Damian kampt nu al een aantal weken met slaapproblemen. Zo slaapt hij hele nachten niet en zo slaapt hij de nachten wel maar zijn we (letterlijk) uren bezig om hem in slaap te krijgen. Nu heb ik dus al een paar dagen iets gedaan waar ik op tegen ben en heb hem in het grote bed gelegt. Niet alleen bij mij maar ook bij mijn ouders en gister zelfs bij een collega waar we de verjaardag van haar dochter vierden. Ik ga er niet bij liggen en hij slaapt binnen 2 minuten en dan kan ik hem zonder problemen over leggen. Het gaat dan gewoon goed totdat hij wakker wordt en dan krijgen we hem weer niet meer in slaap behalve in het grote bed. Ik had al eens gehoort dat dat te maken kan hebben met de geur van ons maar aangezien het ook bij mijn collega in bed lukte vraag ik me toch af of dat het is. Een vriendin van mij heeft een dochtertje van 3 en die zei dat haar dochter ook net voor haar eerste verjaardag over is gegaan naar een groot bed omdat het niet meer lukte in de ledikant. Ik vind dit erg vroeg maar is dit echt een teken dat damian klaar is met het ledikantje. Wij hebben helaas niet zo een waar je een zijkant van weg kan halen dus dat kunnen we dan ook niet utproberen(met een extra matras onder het bed zodat als hij valt het dan wel zacht doet)
Ledikant/groot bed
Ik denk dat je gewoon je gevoel moet volgen, jij kent Damian het beste
en met een extra matras eronder zou het naar ik geloof geen kwaad kunnen…
Het kan natuurlijk ook een sprong zijn. Of misschien het bedje anders neerzetten? Op dit forum zijn wel eens dingen geopperd over energiebanen, een beetje zweverig, maar ze zeggen dat het helpt.
Het is wel vroeg maar indd jij kent je kereltje het beste. Kan best zijn dat hij klaar is met het ledikant. Je kunt ook een groot bed op zijn kamer zetten en dan het ledikantje ook nog even laten staan, kan ook zijn dat er iets in zijn kamer is wat hij niet prettig vind.
Liefs Michelle
Dat is dus het probleem. Een groot bed EN ledikant lukt niet. De kamer is niet zo groot. Hij is gister binnen 2 minuten in het grote bed in slaap gevallen. Na 5 min heb ik hem over gelegt. Toen heeft hij heel de nacht doorgeslapen tot half 7. Daarna heeft hij nog tot 9 uur geslapen. Het bedje hebben we al verplaatst. Maar komt het wel vaker voor dat kindjes van bijna een jaar al aan een groot bed toe zijn. Ik vind het zo vroeg maar al we heel eerlijk zijn is hij met alles super voreg. Hij loopt ook al dus vind het ook wel een eng idee hoor dan. Denk dat ik van de week maar het cb ga bellen om te kijken wat hun zeggen.
je kunt altijd een traphekje in zijn deuropening zetten? Als je bang bent dat hij de trap afwandeld snachts…
Een trap hebben wij gelukkig niet. Maar hij is zo slim en bijdehand dat hij de deur open krijgt en aangezien wij ook een labrador hebben rondlopen vind ik dat een eng idee. We gaan het nog even aankijken en anders toch maar met zijn eerste verjaardag een groot bed proberen en de deur helemaal dichtdoen en de klinken omhoog.
je heb dacht ik bij de ikea of een andere beddenwinkel wel peuterbedden met een rand (hekachtig geval) die je omhoog kan doen. Zodat ze er minder snel uit kunnen. Dit heb ik eens bij iemand gezien, heel handig je kon dit bed ook aan de achterkant groter maken dus multifuntioneel. Je zou dan als hij groter is een ander matras er in kunnen doen. Misschien moet je hier eens naar opzoek. En idd de deurklink omhoog zetten.
Succes.
ik ben net voor intake bij het kdv geweest en die had het ook over dat bed. Inderdaad bij ikea voor 60 euro ofzo. Misschien dat inderdad maar eens proberen. Ben heel erg benieuwd hoe dat zal gaan
Hij is pas 11 maanden zie ik; Persoonlijk zou ik hem op een groot matras op de grond leggen, is niet echt “mooi” maar heeft bij ons ook ontzettend geholpen! Maar goed je moet natuurlijk zelf kijken wat werkt voor jullie
Hoi,
wij zijn zelf nog lang not zo ver, maar op de camping sliep Abby in een gewoon bed. We hadden een bedhekje van iemand gekregen en dat werkte best goed. Ik weet niet echt de naam van dat ding, maar je zou een kunnen kijken.
Verder kun je ook eens kijken naar het bed van Stokke… Die kan je op meerdere standen doen!
Greetz,
Yadi en Abby