Laten huilen of opnieuw instoppen


#1

Pim is nu bijna 4 maanden oud. Als Pim lekker gaat slapen en hij slaapt een paar uur, dan komt hij van zijn REM slaap in een lichte slaap en wordt hij wakker. Babietjes moeten leren om dan weer zelf opnieuw in slaap te vallen. Als ze dan wakker worden, huilen ze vaak eventjes. Pim huilt totdat ik bij hem kom om zijn speentje te geven en om hem opnieuw in te stoppen. 's Nachts sliep hij perfect. Sliep aan 1 stuk door. Tenminste, als hij wakker werd, kon hij ook zelf weer in slaap vallen. Op een gegeven moment kreeg hij door dat wanneer hij begon te huilen tijdens zijn slaapje, dat ik dan kwam om hem zijn speentje te geven. Ik denk dat ik hem hiermee heb verwend. Nu komt hij namelijk ook 's nachts en ik krijg dat er niet meer uit. Hij is nu bijna 4 maanden oud en z'n stemvolume wordt ook steeds harder. Hij kan dan heel erg vreselijk gaan huilen, terwijl hij alleen zijn speentje wilt. Als hij mij dan ziet boven z'n bedje, is hij gelijk stil en begint zelfs te glimlachen!!! Wat zal ik doen, hem even de eerste keer flink laten huilen. Dat kan zo 3 kwartier duren, totdat hij zelf in slaap valt. Of moet ik er maar vrede mee hebben en hem steeds 's nachts z'n speentje geven en opnieuw instoppen. Ik ben bang dat hij dan 's nachts 3 keer komt op een gegeven moment.

Ik hoop dat jullie goede tips hebben.

Groetjes
Milou


#2

Hallo Milou

Velen zeggen dat je je baby pas kan verwennen vanaf 6 maand.  Maar neem van mij aan (en ik spreek uit ervaring met onze meid Amelie) dat dit zeker niet het geval is.  Ze weten maar al te goed wat ze willen.  Het beste dat ik je kan aanraden is Pim toch eens te laten wenen.  Ik weet hoe hartverscheurend het is om je schattebout te horen wenen maar wij maken ook dergelijke situaties mee.  Ons Amelie is 5 maand oud en als ze op de schoot of arm zit is alles goed maar van zodra ze in haar bedje ligt of in de relax zit of in haar parkje dan begint ze te wenen.  Neem je haar eruit dan lacht ze.  Wij hebben haar ook al eens laten wenen en ze begint het nu te snappen.  Ze zit al liever eens in haar relax buiten vroeger want relax was een ramp.  Ik zou zeggen probeer het eens doet Pim het nog na 1 dag hou vol.  Ze verkennen en tasten hun grenzen af.

Mama van Amelie


#3

Ik denk dat het het allerbeste is om hem toch ff te laten huilen want hij valt dan vanzelf wel weer in slaap.Ik weet dat dat heel moeilijk kan zijn om je kindje zo te horen huilen maar geloof me het komt wel weer goed. Ons dochterje Sanne is nu 11 weekjes oud en zij krijsde het soms uit als ze bv om 1815 na een flesje op bed moest. In het begin vond ik het ook heel zielig maar ik heb me er over heen gezet en nu slaapt ze tot aan de laatste fles van een uur of 2230. Mijn moeder zegt altijd denk aan de RRR ( de 3 R) rust, reinheid en regelmaat, nou ik heb dat opgevolgd en het helpt echt...

 

Ik hoop dat het goed komt   

 


#4

Je kunt hem toch het beste door laten huilen. Hij raakt er dan waarschijnlijk na een tijd vanzelf aan gewend dat jij niet komt.
Anders zou ik het ook niet weten maar je kunt in elk geval beter niet doorgaan met hem zijn speen te geven omdat het dan steeds erger kan worden en dan ben je als hij ouder is dadelijk bezig hem midden in de nacht bezig te houden. Ik heb dit ook bij mijn nichtje meegemaakt en haar ouders waren uiteindelijk toen ze 2 was spelletjes met haar aan het doen omdat ze niet meer wou slapen.
succes ermee groetjes ilse


#5

wel onze Quentin doet sinds kort net hetzelfde maar we reageren er niet op en hij stopt vanzelf en zelf s’morgens begint hij rond half vijf te wenen maar we laten wenen en dan slaapt hij tot 7.30


#6

Hallo Milou,

 

wat je verteld klinkt me zo bekend in de oren. wij hebben echter wel geprobeerd om onze dochter te laten huilen dit werkte geheel averechts en ze werd dus nog hysterischer. nu lopen we sinds enkele maanden bij een pedagoog en deze heeft ons geadviseerd dat als onze dochter huilt even terug te gaan, geen fel licht, geen spelletjes maar alleen haar der knuffeltje te geven en de muziekmobiel aan te zetten en weer te gaan. huilt ze na 15 minuten nog dan weer even terug te gaan en het zelfde ritueel herhalen.

mijn dochter werd ook vaak wakker omdat ze haar speen kwijt was, dit hebben we opgelost door aan de speen een speenketting vast te maken en aan haar slaapzak zodat ze hem zelf terug kan vinden.

wij kregen ook als optie mee om onze dochter het speentje af te wennen maar wij bemerkten dat, dat geen oplossing is omdat ze hele sterke zuig behoefte heeft