Lekker geslapen? Herkennen jullie dit?

Als mijn man en ik 's ochtends wakker worden is de eerste vraag altijd “Lekker geslapen?”.

Het antwoord is dan gelukkig vrijwel altijd “Ja”, maar het wordt ook vrijwel altijd gevolgd door “1 keer eruit geweest voor de oudste, 2 keer eruit geweest voor de jongste”. (Meestal ben ik het die die antwoorden geeft overigens, want door de week hoeft mijn man er van mij niet uit omdat ik fulltime moeder ben en hij weer naar zijn werk moet 's ochtends).

We geven elkaar er meteen altijd de laatste statistieken bij van het aantal keren dat de kindjes wakker zijn geweest omdat ze hun speentje kwijt waren ofzo.

Zijn er meer mensen die dezelfde tic hebben of zijn wij gewoon een gek stel?

Groetekes, Sje

Gewijzigd door - Sje op 25 Jan 2006 15:52:25

Volgens mij gebeurd dat wel op meer plaatsen hoor.
Wij hebben gelukkig een kind waar we niet veel voor eruit hoeven.
Nu hij bijna 5 is zowiezo niet, maar als klein kind was hij ook niet vaak wakker.
Ja, als hij een keertje niet lekker was, en gelukkig is/was dat ook niet vaak.

Maar wat je nu beschrijft gebeurd volgens mij op veel plaatsen.
Je bent dus geen uitzondering lijkt me zo

Groetjes Mim

Hihi dit herken ik wel ja.
Ik ben ook meestal degene die zegt; nou lekker? Ik moest er wel … keer uit.
Denn hoeft er nooit uit 's nachts (hij hoort de kids gewoon weg niet) en dan zegt hij vaak; nee niet lekker geslapen, veel gedroomd.
Terwijl ik op mijn beurt dan zeg; nou ik heb heb best lekker geslapen, ik hoefde er maar 3 keer uit!!!
Hihi die kop dan van hem, echt om je te bescheuren (hij heeft al zo’n ochtend humeur).

Of dan zegt ie; lekker een nachtje door kunnen slapen, heerlijk.
Grrr ik ben er dan die nacht pas 5 keer uitgeweest.

Gelukkig komen die nacht niet al te vaak meer voor.

Maar wel leuk dat wij niet de enigsten zijn die dit ritueel hebben.

Groetjes van Jolanda, mamma van Lisa (25-08-'02) & Cas (02-12-'04)
.

Hier gaat het net andersom… ik hoor de kids niet, George wel… zelfde ritueel maar net effe anders dus
als george er niet is hoor ik altijd wel

groetjes Kim, mama van

en

ooooo heel herkenbaar!! Ole hoort helemaal niks en dan zeg ik nu jij!! ja zegt hij dan en draait zich om en slaapt door!!
gelukkig sliep hannah na 4 weken door en daarna nooit meer gehoord!!
dat scheelt, dus ik mag niet klagen!!
lieve groet janneke en hannah

Wij mogen overigens niet klagen hoor want de nachten dat we echt ongeveer elk uur eruit kunnen zijn op 1 hand te tellen in een jaar, maar 1 of 2 keer eruit is wel standaard hier. Geen probleem, want je moet er ook altijd wel een keer uit voor het toilet dus als ik er voor een van de meisjes uit moet ga ik ook altijd even naar het toilet. Kan het maar gehad hebben.

En als ik eenmaal weer in bed lig, slaap ik ook altijd weer meteen.

Mijn man hoort de kindjes ook over het algemeen wel hoor en hij gaat er ook weleens uit. Dus daar heb ik niet over te klagen. Maar meestal ben ik dus degene die eruit gaat.

In de kerstvakantie had ik een griep te pakken en toen zei ik tegen mijn man: joh, dan zou het eigenlijk wel fijn zijn als ik er helemaal niet uit hoef een paar nachten.

Vond-ie geen probleem. Maar wat denk je? Ging er niet uit toen er eentje wakker werd. Dus heb ik hem eruit gestuurd.

Vroeg ik de volgende ochtend: Had je haar niet gehoord?

Jawel, zegt-ie, maar ik associeer het huilen van de meisjes niet met “eruit gaan”. Hij weet niet beter dan dat hij gewoon kan blijven liggen.

Tja, dat is hij al dik 2 jaar helemaal niet gewend natuurlijk. Haha!

Groetekes, Sje

Hahaha

Hier gaat het ook net zo!! Ben jij er nog uitgeweest vannacht??? haha!
Wij doen het net weer ietje anders. Ik ga altijd naar Thomas en Martin gaat naar Robin. Het klinkt misschien stom, maar Martin is de rustige van ons twee(ik ben sinds de kids er zijn al aardig rustiger geworden, maar toch… ), en Robin reageerd daar heel sterk op. Als ik s’nachts naar Robin toe ga, gaat hij alleen maar harder huilen, als Martin gaat, slaapt hij zo weer in!!! Dus doen we het maar zo. Als Thomas wakker wordt, is dat meestal om te plassen (hij is nog niet zo lang zindelijk, dus daar heeft hij nog wel eens hulp bij nodig…) of als hij weer eens last heeft van zijn oren. Als hij oorpijn heeft, moet ik er uiteindelijk toch altijd bijkomen, dus dan kan Martin net zo goed in bed blijven liggen.

Groetjes Charon

haha kim
heb ik ook, ik hoor niks en melinda wel.
dus ik vraag `smorgens of ze nog wakker is geweest?
als mel weg is hoor ik diantha altijd.

groetjes christa mama van diantha

[URL=http://imageshack.us][/URL]

Ja en hier gaat het ook zo, gelukkig ben ik er tot nu toch nog nooit uitgeweest, en hoop dat dat zo blijft!
Maar in het holst van de nacht moet hij wel eens proesten of hoesten of even brabbelen en wie word er wakker van alleen ikke.
en mijn man slaap door alles heen!

Zelf ik het begint toen meneertje (4 weken) s’nachts een driftbui had sliep Niels er doorheen hahahahah wou dat ik het kon.

En dan krijg je de vraag lekker geslapen? nou…

Groetjes Marianne Mama Van Ruben