Laten huilen?

Hallo, vanancht om 3.30 heb ik mijn zoontje van 9 weken een half uurtje laten huilen om te proberen of hij door zou gaan slapen. Het was geen half uur achter elkaar, maar met een pauze van 10 á 15 minuten ongeveer. Na de 2e keer huilen viel hijweer in slaap. Maar hij lugt naast me en ik hoorde steeds zijn maagje luid knorren. Ik vond dit en het feit dat ik hem eerder gewoon liet huilen zó zielig, dat ik hem toch om 5.00 toch een flesje heb gegeven. Hij vroeg er niet meer om, maar ik heb het toch gedaan… Mag je een baby van 9 weken zo streng behandelen, i.v.m het trainen in doorslapen? En zo ja, hoelang mag een baby van die leeftijd doorslapen? Hij had zijn laatse fles om 22.00 die avond gehad.
groetjes mamaleilani

groetjes

hai hai, ik zou gewoon zoals je deed die fles geven om 5 uur. ze zijn nu nog zo klein en jong dat ze dat nog echt nodig zijn! ik heb mijn kinderen op die leeftijd niet zo lang laten huilen, vond dat ook niet nodig, ze hadden gewoon honger. ze waren dan ook 6 weken te vroeg geboren, maar dan nog… gewoon geven zou ik zeggen! succes, danidi

Ook hier nog een keer: niet trainen om door te laten slapen. Zie het andere topic wat je hierover gestart hebt. Dus nu ook nog niet 's nachts laten huilen, zeker niet als je hoort aan zijn maagje dat-ie echt honger heeft.

Als je hem overdag eens laat huilen is geen probleem. Checken of hij een vieze luier heeft, of het voedingstijd is, of hij pijn kan hebben en of hij het te koud of te warm kan hebben. Als dat allemaal in orde is en hij huilt nog steeds, gewoon lekker laten liggen.

Baby’s moeten prikkels weg kunnen huilen. Als wij af willen reageren na een drukke dag met veel indrukken gaan we een uurtje tennissen of fietsen, maar een baby kan alleen maar liggen. Dus voor zo’n kleintje is de enige manier om af te reageren, lekker even huilen.

Hoef je ook niet per se proberen te troosten (soms gaan ze dan zelfs harder huilen omdat ze met rust gelaten willen worden), gewoon lekker laten uithuilen.

Is helemaal niet zielig, maar ik moet toegeven dat het vooral in het begin niet makkelijk is want je zou zo’n hulpeloos kleintje liefst bij elk huiltje willen sussen. Ik kan je wel geruststellen: het went wel.

Groetekes, Sje

he hallo

ons kleintje van amper twee weken heb ik gister avond ook eens goed laten huilen,het was nog lang geen tijd voor de fles en hij had geen vieze luier en alles was volgens mij in orde dus heb ik hem maar eens gelaten
en nee makkelijk is het niet hoor om je kleintje ff te laten huilen maar bij de eerste hebben we dat ook gedaan en indd steeds op pakken werkt vaak alleen maar averechts na verloop van tijd is hij toch in slaap gevallen.ben wel om de vijf minuten ff gaan kijken bij hem,

anouk nelissen

Zulke kleine baby`s kun je nog niet verwennen en ook niet leren om door te slapen denk ik.

hoi hoi

nee indd leren doorslapen is indd nog erg vroeg ,maar ik denk wel dat de hele kleintjes het snel genoeg in de gaten hebben wanneer ze huilen en dan opgepakt worden,maar goed dat is ieder natuurlijk voor zich ik ben er in ieder geval erg voorzichtig mee,kan niet steeds maar met hem op de arm rond lopen he ,vind het meisje van ons ook niet leuk die vraagt ook de aandacht he dus ff verdelen dan maar
groetekes anouk

anouk nelissen

Nee inderdaad, steeds met je mannetje op je arm lopen werkt ook niet. Ik had altijd een theorie…
Zon kleintje kent jouw nog beter dan zichzelf, vanaf dat een kindje geboren word is dus alles nieuw voor zon ukje, het enigste wat dan zo vertrouwd is ben jij.
Ze maken dus erg veel mee meteen en alhoewel doorslapen erg tof zou zijn ben ik van mening dat je dat niet zo vroeg al kan beginnen met het trainen van diverse dingen zoals doorslapen, daarbij kan het ook gewoon zo zijn dat hij dat flesje echt nog nodig heeft of misschien alleen een zuigbehoefte. ( Ondanks dat ze onder een deken lagen voelden onze kindjes meestal koud als ze ook honger hadden en na de bv of fles waren ze weer lekker warm ) Verwennen kan nu nog niet ( het cb zei me tot 6 maanden niet in elk geval ) Daarbij hoor je denk ik een dezer dagen zelf goed een verschil tussen echt huilen omdat je kindje iets nodig heeft of huilen omdat hij er even behoefte aan heeft. Probeer te luisteren naar je instinct. Onze 2 kindjes hebben beiden lang gedaan voordat ze doorsliepen, maar ze sliepen beiden ook naast me in een eigen bedje aangezien we beide keren nog een kamertje moesten bouwen.