Grappig dat jullie beide een foto van jullie kindje hebben dat ze met de stofzuiger bezig zijn hahahahahahah
wat is dat toch een magisch apparaat he, mijn zoontje vind het ook zo geweldig, gaat altijd het snoer vasthouden en laat het niet meer los tot ik klaar ben hihiiihih
Mijn man heeft altijd gezegt één kindje is perfect, we hebben dan ons gezinnetje dus begin bij mij niet over een tweede te zeuren en nu zegt hij dat nog steeds, Onze zoon wordt binnenkort 1 jaar.
Bij ons heeft het 4,5 jaar geduurd voor ik zwanger was en hebben een heftige periode doorstaan.
Uiteindelijk is Dion d.m.v IVF verwekt en ik lag 2 keer in het ziekenhuis met complicatie’s en een operatie gehad verschillende vruchtbaarheidsbehandelingen enz enz … dus mijn man is er nu helemaal zeker van dat hij het mooi vindt zo.
In de kraamweek had ik zoiets van ik wil er nog wel een, ik vond het allemaal zo mooi en bijzonder, maar ik draai nu toch ook wel een beetje terug, ik vind het moederschap best pittig en ik ben al 37 dus voor een tweede zouden we niet te lang meer moeten wachten maar mijn twijfel doet er niet toe want manlief wil het niet dus sluit ik mij daar bij aan.
Ik zou een leeftijdsverschil van 4 1/2 jaar mooi vinden, mijn zwager en schoonzus hebben 3 kids telkens als er één naar de kleuterschool ging was ze weer zwanger, bij vrienden zie ik veel dat als ze 2 á 3 jaar schelen dat ze dan veel meer ruzie maken omdat de jongste mee wil doen met de oudste maar daar eigenlijk te klein voor is, als het verschil iets groter is heb je dat minder heb ik gemerkt, ik scheel ook 5 jaar met mijn broer.
Toen wij klein waren hadden we ieder onze eigen vriendjes en vriendinnetjes en interesses die bij de leeftijd horen dus nooit ruzie omdat we het zelfde wilde en nu we volwassen zijn merken we geen verschil meer in leeftijd, wat wel weer appart is dat hij zijn jeugd heel anders heeft beleeft dan ik terwijl we de zelde opvoeding hebben gehad en onze ouders zijn nooit gescheiden, heel leuk om over vroeger te praten maar misschien nog leuker als we niet veel hadden gescheeld in leeftijd en meer met elkaar waren opgetrokken vroeger.
Ik zou zeggen als je man toch over de dam komt, gelijk de anti-conceptie aan de kant want je weet ook niet hoelang het weer duurd voor je zwanger mag worden, laat het lot bepalen hoeveel leeftijdsverschil er tussen de kindjes komt, plannen is niet altijd te doen.
Mijn ouders wilde ook graag een 2e kindje maar na 4 jaar dachten ze dat het niet meer zou gebeuren en toen heeft mijn moeder alle babyspullen van mijn broer weggedaan en nog geen 2 maanden daarna was ze zwanger van mij !!!