Laten slapen of wakker maken?

Hoi allemaal,

Ik heb even een vraagje laten jullie je kleintjes slapen tot een voeding of maken jullie ze wakker als het weer tijd is om te eten? Tygo krijgt fles voeding maar slaapt vooral 's ochtend erg lang. Hij heeft vanochtend om 9 uur een fles gehad en om half 11 een fruitje. 11 uur ging hij er weer in, meestal maak ik hem dan maar weer wakker voor een voeding, omdat ik anders het idee heb dat hij erg lang slaapt overdag.

Hoe doen jullie dat??

Groetjes

Overdag en s avonds maak ik Neeltje wakker, alleen 's nachts niet. Ik laat haar wel eens iets langer slapen hoor, maar geen uur zeg maar.

groetjes!

Lilypie First Birthday tickers

Ik heb Nick ook altijd wakker gemaakt overdag mocht hij een keer wat langer slapen. Niet langer dan een uur.
Maar meestal werd hij zelf wakker voor de volgende voeding

Groetjes Bianca

Ok nou ik heb Tygo er maar uit gehaald om 13.45 hij was wel diep in slaap .En hij was net om 15.15 alweer moe en jengelig dus maar weer in bed gelegd. Zijn jullie kindjes dan wel gezellig als jullie ze eruit halen?? Tygo kan vooral om een uur of 20.00 heel hard huilen en dat vind ik zo zielig…
Stom he eigenlijk een luxeprobleem…

Hey
een probleem is een probleem, of het nou een luxe probleem is of niet. Ik had het laatst ook met Sarah, dat ze 's nachts/ 's ochtends erg lang had doorgeslapen. (zie ander topic)
Maar ik maak haar overdag niet wakker (als het niet de te lang duurt) Overdag slaapt ze zoiezo niet zo goed, dus als ze al een keer doorslaapt, laat ik haar liggen.
Vind het soms moeilijk om me aan het flessen rooster te houden. De ene keer wil ze echt na 3 uur al een fles, maar als ze dan goed slaapt daarna, en er 5 uur tussen zitten vind ik dat ook goed. (langer niet) Het komt zo dan wel weer goed.

En idd, moet ze er een keertje uit als we ergens naartoe moeten (bijv cb) dan heeft ze een echt ochtend/middag humeur. Haha.

Groetjes, Boukje

Hoi,

Hier zat er destijds ook wel eens 5 uur tussen, en als je dan eens op 4 flessen uitkwam op een dag maakte ik me daar geen zorgen om.
Als mijn kindje het daar goed op deed dan maar minder.
Er waren genoeg plasluiers, dus niks mis mee.
Ik ging de kinderen er niet voor wakker maken.
Zeker de oudste, die sliep al erg weinig en als die lekker sliep maakte ik die niet wakker.
Maar er mag niet langer dan 5 uur tussen zitten.

Groetjes Lisan.

Bedankt voor het meedenken en ervaringen delen dames!! Tygo krijgt al 4 flessen en 3 vind ik echt nog te weinig, hij is zondag 6 maanden. Vandaag is denk ik een slaapdag. Ik kon hem vanmiddag met moeite 1,5 uur wakker houden. Maar ik houd meestal de regel aan hem niet langer dan 3 uur te laten slapen tussen de voedingen overdag.
Ja Boukje ik kan me voorstellen dat je Sarah laat slapen als ze sowieso niet zoveel slaapt overdag.
En idd Lisan eigenlijk vind ik het ook zielig om Tygo wakker te maken maar ik kom gewoon in de knoei met de flessen.
Misschien moet ik de eerste fles eerder geven dus om 8 uur ipv 9 uur. Dan haal ik hem een uur eerder uit bed (wat een slaapkop he?)
Wat vinden jullie??

Groetjes

Ik maak Dion wel wakker voor de fles als hij er qua tijd er aan toe is. Maar geef hem ook gerust eerder als hij er om vraagt. Dion houdt nu soms 2 uur vol na de fles maar soms ook maar een uurtje nou als hij moe is leg ik hem op bed en hou ik hem niet wakker moe is moe het ene kind heeft meer slaap nodig dan een ander.
Ik weet niet of je straks ook warm eten gaat geven, want dan moet je een fles laten vervallen omdat ze van voeding 2 maar 600ml mogen hebben vertelde het CB.

Hoi Pranger7,

Ja fruit en groente ben ik net mee begonnen, maar is nu nog lastig tussen te plannen omdat hij zoveel slaapt. Dus meestal geef ik fruit 's morgens ong 1,5 uur na de fles en groente ook zo’n beetje. Hij eet fruit lekker op en groente is nog maar een klein beetje een paar lepeltjes.
Tygo vraagt eigenlijk nooit eerder om eten 9 van de 10 keer slaapt hij nog als het tijd is voor de volgende voeding.
Maandag moet ik naar het CB dus ik ga het eens vragen. Als hij moe is leg ik hem ook op bed hoor, anders is hij niet vrolijk (op zijn zachtst gezegd)

Ja altijd moeilijk wat moet ik doen wakker maken laten liggen, maar ja ze hebben de voeding wel nodig enz enz. Maar ja het ene kind slaapt meer dan de ander en die van ons kunnen er blijkbaar wat van. (saai soms he)