Late voeding, tot wanneer?

Hallo,

Even een vraagje. Ons zoontje krijgt rond 18.30/ 19.00 uur een flesje van 120 cc met 4 schepjes nutrilon standaard. Daarna gaat hij gelijk slapen. Hij moet dan eigenlijk om 23 uur nog een flesje. We moeten hem hier steeds voor wakker maken en hij drinkt soms ook half slapend het flesje leeg. Hij is overigens pas 5 weken oud. Maar de vraag is, tot wanneer moet je ze wakker maken voor die late fles of geven jullie die echt op vraag?
We hanteren nu 7/11/15/19/23 en dan 's nachts rond 3 uur als hij zelf komt.

Hoi, de voeding van 23 uur heb je voorlopig nog wel eventjes. Bij onze meiden ging die er pas af, toen ze 4m maanden oud waren (en dat is nog vrij vroeg geloof ik). We moesten ze er altijd voor wakker maken. Net als nu bij ons ventje van 1,5 week oud.
Eerst gaat de nachtvoeding er nog af, meestal na 8 tot 12weken…

sterkte!!

Leuk om te lezen dat jij ook 3 kids hebt. 2 meiden en nu een knul. Wij ook. Hoe oud zijn jouw meiden? Ik vind het wel weer wennen hoor zo’n kleintje en ben ook een hoop vergeten van toen de meiden klein waren…Vandaar mijn vragen.

Mijn meisjes zijn nu 2.5 en 1.5 jaar oud. En mijn kleine boefje is nu 1.5 week… Dus wij zitten nog volop in de peuter en baby-tijd!

Late voeding gaat er nog lang niet af. Inderdaad pas zo rond een maand of 4.

Groetekes, Sje

bedankt, wat vergeet je dingen snel…tenminste ik wel. Oudste is 6 en middelste nu ruim 4 jaar. Is wel weer wennen zo’n kleintje…maar ook weer genieten!!

Het is weer heel erg zoeken naar een ritme wat bij ons allen past.

Ik heb beide kids ook altijd wakker moeten maken voor de voeding van 23.00 uur. Vaak dronken ze die fles slapen leeg. Ik kreeg het advies deze fles er tot 5 maanden in te houden. Dus wij hebben ze beide braaf tot 5 maanden wakker gemaakt en zijn er daarna mee gestopt en dat ging prima.

Groetjes,
Sandra

Lilypie Fifth Birthday tickers

Lilypie Second Birthday tickers

Lilypie Pregnancy tickers

Als ik Lisa wakker maak voor de late voeding rond 11 uur, dan meld ze zich keurig 3 a 4 uurtjes daarna opnieuw. Terwijl als ik haar laat slapen, zij zich dan ergens in de nacht meld, rond een uurtje of 2, half 3 en daarna pas weer tegen de ochtend. Eigenlijk slaat zij dan de late voeding over.

Op het moment maak ik Lisa dus niet wakker voor de late voeding, maar binnenkort probeer ik het gewoon weer eens uit.

Volgens het CB maakt het niet uit wat ik doe, ik mag haar laten slapen zodat ik haar s’nachts krijg, maar mag haar ook wakker maken in de hoop dat ze daarna een wat langere slaap doet (wat dus niet het geval is, waardoor ik er met zowel een late als een nachtvoeding zit…) Ik hou dezelfde tijden als jou aan, maar ik geef borstvoeding en daarmee kan je natuurlijk makkelijker op verzoek geven en wat schuiven met de tijden.

Groetjes Carolien.

Lilypie Fourth Birthday tickers

Lilypie First Birthday tickers

Ze raden idd aan tot een maand of 5. Zolang hij die fles leegdrinkt zou ik hem er sowieso inhouden.
onze dochter wilde hem op een gegeven moment echt niet meer. Het wakker maken frustreerde haar. die sliep met 2,5 maand van 7 tot 7. Haar maakte ik toen niet meer wakker. Maar zolang hij zijn fles gewoon drinkt zou ik hem er zeker wel inhouden.

Groetjes Ramona