is niets speciaals aan haar maaltijd, ze eet gewoon met de pot mee, maar geregeld hebben wij eten dat ik haar niet wil geven ivm te weinig voedingsstoffen, vitamines en zo. Denk aan Shoarma, friet. dan maak ik haar altijd iets anders klaar, vandaar mijn vraag. Eten jullie kindjes dit soort eten dan ook allemaal gewoon met de pot mee?

groetjes Jeuly

1 struikje lof, in fijne reepjes snijden
1/4 apel raspen
dit roerbakken met een beetje boter
2 gekookte aardappeltjes erdoor heen prakken (misschien heb je die over van de dag ervoor?) met een beetje melk

dit prakje kan je afmaken met een gekookt eitje in kleine stukjes of een plakje ham in stukjes of beide.

Dit receptje heb ik een keer in het recepten hoekje geplaats en was altijd een sucses.

Shoarma en friet eten wij ook niet vaak,
en zo wel, dan toch altijd wel iets van groente er bij.
(zelfgemaakte appelmoes bij de friet).
Pizza eten we regelmatig (nou ja, 1x in de anderhalve/twee maand).
Maken we ook helemaal zelf, lekker veel groente er op.

En wat te denken van pannenkoeken?
Zit ook niet zoveel in hoor

Maar zolang de rest van de week lekker gevarieerd en gezond
gegeten wordt, is het helemaal geen ramp voor die kinders
om ook shoarma, friet enzo te eten.
Zeker als er overdag nog een lekkere fruithap langs komt.

Dus ik zeg: lekker mee laten eten!

M.

Ja op de zaterdag kook ik eigenlijk nooit uitgebreid, dus dan maak ik wat makkelijks. Zo ook de frietjes die ik dan wel zelf maak van eigen aardappeltjes uit oma’s tuin ( hebben een volkstuintje).
Maar inderdaad met appelmoes of erwtjes erbij zou het geen kwaad kunnen.

Groetjes Jeuly

o wat eten jullie gezond…! Wij halen ongeveer 2x per week eten. Friet, Grieks of Pizza. Wij laten Colin ongeveer 1x per 2 weken frietjes meeeten. Meestal gaan we pas halen als hij in bed ligt en heeft hij een potje of iets van de dag ervoor gehad.
Hij is helemaal dol op noodles, rijst of pasta. Hierin kun je lekker varieren. Ik prbeer ook vaak dingen te koken waar we twee dagen van kunnen eten, want mijn vriend eet vaak niet mee en koken met Colin gaat echt niet. Als hij al een pan ziet blijft hij huilen om ete!

22-12-2009 colin geboren

Onze spruit eet zo veel mogelijk mee, gooi 't af en toe nog wel in de keukenmachine. Wat hij echt ontzettend lekker vindt is Italiaans.
Succes recepten hier zijn:

Succes & eet smakkelijk

Lilypie Second Birthday tickersLilypie Pregnancy tickers