Legitimatie?

hoi allemaal,

ik ben net naar gemeentehuis geweest om een nieuw id bewijs aan te vragen.
Ik vroeg ook hoe ik dit het beste met Lieke kan doen.
Hun adviseerde een eigen id, anders moet ik een pas aan vragen.
Maar als ze naar belgie gaat met iemand anders is een eigen ID makkelijker.
Er gaat zoveel vooraf. Moet een foto laten maken bij fotograaf. En de eissen zijn streng. (hallo met een baby van 5 maanden) Een heel geregel.

Nu is mijn vraag hebben jullie kindjes ook een eigen ID of staan ze bij jullie op het paspoort?? En vanaf welke leeftijd is dit verplicht???
Wij wonen tegen de belgische grens dus komen daar regelmatig.
Zou ik er toch een aan moeten vragen voor haar???

Alvast bedankt.

Groetjes Gytha

hier heeft iedereen een eigenpaspoort
zelfs alexander al met 3wke oud… het is een heel gedoe maar een goeie fotograaf heeft standaard hulpmiddeltjes hoor.
Ik heb er toendertijd voor sofie voor een eigen paspoort gekozen omdat bijschrijven in beide paspoorten net zo duur was als een eigen.

Toen we naar bulgarije wilden had ook echt iedereen een eigen paspoort nodig, tsjechie ook, dat is nu veranderd, nu accepteren ze wel bijschrijvingen,maar ik kies standaard voor eigen pas, omdat stel je kind is alleen bij mama in paspoort, mama breekt een been in met skieen en papa moet kind mee de grens over nemen… dat mag dan niet…

groetjes Kim, mama van Sofie,Victor & Alexander!!

Wij hebben onze meiden bewust geen eigen paspoort of ID gegeven zodat niemand er zomaar mee aan de haal kan gaan en net kan doen of het zijn/haar kinderen zijn.

Verder staan ze op allebei onze paspoorten bijgeschreven. Wij kregen deze tip van iemand om het op beide paspoorten te doen. Als ze alleen bij mij op het paspoort zouden staan, we zijn in het buitenland en er overkomt mij iets, dan kan mijn man de kinderen niet zomaar mee terug naar Nederland nemen omdat de kinderen bij hem niet bijgeschreven zijn. Dat is blijkbaar een heel gedoe.

Je gaat er natuurlijk niet vanuit dat het gebeurt, maar dat soort situaties willen we proberen te voorkomen.

Ik zou als ik jou was, zeker omdat jullie nogal eens België in gaan, wel zorgen dat je bijschrijvingen of een eigen ID voor je dochtertje regelt. Als je aangehouden wordt om welke reden dan ook en je kunt niet bewijzen dat ze jullie dochtertje is of dat je haar legaal bij je hebt dan krijg je mogelijk een heel gedoe en daar word je niet blij van.

Groetekes, Sje

Hoi,
Justin heeft zelfs nog geen eigen id of paspoort.
Maar als je besluit een eigen te doen kan wel iedereen je kindje meenemen,bij jou in het paspoort bijgeschreven kan dat dus niet.
het ligt er misschien ook aan of iemand anders met haar over de grens gaat of jullie het meest,dan zou ik het bij jou op doen.
De eisen zijn idd streng,hoofdje moet recht en ze mogen niet lachen.
Nou ik vindt het eigenlijk belachelijk.

Gr Diana

denk dat we toch maar een eigen id laten maken zeker omdat we regelmatig in belgie komen omdat we aan de grens wonen.
De tante van Lieke woont ook in belgie en daar gaat ze wel eens mee logeren.
Dus denk dat we het risico niet gaan lopen.

Inderdaad echt belachelijk die strenge eissen van pasfoto.
Lieke mag niet lachen en moet als het kan de mond gesloten houden nou zeg dat maar eens tegen een kleindje van ruim 5 maanden hahaha

groetjes Gytha

Succes met het maken van de foto!!!

Wij gaan ook maar eens kijken wat we gaan doen. De vakanties zijnnu wel ongeveer afgelopen, maar je weet maar nooit!!

Moeder van een mooie dochter Anna, geboren 2 juli 2007.

Hallo,

Hier lijkt het me wat simpeler qua paspoortgedoe. Van zodra de kindjes geboren zijn kan je een wit kaartje afhalen op het gemeentehuis dat als id geldt. Zonder foto. Dit geldt tot ze 12 jaar zijn. Pas dan krijgen ze een echt “kaartje” met foto. Makkelijk en niet zo een gedoe. Toch nog iets dat Nederlanders kunnen leren van Belgen (meestal is het andersom )

Groetjes,

Tamara

Hallo,

Onze dochter (3 maanden oud) heeft ook al haar eigen ID-kaart. Wij wonen ook tegen de belgische grens, en komen er dus vaak. Daarnaast zijn mijn partner en ik nog niet getrouwd, dus op deze manier kan hij toch met haar op stap. Is ook makkelijker voor de oma en opa’s.
En een identiteitsbewijs is in Nederland gewoon verplicht ongeacht je leeftijd.

Groetjes Joyce

Hier staan de boy`s ook bij ons allebei in het paspoort

Groetjes van Heleen mama van Robin en Justin

Wij hebben Lisa en Cas in beide paspoorten staan.

Liefs van Jolanda, mamma van Lisa (25-08-'02) & Cas (02-12-'04).