Late avondvoeding - baby 8 maanden

Hallo,

Mijn dochter Floortje is 8 maanden en krijgt nog steeds een papfles om 22.00 uur. Ik haal haar uit bed en ze drinkt dan slapend de fles. We proberen dit een beetje af te bouwen, zijn al van 23.00 naar 22.00 uur gegaan en ik doe nu wat minder pap in de fles.

Maar hoe verder afbouwen? Ze is namelijk altijd rond half 6-6 uur 's ochtends wakker. Ik ben bang dat als ik de fles helemaal laat vallen (wat het CB adviseert) dat ze nóg eerder wakker is. Floortje is een hele drukke “spartelbaby”, ze is altijd de hele dag in beweging. Ze verbruikt dus heel veel energiek, in dat opzicht lijkt ze erg op mij

Ze krijgt om ± 18.30 uur warm eten en een bak yoghurt en die eet ze totdat ze echt niets meer op kan.

Wat is jullie ervaring hiermee?

groeten,
Iris

Hoi hoi

Toen Jens 8 maanden was kreeg hij z’n laatste fles om 21.00u. 1,5 Maand later hebben we die helemaal laten vallen. Eerst een paar nachtjes aangekeken om te zien wat er zou gebeuren, maar meneertje sliep heerlijk door tot z’n ouwe vertrouwde tijd.
Ik weet echter niet meer precies wanneer we die fles van 23u naar 21u hadden opgeschoven, maar zal wel zo’n beetje met 6 mnd zijn geweest.
Op 't CB zeiden ze ook dat als ze een toetje hebben gehad na 't avondeten ze eigenlijk niet meer per sé een fles hoeven (met 9 mnd).
Meid joh, kijk 't anders eerst een nachtje aan en bepaal dan of je de fles er in moet houden, of kan weg laten.

Succes ermee!!

Gr. Marla

Oja by the way… Jens is ook zo’n druk vogeltje; geen moment stilzitten! Dus daar hoeft 't niet aan te liggen

Zo dan heeft ze die late fles nog lang zeg. Normaal zijn kindjes daar gemiddeld bij 4-5 maanden zo ongeveer vanaf.

Volgens mij is het bij je dochtertje gewoon gewenning dat ze die fles leegdrinkt, want voor de voeding heeft ze het niet meer nodig. Zeker omdat ze hem slapend leegdrinkt, zou je denken dat ze hem ook niet zou missen als je hem weg zou laten.

Ik zou die fles eens verplaatsen naar iets van 20.00-20.30 uur. Dat is een veel logischere tijd voor zo’n kleintje van die leeftijd. Komt ze echt de nacht wel mee door hoor. Het is een kwestie van uitproberen.

Groetekes, Sje

Hallo,

Bedankt voor jullie reacties!

Als je die laatste fles nog verder naar voren haalt, denk ik dat ze die niet drinkt omdat het dan te dicht op het warme eten zit. Hoe doe je dit praktisch gezien??

Ze krijgt nu nog een fles om ± 15.00/15.30 uur. Dan zou ik minder melk kunnen aanbieden, om ± 17.00 uur warm eten geven en om 19.30 uur laatste fles?

groeten
Iris

De fles hoeft ook niet per sé leeg natuurlijk . Dus ja, je zou dan minder kunnen aanbieden en dan rond de klok van 20u ofzo. Avondeten zou ik niet gaan verschuiven, als ze uiteindelijk wel gezellig met jullie aan tafel gaat (of al zit) dan moet ze langer wachten op 'r eten wat kan leiden tot een drama… (honger!!). Leg dat zo’n uk maar 's uit…

Ik zou gewoon kijken hoe ze de fles om 20u pakt, gaat ie niet leeg, dan niet. Of je laat 'm gewoon 's weg en kijken hoe dat gaat.

Als kindjes goed hun avondeten en toetje eten, dan zou 't best kunnen hoor.

Lastig verhaal. Mijn zoontje kreeg vanaf 3,5 maand al geen avondfles meer maar gaf zelf aan dat hij het niet meer wilde.
Hij is toen doorgaan slapen van 21.00 tot 07.00. Nu nog steeds krijgt hij rond een uurtje of 17.00 warm eten en rond 19.30 zijn fles.
Rond 20.00/20.30 naar bed tot de volgende morgen 08.30…

Misschien kun je ook eerst de papfles vervangen voor een gewone fles… Jade is ook een hele drukke baby, maar wil vanaf 4 maanden geen fles meer om 22.00u…dus dat ze druk is wil niks zeggen… Succes!

Groetjes Frauk

nou ik heb het vanavond geprobeerd hoor. warm eten om half 6 gegeven, papfles om half 8. geweldig, ze dronk 'm helemaal leeg.
ben benieuwd morgen of ze normale tijd of eerder wakker is!

Ik zitongeveer op het zelfde. Mijn dochtertje krijgt tegen 17.30 eten. En dan probeer ik de fles te rekken tot 19.00 uur. Maar soms is ze zo moe, dan krijgt ze de fles al om 18.15 en ligt dan heerlijk om 18.30 in bed. Haar moet ik dan de volgende morgen om 07.00 uur weer wakker maken.

Marleen (trotse mama van Fréderique)

hey hey

Julia heeft heel erg lang een avond fles gehad om 22:00 als wij naar bed gingen zeker wel tot een mnd of 10. Julia was in die tijd ook wel erg mager (wel altijd goed eten) dus hebben wij op advies van de kinderarts dat volgehouden tot ze het echt niet meer wilde.

Nu is het ook wel zo dat julia een erg snelle spijs vertering heeft en nu nog erg veel eet dus heb eigenlijk geen idee wat normaal is. Milan (bijna 6 mnd) om 18:30 de laatste fles en dan weer rond 06:00

Hoi

Janniek krijgt eigenlijk de laatste fles al om 16.00 uur. Om 17.30 uur krijgt ze een warme prak + toetje. Ze ligt dan om 18.45 uur op bed en slaapt dan door tot 7.00 uur 's ochtends. Op de dag slaapt ze 2 x een uur, dus vandaar dat ze zo’n lange nacht maakt.

Groetjes,

jantje

quote:
Hoi

Janniek krijgt eigenlijk de laatste fles al om 16.00 uur. Om 17.30 uur krijgt ze een warme prak + toetje. Ze ligt dan om 18.45 uur op bed en slaapt dan door tot 7.00 uur 's ochtends. Op de dag slaapt ze 2 x een uur, dus vandaar dat ze zo’n lange nacht maakt.

Groetjes,

jantje

Bij Hylke precies hetzelfde.

M.

Hallo allemaal,

Ik heb geprobeerd om de late avondfles van Floortje naar voren te halen, en dat lukt op zich goed want als ik 'm nu om 19.30 uur geef ipv 22.00 uur slaapt ze even goed nog door tot 6.00 uur.

Alleen… ik kom 's avonds in de knoop met het schema. Ze krijgt om ± 15.00 uur een melkflesje en om ± 17.30 uur haar warme hap.

De helft van de keren weigert ze deze laatste fles omdat ze nog vol zit van het warme eten. En het warme eten gaat er ook niet altijd meer van harte in omdat dat weer te dicht zit op haar melkfles van 15.00 uur.

Daarom probeerde ik 's avonds ietwat te rekken voor het slapen gaan zodat ze die fles maar pakt, maar als ze heel moe is werkt dat natuurlijk niet.

Als ik de fles weg laat wordt ze rond 5.00 uur wakker. Want dan slaapt ze heel licht en heeft ze een honger gevoel waardoor ze niet meer zelf in slaap kan vallen.

Wie heeft er nog tips voor me??

Floortje is overigens nu 8,5 maanden oud.

groeten
Iris

Wat je kunt proberen is de middagfles iets groter te maken, dus wat meer melk geven.
Dan het warm eten een beetje later (18:00/18:30), en toetje na.
Daarna op bed.
Dan zou ze het toch uit moeten kunnen houden tot de volgende ochtend.

Wel even een poosje aanhouden, wat de kleine meid moet natuurlijk wel wennen aan het nieuwe ritme en hoeveelheden.

M.

Wij zijn er eigenlijk in 1x mee gestopt en dat ging perfect.
Als je je kindje er al voor wakker moet maken om haar te laten drinken, denk ik niet dat ze em erg gaat missen.

hoi…

lisa die krijgt s’middags om ± 15 uur de laatste melk fles…
dan rond 18uur de avond eten met vanille vla er achteraan…
en dan 20.30 de avondpapje… en dan slaapt ze door tot 9 uur
maar omdat ze in bed eet… (omdat ze natuurlijk niet op schoot meer wil)
valt ze ook wel eens halverwegen de fles in slaap… of soms dan eets ze niet eens wil ze alleen maar sabbelen…

Ik ben ik… Accepteer het of niet… Zo ben ik