Gedurende de zwangerschap was ik vaak gestressed. Mijn dochtertje is in de zevende maand opgehouden met groeien en ik moest daardoor vaak op controles en veel echo's maken.
Ik was uitgerekend op 11 maart 2005. Op 9 maart moest ik voor controle naar de verloskundige. Daar hadden ze eiwitten in mijn urine gevonden en mijn bloeddruk was veel te hoog. Doorgestuurd naar Sophia Kinderziekenhuis in Rotterdam. Allerlei testen gedaan en het bleek dat ik bijna geen vruchtwater had. Nou, ik werd toen meteen opgenomen in het ziekenhuis.
Op 10 maart om 8.30uur zijn ze begonnen met het opwekken van de weeën d.m.v. vaginale pillen. Het deed me niks. Om 13.00uur kreeg ik er weer 1, deed me weer niks. Grapte nog tegen mijn moeder dat ze me er wel 10 van konden geven! Om 17.30uur kreeg ik er weer 1, en dat was het begin........
Om 18.00uur: PIJN!!! De verpleegster kwam langs en ik had maar 1 cm ontsluiting. Rond een uur of 7 moest ik nodig plassen en toen zijn mijn vliezen waarschijnlijk gebroken. Doordat ik bijna geen vruchtwater had, heb ik er niet veel van gemerkt. Ik had toen om de anderhalve minuut weeën en nog steeds maar 1 cm ontsluiting.
Om 20.30 uur ben ik gaan douchen en begon ik ook bloed te verliezen. Mijn moeder riep de verpleegster erbij en om 20.45 uur werd ik naar de verloskamer gebracht. De verloskundige moest even weg en zei dat ze zo terug zou komen en liet me achter met een verpleegster. Acht minuten later werd mijn prachtige dochter geboren (om 20.53 uur). Ze is geboren met 49 centimeter en woog 2530 gram.
Het is dus vrij snel gegaan. Om 18.00uur begon de pijn en om 20.53uur is zij geboren en het is verder allemaal goed gegaan!