Lastig!

Joyce wil niets anders drinken dan melk.
Ik lees en hoor altijd dat kindjes ook graag water drinken of thee en
roosvisee e.d maar Joyce wijst alles af zodra ze proeft dat het anders
smaakt dan melk. En die nutrilon moeten we nou juist afbouwen dus ik
vraag me af hoe ik dat het beste kan gaan aanpakken ?

Iemand advies voor mij ?

Gewijzigd door - Miranda 1975 op 05 Jul 2006 23:49:49

Ehm…het kan komen doordat het met Steef alweer een paar jaartjes geleden is en ik met Kaya nog niet zo ver ben, maarre…het is toch normaal als je haar nu nog melk blijft geven? Al is het dan “normale” melk i.p.v. Nutrilon?
Zo niet, dan moet ik mij er weer eens heel gauw in verdiepen aangezien Kaya straks ook zo oud is als Joyce

Groetjes Bianca, mamma van Stephan en Kaya

Hallo,

Erg herkenbaar dit!
Met Tessa zijn we al een heel tijd bezig om water en thee en ook af en toe sap maa liever water of thee want dat is beter voor de tanden en worden ze niet dik van.
Maar ze wilde ook echt nooit ander vocht dan haar melk, was ook erg lastig want wij moesten ook afbouwen met die melk. Ze is nu 9,5 maand en van het cb konden we beter de laatste fles laten vervallen en dan na het warm eten yoghurt of zo geven. Nu geef ik ook yoghurt en heb ik de laatste fles nu voor de helft geschrapt dus ze krijgt nog 3 schepjes melk s’avonds.
Maar om terug te komen over thee of water. Ik heb nu eindelijk uitgevonden wanneer ze het wel drinkt. Toen wij het zelf gaven moest ze het ook nooit en we zijn al een tijdje bezig ermee. Nu doen we haar in de ligstand in de buggy en geven haar dan water of thee in een flesje met zo’n tuitding erop en dan drinkt ze eindelijk iets van 50/60 cc.! Wij helemaal blij van eindelijk! Of wat wij ook deden toen zij nog niet zoveel dronk is in een sportdrankfles met zo’n tuutje erop water doen en dan zo in haar mond gieten. Ze ligt namelijk altijd helemaal in een deuk als ze die fles zag dus toen dronk ze ook.
Veel succes ermee en ik hoop dat je er wat aan hebt want ik weet hoe het is als je kindje zo weinig wil drinken met die warmte. Ze zeggen dat een kind zich niet laat uitdrogen maar ik was toch altijd wel ongerust van je moet toch meer drinken dan alleen die melk!
Gr.Kim

Nee dat heb ik hier geen last van met Ruben, maar die kreeg eigenlijk vrijwel van het begin af aan al thee en later roosvicee.
als ik hem iets anders dan dat aan bied hoeft hij het ook niet naar een paar slokjes kijkt hij me dan aan van wat is dit!!?? en gooit de fles weg.
misschien als je het langzaam opbouw met af en toe een vleugje roosvicee er door??!! misschien dat dat werkt,
of een halfve fles normale melk en dan nutrilon er door??!! meer ideen heb ik niet voor je.

suc-6

Groetjes Marianne Mama Van Ruben

Hoi Miranda,

Heb je al geprobeerd die andere drankjes ook op te warmen net zoals melk?

Ons jongste dochtertje wilde ook geen sap en water drinken, totdat we ons realiseerden dat ze tot dan toe alleen maar warme melk gewend was geweest. Toen we haar wat opgewarmd sap gaven dronk ze de fles in een teug leeg.

We gingen steeds korter verwarmen totdat ze op een gegeven moment wel gewend was aan koude dranken.

Groetekes, Sje

Ja Sje, dat hebben we geprobeert maar daar drinkt ze ook niet van.
Ik heb nutrilon gebeld en daar adviseren ze om er telkens een schep vanaf
te halen zodat het steeds wateriger wordt. Net zolang tot ze gewoon
water drinkt.( Wat Marianne ook adviseerde )
Om zodoende andere smaak te leren kennen.
Ze zegt ook dat ik absoluut niet meer dat 2 a 3 flessen mag geven in verband
met de vitaminen die in die poedermelk zitten anders krijgt ze daar teveel van binnen.

Lief van jullie allemaal dat jullie meegedacht hebben.
Bedankt

Gewijzigd door - Miranda 1975 op 07 Jul 2006 16:26:46

Hopen dat dat minderen van het aantal scheppen helpt! Hou ons op de hoogte he?!

Groetekes, Sje

oke, doe ik