Late avond voeding

Ik heb een vraag over de late avond voeding van uurtje of 22.00. Indy is nu 9,5 week en ze slaapt nu 1,5 week van 20.00 uur tot volgende ochtend 06.30 uur zonder er tussenin te eten. we hebben haar al proberen wakker te amken tegen uurtje of 23.00 uur maar dan wil ze geen flesje meer. Nu hoorde ik dat haar bloedsuikerspiegel dan laag ZOU KUNNEN worden…
Helup ben nu bang na dat ik dat he gehoord heb dat ik straks een bewusteloos kindje in bed heb liggen. Ik heb nog niet gemerkt dat ze er last van heeft of iets dergelijks. We proberen nu de laatste voeding te rekken tot uurtje of 21.00 uur maar das al best pittig want als ze eenmaal honger heeft dan is er geen houden meer aan.
Is het nu erg slecht voor d´r als ze nu al van uurtje of 20.00 tot de volgende ochtend slaapt?

Groetjes
Annemarie en Indy

Nou volgens mij niet, maar goed ik heb er verder geen ervaring mee eigenlijk. Misschien dat iemand het weet en anders effe het cb bellen.

Een van onze meisjes was ook met 3-3,5 maand van de laatste voeding af.

Volgens mij heb je niet zo snel een bewusteloos kindje in de wieg liggen hoor. Daar moet wel heel wat voor gebeuren lijkt me.

Wat je zou kunnen doen is de avondvoeding wat groter te maken. Weet niet wat ze nu krijgt. 180? 200? Ik zou er gewoon 30 of 60 bovenop doen en dan maar zien wat ze drinkt. Gaat ze in elk geval goed gevuld de nacht in.

En als je er niet helemaal gerust op bent, bel je desnoods je huisarts. Het consultatiebureau zou ik niet bellen als ik jou was, want die zaaien alleen maar paniek en daar word je alleen maar onzekerder van.

Groetekes, Sje

hahaha oke, ik heb een redelijk goed cb hier. Maar tuurlijk een huisarts weet dat ook.

ze krijgt nu 150 cc maar die krijgt ze niet altijd op. Vooral die laatste voeding niet. Maar ze groeit wel als kool.
Ik vind het ook zielig als ik haar wakker moet maken als ze echt lekker ligt te slapen om te eten. En slapend eten geven werkt helaas niet.
Ik ga vanavond proberen de voeding van 20.00 te rekken tot uurtje of 21.00 dat shceelt al een beetje.

Redelijk goed cb! Je bent een bofferd Astrid! Hihi!

Nou, wij hebben ook geen slecht cb hoor, maar ze leven zo volgens de regeltjes en niet elk kind is hetzelfde dus ze maken ouders vaak onzekerder met hun adviezen vind ik.

Groetekes, Sje

Hoi hoi

Dat kan volgens mij nu echt geen kwaad meer hoor.Dat is alleen belangrijk de eerste zes weken en ze is nu ruim twee maanden.Ik heb geleerd (heb in de kraam gewerkt)dat ze in je buik contineu voeding krijgen dus als ze geboren worden moeten ze ineens overschakelen en dan kan inderdaad de bloedsuikerspiegel ineens dalen maar nu twee maanden later is dat lichaam daar al aan gewend en kan dit geen kwaad meer.

Groetjes van ons

Lilypie 1st Birthday PicLilypie 1st Birthday Ticker
Lilypie 5th Birthday PicLilypie 5th Birthday Ticker

Nanou is ook 9,5 week en ik maak haar altijd wakker rond half 12 ook al ligt ze heerlijk te slapen. Meer voor mezelf eigenlijk anders komt ze midden in de nacht ergens. Nu wordt ze rond 6 uur wakker.
Maar Nanou krijgt bv en dat is lichter verteerbaar als fv, ik denk dat het op zich iig geen kwaad kan

Dozeyana mv Dominique, Zenna, Yael en Nanou!

Tessa sliep ook al met 5 weken door hoor!
Die bloedsuikerspiegel is alleen voor hele lichte kindjes is mij verteld.
En voor Tessa moesten wel wel de 1e week haar wakker maken s´nachts voor haar bloedsuikerspiegel maar daanra groeide ze zo goed dus hoefde het niet meer.

Dus als ze het goed doet, wees niet gerust!
Gr.Kim

Geen zorgen om maken, gewoon lekker laten doorslapen. Ik was hier ook bang voor maar ik heb me op mijn hart laten drukken dat een baby zich echt niet laat verhongeren, daar moet dan echt heel wat voor gebeuren. Lekker laten slapen dus!

Anouschka en Émilie