Laten huilen of uit bedje?

Hallo allemaal,

Mijn dochtertje Lindsey (3,5 week jong) ligt soms 's nachts te huilen. Ze is dan klaarwakker, ze heeft dan al een schone luier en borstvoeding gehad. Wat kan ik het beste doen: haar laten huilen (vind ik zielig) of uit bedje halen (dan is ze stil en kijkt me dan met grote ogen aan)?? Ik kan haar moeilijk laten liggen, want op deze leeftijd is huilen een overlevingsinstinct. Dus ze heeft IETS nodig. Ik denk dat ze rechtop wil zitten en wil rond kijken. Wie kan me helpen??

Groetjes Jessica

Mama van Lindsey

Kan het ook zijn dat ze haar bedje te groot vind en de kamer te donker??? Morgan heeft heel lang in der wagenbak geslapen en later met rollen om der bedje wat kleiner te maken en ze heeft een nachtlampje dat een blauw schijnsle geeft. Dus niet storend maar wel rustig en ze ligt niet in het pikkedonker.

Groetjes,

Michèle

Ze slaapt bij ons op de slaapkamer in de kinderwagen ivm met borstvoeding 's nachts, maar een lampje aanlaten werkt niet. Heb ik namelijk al geprobeerd.

Bedankt voor je reactie!!

Mama van Lindsey sinds 10 oktober '09

Oh hmm ja dan weet ik het ook niet. Sorry

Groetjes,

Michèle

Wij hebben de eerste (ik geloof) 3 maanden ook ontzettend zitten tobben met het ritme! Hij was 's avonds rustig tot 1 uur wakker, en standaard om 11 uur een huiluurtje. Heel vermoeiend! Wij gingen als het echt te erg werd met hem wandelenm, en dan viel hij wel in slaap
Ik zou haar er toch wel uit halen, want laten huilen op deze leeftijd vind ik persoonlijk ook niets. Misschien als je haar even naast je legt, of heb je dat ook al geprobeerd? Verder ben ik bang dat het iets is wat gewoon over moet gaan…
Veel succes ermee!
Liefs, Anne

Draai het bedje eens een halve slag of een kwartslag. Dat wil nogal eens wonderen doen. Klinkt heel suf maar het helpt echt in veel gevallen.

Groetekes, Sje

ik weet niet hoe lang ze huilt Maar ze mogen best even huilen hoor
10/15 min is geen enkel probleem Duurt het langer dan ga je even kijken
Maar zou er zeker even 10 min laten
Hoe zielig het ook klinkt en hoe moeilijk het ook is
Veek baby’s hebben het ook nodig om weer in slaap te vallen
Mijn zootje huilde altijd een min of 10/15 om vervolgens weer heerlijk verder te slapen
Kwam ik m eerder uit zn bedje halen ging hij mooi niet meer slapen

Groetjes
Linda

Mama van Bjorn 15-08-08

Lilypie - Personal pictureLilypie Pregnancy tickers

Ja klopt, ze hebben dat huilen ook nodig om prikkels te verwerken die ze overdag gehad hebben. Zeker nu ze nog zo jong is zal er ook zat bezoek komen. Dat kost die kleine mop allemaal energie.

Als wij af willen reageren gaan we een uurtje sporten, een boodschapje doen, de ramen zemen of wat dan ook. Die kleintjes kunnen alleen maar liggen, huilen en poepen. Ze moeten via de paar vaardigheden die ze hebben af kunnen reageren. Huilen is de meest logische.

Bij overlevingsinstinct hoort ook dat je afreageert. Dus in dat geval is het niet zielig om haar te laten huilen. Ik vond het bij de eerste ook moeilijk om te laten huilen van tijd tot tijd. Bij de tweede werd het makkelijker.

Groetekes, Sje

Gewijzigd door - Sje op 03 Nov 2009 14:52:59

Hoe is het vannacht gegaan???

@ sje
Ik zou er eerder voor kiezen om de ramen in te gooien als ik me wil afreageren

Groetjes
Linda

Mama van Bjorn 15-08-08

Vannacht is het goed gegaan. Na een paar minuten wilde ze nog drinken en sliep daarna als een roos.

Groetjes Jessica
(mama van Lindsey sinds 10 oktober '09)

Als je haar hebt verschoont en hebt laten drinken zou ik haar gerust 10/15 minuten laten. Kan idd met prikkels te maken hebben. Probeer het eens uit. Mijn zoontje moet ik ook altijd even laten huilen. In het begin huilde hij veel en de oorzaak bleek te zijn dat we hem er te vlug uithaalden waardoor hij nog meer prikkels kreeg. vond het in het begin verschrikkelijk om hem te laten maar het heeft hier wel geholpen. Tip als je het niet kunt aanhoren: ga niet liggen luisteren maar pak een boek of kijk wat tv dan heb je wat afleiding.

Groetjes Ramona

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

@Linda, ramen ingooien ook een prima optie! Maar neem dan wel de ramen van de buren in deze tijd van het jaar, anders is het zo koud in huis.

Groetekes, Sje

quote:
@Linda, ramen ingooien ook een prima optie! Maar neem dan wel de ramen van de buren in deze tijd van het jaar, anders is het zo koud in huis.

Groetekes, Sje

en dan wel een paar straten verderop, anders heb je ruzie

M.

Ja, en doe het 's nachts en met een bivakmuts op!

Denk je overigens dat mensen een paar straten verderop niet boos zullen zijn als hun ruiten ingegooid worden? Volgens mij heb je gewoon dezelfde ruzie als wanneer je die grap bij je directe buren uit zou halen hoor!

Groetekes, Sje

Gewijzigd door - Sje op 04 Nov 2009 21:48:48

Ja je mag de kleine meid best een kwartiertje laten huilen. Het lijkt eeuwig te duren omdat het je aan je hartje gaat dus kan het een uitkomst zijn om voor jezelf een wekkertje te zetten mits je hiervoor kiest.
Maar het is nog een kleine meid in een grote wereld. Overdag allemaal geluiden ( was in je buik ook zo ), snachts is het stil en dan lig je daar in je uppie. Misschien wil een geluidje wel helpen maar uiteindelijk moet ze hiermee omgaan want snachts moet je slapen. Misschien helpt het en kan ze zo een ritme opbouwen waardoor een geluidje dadelijk niet meer nodig is.

Succes en een knuf voor de kleine dame.

Elke minuut die je je druk maakt om je verleden gaat af van je toekomst!

Hoi Jessica,
Mijn ervaring is, als ze nog zo jong zijn en huilen als ze in bed liggen, dan is er iets aan de hand. Bij mijn meisje was het 99% dat er een flinke boer dwars zat, maar soms moest ik dan wel eerst 10 minuten met haar lopen.
Als ze wat ouder worden, na een paar maanden, dan kan het wel eens zijn dat ze gewoon niet willen, maar ik zou ze er zeker even uit halen, troosten, 10 minuutjes rondlopen en als er echt nix dwars zit dan weer lekker naar bed terug doen. Als je zeker weet dat er niets dwars zit dan kun je haar wel eventjes laten huilen.

groetjes

@marcelendiana & Sje
Dan ga ik ze toch maar lappen
S’ nachts mn bed uit en in mn ochtendjas met bivak muts
Nee laat maar

Groetjes
Linda

Mama van Bjorn 15-08-08