Lekkage :(

Pff. We hadden een maand of 2 terug al het vermoeden> bij de trap van het zolder, bij een balk aan de muur, en langs de muur, leek het alsof er opgedroogde water straaltjes er op zatenl. Mijn man heeft toen aan de binnen kant gekeken, en kon zo de verf er af halen (lees het viel er zowat van af) en daar achter zat een stuk rot hout. bij elkaar een oppervlakte van een cm of 20 bij 20. relatief kleine oppervlakte, maar goed, waar kwam het vandaan? Op het dak zagen we zo niks, dus er zat niks anders op dan af te wachten.
Vanavond waren we Bo naar bed aan het brengen,m het regende biten en we hoorde gedrup. In eerste instantie leek het alsof het van de badkamer kwam (we hadden net daarvoor gedouched) maar wat bleek, het kwam dus van die bewuste plek af, de vloerbedekking van de treden was al helemaal nat. Bo snel in bed gelegd (die was zo moe en viel gelukkig direct in slaap) en papa het dak op. En hij kon het echt niet vinden, waar kwam het nou vandaan? hij kon niks zien op het dak, de dakpannen zaten ook nog goed. Toen in de goot gekeken, en ja hoor, er zat een oneffenheid op de lasnaat. alex er over heen geschraapt met de nagel, en ik op de bewuste plek luisteren, en ja hoor , dat was de boosdoener. Het water kwam daarna ook opeens vlugger er door heen druppelen, lekker dan…
Gelukkig hadden we nog een dakbedekkings kit (of zoiets) wat je bij lekkage er op kan smeren, ook al is de omgeving vochtig, dus dat gedaan. eerst een dijkje van doeken gemaakt zodat het water er eerst geen direct water bij kon, toen gekit, en daarna de doeken weg gehaald. De lekkage is n in ieder geval tijdelijk over. Het kan in principe zo wel een paar maand blijven zitten, maar ja, er moet een andere oplossing komen,.
Nu zijn mijn vader dat hij dit in het verleden ook heeft gehad, en dat hij eerst polyester er op heeft gesmeert (een soort van lijm) toen een polyester lapje er op, toen weer polyester lijm, weer een lapje en weer die lijm en dat het dan gerepareerd is, en het zo weer jaren mee kan. Dus dat komt ook nog bij de lijst met klussen.

We hebben nu in deze vakantie, het hele his aan de buiten geverfd, twee keer. 1 raam die aan het rotten was, het rotte gedeelte er uit gehaald, en nieuw hout er bij in geplakt (tja , voordeel van een meubelmaker die kan dat makkelijk) en geplamuurd, en ook weer geverfd,Goed voor de komende 10 jaar of langer.
De boei delen van de schuur verwijderd, en nieuwe er op gezet (zijn we bijna mee klaar) en die worden morgen dan nog een keer geschilderd.
Het bankje voor het his geschurd en geschilderd (das dan eer voor de mooiigheid)
en nu dan weer de dakgoot wat morgen dan ook moet gebeuren.

En ja, de binnekant moet dan ook. Voordeel, het is een kleine oppervlakte waardoor waarschijnlijk net als bij het kozijn, het rotte gedeelte er uitgefrased kan worden, nieuw hout er weer in, alles goed afschuren zodat het weer 1 geheel lijkt, muurtje stucken ( want er zaten van die lelijke plasticen schroten voor, die we net hebben weg gehaald om te kijken wat de schade was) en een leuk verfje/behangetje er op.
Voordeel: ik ben eindelijk van die lelijke plasticen schroten af en het wordt nu straks een mooi plekje.
Nadeel: het is weer een pleer werk wat geld kost

Ach ja, elk nadeel heeft zijn voordeel

liefs woezel

Lilypie Third Birthday tickers

En het houd je lekker van de straat…Maar leuk is inderdaad anders ja.

Groetjes,

Michèle

Bah, lekkage vind ik altijd zo naar. Ik hoop dat het snel verholpen is!

Wij hadden hier toch een wolkbreuk net, de straat stond blank. De wielen van de auto’s waren tot aan de velg gewoon niet meer te zien, onvoorstelbaar hoeveel water er is gevallen. Wel 40 mm als ik manlief moet geloven. En dan ben ik ook wel bang voor lekkage, maar gelukkig nergens iets te zien.

Groetjes,
M

“Ik zou graag de ideale moeder zijn, maar ik heb het te druk met het opvoeden van m’n kind”

Wat vervelend dat jullie lekkage hebben.

@Mriek, ik zag het op het nieuws gisteren. Wat een hoosbuien zeg, niet normaal. Hier heeft het amper geregend.

Groetjes,
Sandra

Lilypie Fourth Birthday tickers
Lilypie First Birthday tickers

@Sandra, het was echt bar en boos inderdaad. De straat was gewoon niet meer te zien. Haha, de voetbal van Erik dreef door de achtertuin. Even een foto (hopelijk is het een beetje te zien):

Groetjes,
M

“Ik zou graag de ideale moeder zijn, maar ik heb het te druk met het opvoeden van m’n kind”

M’riek welk gedeelte van NL woon je dan?
Hier heeft het wel geregend maar lang niet zoveel als bij jullie als ik de foto
zie, Wat vreselijk zeg!

Gr. mamam van 2 kids

@mamavan2kids: ik woon in Drenthe, in de buurt van Assen.

Groetjes,
M