Leeg drinken flessen wordt alleen nog maar lastige

Heb laatst een topic geplaats over het moeilijk leeg drinken van de flessen.
Ik vraag me echter steeds meer af of het nu echt wel de tandejes of de sprong zijn. Het gaat alleen nog maar slechter. Ze komt nog nauwelijks aan 400 cc melk. Dat is toch echt te weinig op die leeftijd? Geen enkele fles gaat nu nog leeg kan het ook aan het schema liggen. Ga bijna denken dat er iets anders aan de hand is, ook omdat ze weer meer spuugt. Zie andere topic.

Dit is haar huidige schema:

08.00 fles (nu dus 160 cc)
10.30 fruithapje ( niet eerder ivm slapen 09.00-10.30)
12.00 boterham
12.30 fles (maar 80-100 cc meer krijgt ze niet op) en nu in beker tijdens nuttigen boterham, want fles erna weigert ze zelfs )
15.30 80 cc diksap en tussendoortje
17.30 groentehapje 200 gram en paar lepeltjes yoghurt
19.30 fles (160 cc)

Hebben jullie advies want ik vindt het nu toch wel wat min worden.

groetjes Jeuly

Gewijzigd door - jeuly op 23 Aug 2010 23:44:26

hoi Jeuly,
ik weet niet hoe oud je kindje is, je ticker werkt niet. Maar mijn zoontje is bijna 8 maanden en die heeft dat een tijd geleden ook gehad, daar heb ik toen ook een topic over geopend. Was in eerste instantie alleen zijn laatste fles die hij weigerde, daarna ook de rest. De laatste fles heeft heel lang geduurd, inmiddels drinkt hij hem weer, maar het ging vanzelf over. Het duurde ook te lang voor een sprong (2 mnd) maar wat het wel was weet ik niet, want zijn schema is inmiddels weinig veranderd. Tips heb ik dus helaas niet voor je, maar wel hopelijk een beetje goede moed.

groetjes
Ineke

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

Hallo Jeuly,

Jouwn kindje is ook 8 maanden en vanaf 7 maanden is 400 ml opvolgmelk voldoende. Dim krijgt ook maar sinds hij 7 maanden is 400 en hij is er te vreden mee en blijkbaar jouwn kleine ook!

Ik zou me er absoluut geen zorgen om maken! Wel is het belangrijk om 10 druppels vitamine D per dag te geven aangezien ze onder de 500 ml zitten, maar dat is zoiezo verstandig tot ze vier jaar zijn volgens het CB.

Ons schema (al vanaf 7 mnd dus)

• Pap van 200 ml fv
  • Koekje + sap
  • 1 boterham + 200 ml fv
  • 1-2 stuk fruit + sap
  • 100 gr groentehap (groente, aardappel en vlees) + danoontje of ander kwark toetje = 85 tot 125 ml

en hier is meneer tevreden mee en hij groeit als kool was gisteren nog bij de kinderarts en de laatste maand is er weer een halve kilo aangekomen! Nu 10 kg en 74,2 cm en hij is harstikke gezond.

Dus ik zou me absoluut geen zorgen maken

Geef je echt nog de fles? Geen probleem mee hoor dat niet, ben zelf sinds een maand overgegaan op het afbouwen van de fles, harde tuit is hier een probleem, maar ik heb nu een antilekfles van de kruidvat van 6 mnd + lijkt precies op een fles alleen zit er een hele grote antilek tuit op en hij drinkt er super uit de fles gebruik ik nu als maatbeker

@ineke1980
Zij is nu bijna 9 maanden.

@Jaantje
Ja, in de ochtend en de avond krijgt ze nog echt een fles. We zijn nu wel de middagfles aan het afbouwen, dat wil zeggen dat we nu aan het oefenen zijn met een drinkbeker. Dit gaat steeds beter. Vindt het vaak ook lastig wanneer je waarmee moet starten of overgaan. Ik moet zeggen de meeste info haal ik echt van deze site!
Doe jij de melk dan ook in die tuitfles/beker?
Hier zeggen ze dat de tuitflessen/bekers hetzelfde zijn als de gewone flessen en je dus beter meteen een gewone beker kunt aanleren… Ik weet het ook niet, maar heb haar gisteren de diksap in een avent tuitbeker gegeven daar drinkt ze wel uit, maar ik moet hem vasthouden…!
Als ik haar nu alles uit de beker geef krijgt ze nog minder binnen, aangezien het nog niet helemaal goed gaat, maar oefening baart kunst!

Gewijzigd door - jeuly op 24 Aug 2010 15:40:49

ik denk ook dat ze zelf aangeeft voldoende binnen te krijgen. Maar de fles kan toch ook gewoon nog? Wij moeten op advies van het cb in belgie inderdaad wel beginnen met uit een beker leren drinken, maar hij krijgt 's ochtends en 's avonds gewoon nog een fles. Een gewone beker is idd beter dan een tuitbeker voor de spraakontwikkeling, heeft met de lipsluiting te maken, dat is anders bij een tuitbeker dan bij een gewone beker.

groetjes
Ineke

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

Volgens mij is je schema prima, hoor en drinkt ze ook wel genoeg. Hier schema met 8 maanden

7.30 fles 180/6
11.00 fruit 200 gr + 200ml roosvicee/diksap
13.00 fles 180/6
15.00 200ml diksap + lange vinger
17.00 200 gram warm eten
19.30 fles 210/7 + pyamapapje

Tuitbeker is idd hetzelfde als de fles, dus niet beter ofzo. Hier moeten we ook langzaam beginnen met beker, maar hij en ik vinden de fles zo gezellig.

22-12-2009 colin geboren

Prima schema en ze krijgt zo idd echt voldoende opvolgmelk binnen hoor. Mijn zoon dronk toen zo ongeveer hetzelfde en ik vond het ook weinig maar volgens het cb was het echt voldoende.

groetjes Ramona

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

Ja doe ook de flesvoeding tussen de middag uit de antilekbeker
en de sapjes ook, en afentoe probeer ik het al met een harde tuit,
uit een gewone beker vind ik hem nog veelste jong voor, zelf liep ik op mijn 3de 4de ook nog met een tuit rond en er is niets mis met me spraak

aangezien dat als hij zelf drinkt hij ligt als hij hem vasthoud etc. haha smeerboel ik heb wel een oefenbeker alvast van difrax gekocht en die is pas vanaf twaalf maanden, dan begin ik wel eens met een beker,

Het CB vraagt mij de laatste tijd eigenlijk helemaal niet meer naar schemas en wat ik gebruik om het er naar binnen te krijgen maarja mensen zeggen dat ze ook van mijn gezicht af kunnen lezen wat ik denk dus zou wel een paar keer blikken hebben gegeven dat ik het er toch niet mee eens ben en ik heb toen met zes maanden wel een uitdraai gekregen van een schema dat scheelt ook weer, hoef je het er niet elke keer over te hebben

Volgens mij heb je een prima schema!
Ons schema met Neeltje is nu
06.30/ 0700 fles opvolgmelk en daarna korstje brood
10.00 fruithap
11.30 boterham ( kortjes) en daarna fles opvolgmelk
1500 fles diksap en biscuitje oid
1730 eten
1830 fles opvolgmelk

dan slapen tot volgende ochtend.

Ik denk dat je kindje altijd pakt wat het nodig heeft. En vergeet niet dat ook in fruit en groenten vocht zit wat dus ook binnenkomt.

groetjes!

hallo!!!

ik ben nieuw hier maar ben ook zo aan het rommelen met de flesvoeding, schema is nu:
7.00 flesvoeding 180
9.30 fruithap en sap
slapen
11.30 1 broodje en sap
13.00 flesvoeding 180
15.00 liga en sap
17.00 groente en danoontje
18.30 fles 210 en 4 scheppen rijstebloem

de laatste fles is echt een drama ben er wel een uur mee bezig, heb het al aangemaakt met pap en met een lepel gegeven maar gaat dan echt kokhalzen, en heb allerlei verschillende soorten pap gebruikt niks werkt!

het lijkt mij dat ze wel nog wat moet hebben voor dat ze naar bed gaat toch?
heeft iemand tips??? ik vind/vond het het meest fijne moment van de dag even lekker samen zijn. en dat is nu niet meer !

alvast bedankt groetjes diantha mama van nina

Waarom moet ze nog wat hebben voor ze naar bed gaat? Blijkbaar heeft ze er echt geen zin in. Zelf zou je ook niet willen dat iemand dan toch probeert om die fles erin te proppen. Zo werkt dat met die kleintjes ook.

Als ze niet meer wil, dan wil ze niet meer. Ik zou dan gewoon lekker stoppen. Je merkt vanzelf of ze met honger wakker wordt.

Groetekes, Sje