Lastige baby van 9,5 maand

Hoi,
Justin is ondertussen 9,5 maand oud en is toch knap lastig. Hij kan nog niet kruipen maar rolt wel door de hele kamer heen.
Als ik hem 5 minuten geen aandacht geef begint hij weer te huilen terwijl er genoeg voor hem is om te spelen.
Ik moet toch ook weat in huis doen en kan niet de hele tijd met hem bezig zijn.
Heeft er nog iemand tips voor mij???

Diana.

hoi diana,

Lastig he hier ook zo eentje van 9,5 maand
Soms ben ik echt de hele dag met haar bezig.
merk wel dat dit periodes zijn dan gaat het een tijd goed en dan begint het weer.
Erg vermoeiend. Hoop dat ze zich snel kan verplaatsen!
Ook heeft ze last van een beetje verlatingsangst al we weg gaan.
Ze houdt me ook constant in de gaten.

Heb zo geen tip voor je ik sukker er ook mee aan en hoop dat die periode gauw over is.
Ik laat ze soms wel even jengelen hoor en dan gaat ze zich weer vemaken.

Succes

groetjes Gytha

Hoi Gytha,

Ik laat hem ook af en toe eens huilen en dan gaat het wel weer even, maar het is inderdaad vermoeiend.
Wat is de geboorte datum van Lieke? Vind het wel leuk dat ze ongeveer van dezelfde leeftijd zijn.

Diana.

lieke is van 24 mei 2007

en justin?

leuk ja dezelfde leeftijd

gr gytha

Justin is van 26 mei, is wel leuk. Ze schelen maar 2 daagjes.

Diana.

hey wat grappig en veel overeenkomsten

groetjes gytha

Hoi,

Vervelend is dat he als ze het liefst de hele dag willen worden bezig gehouden.
Anne is 8 mnd en die heeft dat af en toe als ze in de box ligt en ik loop
even weg.
Dan huilt ze ook even. Ik ga er niet heen en blijf wel even in de kamer
en zing wat of zet de babycd aan of klassieke muziek.
Hier wordt ze rustig van en vaak is het met 5 min. over en speelt ze lekker.
Anne kruipt ook nog niet en rolt ook de hele kamer door.
Als ze op de grond speelt blijf ik er wel altijd bij.
Wij hebben destijds met Elke gehad dat die op de grond speelde en rolde
en toen was er niemand in de kamer en toen had ze de deur dicht gekregen
en was er voor gaan liggen.
Gelukkig rolde ze op een gegeven moment weer weg, anders hadden we een
probleem denk ik.
Als Anne op de grond speelt gaat het prima.

Tip: zet maar een cd op met kinderliedjes of klassieke muziek en je
hebt er geen kind aan.
Laat je kindje maar lekker huilen, als je er steeds heen gaat en weer
optilt of op schoot neemt wordt hij vreselijk verwent.
Babytjes zijn erg slim!
Loop maar gewoon naar boven om schoon te maken en Justin zal vanzelf
ophouden met huilen.
Mijn man doet dit ook als ik werk, gewoon boven poetsen en af en toe
even weer naar Anne toe en tegen haar kletsen. Dan weet ze dat pappa er
nog is.
Ik vond het in het begin ook niet leuk als Anne ging huilen, maar dacht
daar moet je maar even doorheen.
Anne ging in het begin ook huilen als ze savonds moest gaan slapen.
Gewoon doorgezet en rustig 15/20 min laten huilen en met een paar
dagen was het over en ging ze lekker slapen.
Houd je me op de hoogte!

Groetjes Heleen. mamma van Elke 2 1/2 en Anne 8 mnd

Hoi hoi
Ik deed altijd in deze fase overdreven veel kiekeboespelen spelen en bleef ik tegen haar praten/zingen als ik even naar een andere kamer ging (toilet,keuken). Zo bleef ik toch contact met haar houden. Zo blijft ze je horen en weet dat je in de buurt bent en kon ik toch de dingen doen die je wilde doen. Ook al huilde ze ik bleef contact met haar houden. Op een gegeven moment wordt dat huilen minder. Op een gegeven moment wist ze dat al ik weg ging ook weer terug kwam. Soms deed ik nina meenemen naar waskamer zodat ik kon strijken en dan zette ik haar in de wipstoel met een speeltje en deed ik kiekeboe met de theedoek bijvoorbeeld. Ook met koken zette ik haar in de kinderstoel zodat ze me kon zien in de keuken met een plastice kom houte lepel of gaf ik haar een kleine liga en ontertussen kijkt ze ook wat ik allemaal aan het doen ben. Vond ze best interresant volgens mij. Met stofzuigen loopt ze in de loopstoel(ik weet dat niet iedereen er kapot van is) achter de stofzuiger aan. Misschien heb je wel iets aan deze tips?
groetjes chantal

chantal

hihi ja zo gaat dat met die kleintjes, die willen het liefst de hele dag vermaakt worden. Heel ondeugend. Onze jongste dochter is ook niet graag meer alleen. Als we iets moeten doen, bijvoorbeeld de badkamer boven boenen dan neem ik allebei de kindjes mee als mijn partner niet thuis is.
Ik vind het geen prettig idee om mijn kinderen beneden te laten als ik boven iets ga doen. Ik wil ze altijd in de gaten kunnen houden. Maar inderdaad, er moeten ook huishoudelijke taken gedaan worden en dan mag je je kindje best even laten mopperen. Op een gegeven moment krijgen ze wel door dat ze niets bereiken met dat gemopper en gaan accepteren dat je ook andere dingen moet doen dan hen entertainen.

Hoi,

Mijn dochter kon zich eerst ook helemaal niet vermaken. Alleen als ze op schoot zat. Mijn man en ik hebben een regel: ze mag eerst in de box spelen, dan op de grond (ze zit en kruipt al), en als ze dan gaat mopperen dan gaat ze naar bed. En dan slaapt ze vaak ook na een paar minuten. Dan is ze het gewoon zat. Maar op schoot is geen optie meer bij ons. Tuurlijk lees ik nog wel eens een boekje voor of rollen we met de bal heen en weer. Maar sinds ze kruipt is ze uren zoet. Ik hoop dat dit ook voor jouw kindje geldt. We hebben haar ook een paar dagen gewoon laten huilen in de box, als ze merkt dat het niet helpt dan pakt ze toch iets te spelen. Bovendien ben ik lid van de speelotheek, dus kan ik steeds nieuw speelgoed aanbieden.
Succes ermee, groetjes, Martine.(moeder van Jasmijn, geboren 11 juni 2007)