Hoi,
Ik heb al een tijdje een intern conflictje bij mij zelf.
Wij willen heel graag een broertje of zusje voor onze dochter. Echter hebben we pech. We zijn nu alweer 2 jaar bezig. Een ding zijn we beiden overeens. We willen niet het medische circuit in. We weten wat er bij ons aan scheelt en de kans dat het met hulp beter gaat of eerder gaat lukken is de vraag.
Maar nu word onze dochter binnenkort 4 jaar en gaat ze naar school. Aan de ene kant extra tijd voor je evt. nieuwe kindje. Maar aan de andere kant het leeftijdsverschil is wel groot. Ik kom zelf uit een heel groot gezin. En heb nu pas goed contact met mij oudste broer en jongste zus. Met mijn jongste zus scheel ik 4 jaar en met mijn oudste broer 10 jaar. Ik heb zelf met mijn jongste zus tijdens mijn tienerjaren geen hechte band gehad eigenlijk alleen met de broer en zus die met mij maar 2 jaar scheelden. Nu zit ik ermee doen we er wel goed aan om er z’n groot verschil tussen te laten komen. Ondanks dat ik haar niet alleen wil laten zijn hebben ze er beiden niets aan als ze niets met elkaar hebben wegens het leeftijds verschil.
Ik zie hier wel ouders met kinderen met een verschil van 4 of 5 jaar. Hoe ervaren jullie het en jullie kinderen. Wat waren jullie overwegingen om er toch voor te gaan.
Ik hoop dat jullie mijn dillema een beetje begrijpen.
Ik hoor trouwens ook van de andere hun menig gedachten en wat ze zelf zouden willen of doen.
groetjes
lon106