Lekker bedje

Danique is nu 10 maanden oud, en heeft boven en onder twee tandjes. Alles gaat (natuurlijk) richting mond, maar nu heeft ze sinds gisteren iets nieuws… Wij hebben schijnbaar een heerlijk bedje, ze schraapt namelijk de verf eraf! Ik ben bang dat dit niet echt gezond is, heb hem zelf niet geverfd maar denk niet dat het met kindvriendelijke verf gedaan is. Wat nu, nieuw bedje kopen wat niet geverfd is? Alhoewel ik denk dat bijna alle bedjes wel een verf of laklaag hebben…

Het is natuurlijk niet de bedoeling dat ze de verf eraf schraapt, maar de verf die op kinderbedjes wordt gebruikt is als het goed is in elk geval niet giftig. Anders komt het niet door de keuring heen.

En bedden zijn altijd geverfd, al is het maar met een blanke laklaag. Een kinderbedje van onbehandeld hout zul je alleen maar vinden bij een winkel als bijv. de Grenenstunter, maar als ze daar eenmaal aan begint te knagen heeft ze straks de splinters in haar tong zitten. Ook geen goed plan.

Ik denk dat het een fase is en dat er niks anders op zit dan haar erop te blijven wijzen dat ze niet aan haar bed moet knagen. Geeft haar anders iets van een bijtring ofzo, zodat ze daar haar tanden in zet in plaats van in haar bed.

Groetekes, Sje

Maar dat is het hem juist… Ik denk echt niet dat dit bedje met kindvriendelijke verf geverfd is. Ik heb hem namelijk tweedehands gekregen en volgens mij hebben die mensen hem zelf geverfd. Ik vind het maar helemaal niks. Maar eens even op internet koekeloeren voor een ander bedje…

Heb je een campingbedje?? Want dan kun je hem gewoon zelf overschilderen. Is denk ik goedkoper en makkelijker dan een nieuwe kopen.

Groetjes,

Michèle

hoi
lastig… bij ikea hebben ze volgens mij plastic ledikantjes…
misschien is dat een oplosing, ikea kennende kan het nooit heel duur zijn.

groetjes gidget

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

Dit probleem komt me bekend voor. Niet dat mijn zoontje het ook doet, maar ik ken een aantal kindjes die ook al een aardig stuk van hun bedje hebben opgegeten!
Maar ik vraag me af of het heel erg schadelijk is hoor. Het is natuurlijk maar een hele kleine hoeveelheid die ze binnen krijgen en de kindjes die ik ken die dit ook doen zijn ook nog steeds kerngezond

Je zou je kindje misschien een tijdje in een campingbedje kunnen leggen. Misschien is ze het na een tijdje dan vergeten en kun je haar daarna weer rustig in haar eigen bedje leggen!
Succes ermee!

Groetjes,
Annelies

Ik heb inderdaad wel een campingbedje, maar daar heeft ze dus echt nog nooit in willen slapen… Alleen maar spelen. Maar het idee van de ikea vind ik wel wat, inderdaad… Dat knöllebrödö spul kan nooit duur zijn. Dank voor het meedenken

Hoi hoi,

Als het maar op waterbasis is geverd/geschilderd er is ook speciale verf voor kinderspullen is geloof ik op oliebasis daar zijn de giftige stoffen uitgehaald. Waterbasis is ook ok. Kan je dat achterhalen bij die mensen?

Maar vroeger wisten ze hier niets van jij en ik ben ook groot geworden dus ik zou met niet gelijk 123 heel druk maken. Misschien ff overschilderen op waterbasis oid schilderen.

Groet Cora