Lekker slapen?

Hoi allemaal,

Vandaag voor het eerst zelf actief op dit forum, ben wel benieuwd. Onze kleine vent Semm nu ruim 10 maand. In het begin sliep hij prima door. Tot een maand of 7, daarna was hij af en toe wakker maar na de fles ging het weer prima.
Semm heeft lichte reflux klachten gehad en eht bedje staat nog steeds ietwat verhoogd. Ook snel verkouden en verstopt neusje dus we laten het bedje zo even staan.
Nu is hij de laastste maand per nacht toch zeker 4 a 5 keer wakker. Hij wil ook niet eerder slapen dan 22.00. Slaapt dan tot 02.00 uur ( als we geluk hebben ) en dan begint het,de ene keer krijsend wakker, heel verdrietig. De andere keer jammerig, weer een andere keer kruipt hij half slapend zijn bedje door. SOms is het zo erg dat ik hem er even uit moet tillen, sussend met hem door zijn kamertje loop maar soms helpt dat zelfs niet en dan is de enige oplossing even mee naar beneden of andere omgeving. Het lijkt soms ook of hij droomt en dus gewoon in zijn slaap zo huilt. We proberen zo veel mogelijk rust in te bouwen 's avonds maar zelfs dat is geen garantie voor nachtrust. Ook proberen we hem zoveel mogelijk in zijn eigen bedje te laten maar om zelf ook aan nachtrust toe te komen slaapt hij wel eens bij ons. Ook dan soms heel onrustig. Hij kan wel prima uitslapen overigens. Blijft vast slapen tot 10.30. Dit was in onze vakantie. Dus kon ik zelf ook bijslapen. Ik ben dan allang blij dat hij slaapt. Normaal is hij tegen 08.00 uur wakker en krijgt zijn fles met bambix, uurtje later een boterham. Tegen het middaguur fruithapje en een fles zonder bambix, tussendoor drinkt hij afgekoelde rooibosthee ( mango peach ), soms een nijntje koekje, dan tegen zessen groente potje en yoghurt, en tegen uur of 21.00 zijn laaste fles met bambix. Het is een flinke kerel van 11 kilo.
Maar ik vermoed niet dat het aan het eet patroon ligt. Als hij later wakker is verschuift uiteraard wel de tijd maar niet de hoeveelheid.
Het is overdag een heel vrolijk kereltje, kletst volop, heeft een sterke eigen wil, en is vreselijk niewsgierig naar de wereld om hem heen. Erg leuk. de ontwikkeling vind ik prachtig om te zien. Ik ben reuze trots maar inmiddels ook behoorlijk moe aan het worden van onze gebroken nachtjes. En ook al zijn het maar fases, een paar nachten lekker slapen lijkt me fijn.
Semm slaapt overigens vaak wel door in de maxi cosi dus dat doen we wel eens. Laten huilen hebben we ook al gedaan maar toen hij ging kokhalzen en compleet overstuur was vond ik het welletjes en als zo’n dreumes dan na 20 minuten nog na zit te snikken en mama brabbelt dan loop je over. Althans ik wel.
Iemand tips for a "silent night??"
Sorry voor het lange verhaal.

Alvast dank.
Groetjes,
Sas.

ja hier ook geen zweefmoeder met energiedingen,maar blijkbaar zijn kinderen daar heel anders in en misschien ook gevoeliger… inderdaad bedje verplaatsen!
ik hoor van veel moeders dat dat meestal goed werkt !!
het is het proberen waard !!!

wij hebben het bedje gedraaid zodat hij met het gezicht naar het oosten ligt. Is Feng Shui geloof ik ben er niet zo in thuis, maar heeft hier wel eventjes geholpen.

22-12-2009 colin geboren

Dank voor jullie reacties. Het bedje hebben we idd al een keer verplaatst, I.p.v. in de breedte hebben we het in de lengte bij het raam gezet. Helaas heeft dit niet geholpen. Ik ben altijd in voor advies, ook spiritueel. :smiley:

Mmm, afwachten maar. Ik denk zelf dat Semm veel droomt en verwerkt gedurende de nacht.
Tja en daar is niet veel aan te doen.
Groetjes,
Saskia